PersonalCorpus 版 (精华区)


Inaugural Remarks of President J. W. Peltason
October 16, 1992
University of California, Los Angeles
Chairman Khachigian and members of the Board of Regents, Professor Barker, Chancellor Young, representatives of the University of California family, distinguished representatives of sister institutions, ladies and gentlemen:

I have delivered inaugural addresses on two previous occasions, the first as Chancellor of the Urbana-Champaign campus of the University of Illinois and the second as Chancellor of UC Irvine. I did not expect to be giving a third, for a two-term limit 
is popular in America.

Let me set one thing straight right away. There has been some concern expressed about my age and the possibility that it could create a generation gap. I think that concern is exaggerated. I don't have any trouble getting along with older people.

In preparing for this address, I have looked at what some of my predecessors have done and said on the occasion of their inauguration. I looked first at the experience of Henry Durant, who served as President from 1870 to 1872. He gave no inaugural 
remarks, and in fact left the presidency of the University to run for mayor of Oakland in 1873. He was nominated by acclamation, his name appeared on three tickets, and not a single vote was cast against him. That must be some sort of record in the 
annals of elections, and his popularity, both as President of the University and as Mayor of Oakland, has not been topped since then.

I think also of Daniel Coit Gilman, the University's second president, and Robert Gordon Sproul, its eleventh. Each delivered an inaugural speech that ran to 29 pages. While I am impressed with their stamina--not to mention the stamina of their 
audiences--I am also mindful of what my father told me. He explained the theory of relativity by pointing out how much longer 30 minutes is when you are listening than when you are talking. So I will do my best to be as brief as my topic will allow, 
not only because I've always tried to take my father's advice, but also because I find that the more inaugural addresses I give, the shorter they get. I like to think I am capable of learning from experience.

I am committed to the fundamental ways in which the University has done its business for 125 years. The University does not have to be reinvented. The basic formula for building and maintaining a great university has been established by the experience 
of centuries. It is not difficult to comprehend. What is needed is to find and keep the finest teachers and scholars, bring them together with the sons and daughters of the people of California, provide them with the resources they need, and then get 
out of their way.

Nor do we have to redefine our mission. It is to transmit humanity's accumulated wisdom and knowledge to the next generation, add to that knowledge, and distribute it as widely as possible to all the people of the world--in other words, the familiar 
academic triad of teaching, research, and public service.

Nor does the University of California need major fixing. While no one claims we are perfect or immune from criticism or accountability, the fact is that one of the things Americans in general and Californians in particular have done better than any 
other nation in the world is to provide the largest possible number of people with the best possible university education. That has been our goal for 125 years, and remains our goal for the next 125 years.

I would also emphasize the importance of what the noted scholar Jaroslav Pelikan calls the two fundamental intellectual virtues--free inquiry and intellectual honesty--as the very bases for the operation of our great university. These virtues continue 
to be under attack from both outside and inside the University, but I am committed to protecting them. It is a fact, a regrettable fact, that we are often more alert and prepared to defend freedom of inquiry when attacked by those outside the 
University than we are to protect it from attack by those inside the academy. It is an equally regrettable fact that it is easier to maintain intellectual honesty when challenged by outsiders than when challenged by our own students and colleagues. We 
must, however, protect freedom to teach and to publish and insist upon intellectual honesty whatever the source of the challenge, and whether the challenge is on behalf of causes we hold dear or on behalf of causes we oppose.

I am committed to the principle and practice of shared governance, for which this university is justly famous. Working with the Academic Senate, I pledge to protect the principle and improve the practice. The day is long gone when an institution of 
this size and complexity could or should be the lengthened shadow of any one person. Ours is a deliberately and wonderfully decentralized organization.

I am committed to the federal structure of our university. We are not a single campus of 166,000 students, 7,400 faculty, and 123,000 staff. Rather, as California grew our predecessors were wise enough not to meet the growing demand for access to the 
University by diluting the quality of Berkeley and forcing it to become a megacampus, swollen beyond the capacity of the resources available to it. Instead they gradually developed a nine-campus system, and as each new campus was added it was allowed 
the independence to develop in its own way. Most important, each was given the resources and responsibilities to seek to achieve the same high standards as those established at Berkeley. The University has consistently worked toward the creation of 
nine diverse but truly world-class centers of learning. I am looking forward to working with my colleagues on the campuses, and most especially the Chancellors, with whom I have been proud to be associated in recent years.

Finally, I am committed to the belief that the single most important reason for the University's 125 years of success in both teaching and research is our faculty. Since I have been invited to serve as your president I am often interviewed and asked 
about my priorities. It is a difficult question to answer, because in singling out one priority there is the danger of being misunderstood. There are many things that deserve the attention of the University's President. But I have never hesitated: my 
number-one priority is to do what I can to insure that we recruit and retain a world-class faculty. The University is more than its faculty, but the quality and distinction of its faculty are the University of California's most critical resource. I 
believe that never in history have so many men and women of such brilliance, such dedication, and such accomplishment been gathered together to serve under the auspices of a single university. One splendid indication of that is the presence on our 
faculty of 18 Nobel Laureates.

As I told the Regents at the time I was appointed, never in the 125-year history of the University has it been stronger. At the same time, perhaps never has it been in greater peril.

In recent years the University, along with the rest of California, has endured tough economic times. As State revenues have declined, so has the University's budget, or at least that portion funded by the State of California. By 1989 we were already 
struggling with the early stages of a fiscal problem that has now become a crisis.

Our budget would be $700 million greater if over the past three years we had been given the funds to accommodate inflation and growth in our workload. Seven hundred million dollars is equivalent to the entire State-funded budget for the Los Angeles, 
Irvine, and Santa Cruz campuses combined.

These painful cuts have required equally painful measures. We have reduced the size of our faculty and staff through such means as attrition, layoffs, and early retirement--4400 faculty and staff retired last year through a special early retirement 
program called VERIP, for example, and our financial problems have made it necessary for us to offer it a second time. We have been unable to give staff and faculty salary increases for the past two years in a row. We have cut our enrollments by 5500 
students, and may have to cut even more deeply. We have had to raise student fees. We have not bought urgently needed books for our libraries, instruments for our laboratories, or equipment for our classrooms. I wish I could say that these budgetary 
stringencies are likely to be one-time or short-term. Unfortunately, they are neither.

We do not ask or expect to be immune from constraints when our state and our nation are struggling with the same painful difficulties. We can tighten our belts along with the rest of the state and nation during a recession without permanently damaging 
the University or undermining its ability to deliver a high-quality education. It's worse when times are bad, of course. But even when our economy improves, the nature of our present state constitutional arrangements and Federal mandates has the 
effect of threatening to deprive the University of California and our sister institution, the California State University, of the resources we will need to carry out our assigned and essential functions.

As a result of these arrangements, roughly 85 percent of the State's budget is allocated before our legislators or governor can make any decision about how California's revenues should be spent. The University of California, along with the California 
State University, has the unfortunate distinction of being part of the unprotected 15 percent of the State's budget. And each year the percentage of the budget available to support higher education becomes smaller and smaller.

This dramatic downturn in support is occurring at the very time when we are being asked to educate even more young men and women. We are being asked to do more with less, and we will do whatever we can to keep the doors open and quality high during 
these troubled times. But as a state we need to face the reality that, absent some clear plan of action, California is in danger of undermining our celebrated Master Plan and losing one of the world's greatest systems of higher education.

Whatever happens, in the years to come higher education in this state will face a dramatically changed environment. We need to organize ourselves to deal with new challenges. I am therefore taking the following actions, intended to accomplish two 
things. One is to address how best to preserve and enhance the quality of the University. The other is to make the best possible use of the immense reservoir of talent and ability in this university.

· First, I am joining with the Director of the California Postsecondary Education Commission and other higher education leaders in California in calling for an examination of ways and means of funding higher education in the 1990s. This examination 
would include a careful look at the State's budget process as it now stands and balance that process against the State's needs and priorities.
The ultimate goal is to work with our elected leaders to find ways to break up the budgetary gridlock that has made state spending so inflexible, leading, we hope, to a spending blueprint that reflects the growing needs and essential priorities of our 
state.
· Second, I have launched a new alliance between California higher education and California business and industry, the California Business-Higher Education Forum. The most powerful engine of California's economy has been the unmatched education and 
skills of its people. Those assets are its greatest wealth, and they have been the direct product of the teaching and research conducted by this state's peerless system of higher education, with our university as its apex. And just as higher education 
has fired California's historic economic success, so it now stands as the state's best hope to resume our economic leadership. Cooperation between higher education and California's business community is a critical step in that direction.
The California Business-Higher Education Forum will bring together the presidents and chancellors of California's public and private universities and the leaders of some of the state's most important businesses. It will seek to focus on issues 
California business and higher education must confront, now and in the future, and explore ways to encourage excellence in higher education and enhance economic development in the state.
It will seek to take advantage of the natural congruence of interests between the state's wealth producers and the state's knowledge producers. Our universities and colleges cannot flourish unless the state prospers, and the state is not likely to 
prosper without strong universities and colleges. Those who produce the wealth and those who produce the knowledge need to work together.
· Third, I am asking the UC community--Regents, administrators, faculty, students, staff, and alumni--to join in a vigorous effort to improve every dimension of what we do, building on the excellent work of the transition team David Gardner and I 
appointed last spring. The purpose of the transition team is not just to help in the transition from one administration to another but from one era to another. The members, and particularly the chair of the transition team, Chancellor Young, have done 
an impressive job. They will provide us with a series of recommendations for improvement that will command our serious attention.
It is time now to bring in the larger University of California community to help us answer the many questions the transition team has been considering. Can we strengthen academic planning? Are we running our libraries and laboratories so that students 
and faculty get the best possible use of them? Are we managing our buildings and facilities at maximum efficiency? Do our present organizational arrangements--such as the relationships among the campuses and between the campuses and the Office of the 
President--make sense in the new environment we confront? Are we communicating as effectively as we can what the University of California is, what it means, and how it affects every aspect of life in California? These are among the issues and 
questions we will need to address, assess, and answer.
There is one issue in particular that will continue to have a central place in our plans for the future. That issue goes under the shorthand name of diversity, but it is really the central domestic issue of this nation, for it is the issue of how this 
university, this state, and this nation will work and live together into the next century. What happens on our university campuses will have much to do with our ability to forge an emerging new culture, a culture that is inclusive, varied, and 
respectful of difference, but which also unites us into a community that can live, work, prosper, and flourish in our constitutional democracy.

American universities and colleges, our nation's secular churches, are perhaps our most important institutions in creating this new culture. A college campus is one of the few places where men and women from different cultural, ethnic, and racial 
backgrounds meet, work, and live together. California's dynamic diversity is a living reality in our classrooms and laboratories and offices, and we are dedicated to expanding that diversity.

The University of California is one of the critical places where the common and combining pursuit of knowledge counterbalances the fragmenting forces in our society. People of different ages, different racial and ethnic heritage, different 
perspectives, and different occupations arrive on our campuses every day to take up the task of advancing, preserving, and transmitting knowledge. They are forging the future of California.

But it is not only in building the new culture that this university, along with other institutions of higher education, is so vital to our future. There is hardly a problem we face in which the University is not part of the solution. Whether it be how 
to protect our environment, improve our health, or advance our wealth, the University will play a central role.

That is why the University of California will survive and prosper. It is crucial to California's social vitality, its productivity, and the climate of opportunity which has created and sustained what has come to be known throughout the world as the 
California dream. Universities are hardy institutions and are built to last for centuries. Our task is not to build for the moment but for the ages, and from that longer-term perspective the University of California, in the words of the poet John 
Masefield, "stands and shines" as one of our state's and our nation's truly great accomplishments.

We are here today, celebrating that accomplishment, thanks to the contributions of many creative individuals: the visionary impetus of Daniel Coit Gilman; the long and steadfast service of Robert Gordon Sproul; the determined university-building of 
Clark Kerr; the faithful stewardship of Harry Wellman; the quiet and steady guidance of Charles Hitch; the tireless energy of David Saxon. And I must acknowledge a very personal debt to David Gardner, under whose leadership the University has grown in 
size, distinction, and intellectual reach. I am proud to join these immensely talented and dedicated individuals in serving the University and, like each of them, I am here because I believe profoundly in the University of California.

We have been given a great university. Today we launch a year-long commemoration of 125 years of achievement. It is an occasion to remember, with profound gratitude, those who have worked so devotedly to give this treasure to us. It is an occasion to 
rededicate ourselves to the noble task of preserving and enhancing this vast, creative, contentious, and complicated intellectual enterprise, an enterprise that has never been more important to California than it is today.

I am proud of the confidence you have shown in me, and I pledge to do everything in my power to deserve it.


--------------------------------------------------------------------------------
 【 在 asaki ( 牙子) 的大作中提
到: 】: http://sunsite.berkeley.edu:2020/dynaweb/teiproj/uchist/presidents/@Generic__Co : llectionView 
--
   ▁▁▁▁▁◢▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁        
 ▕        ╲█◤                                                ▏    
 ▕      ◢█◥◣    你无声地落下,                       ◣◢   ▏    
 ▕        ◤◥          残酷地带走所有回忆....         ◥◣█◤ ▏    
   ◥___________________________________________________◢█╲ __▏    
                                                          ◤       

※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 202.118.248.68]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:214.577毫秒