PersonalCorpus 版 (精华区)

寄信人: dormouse (阳光 + 兵出祁山)
标  题: 范文10
发信站: 哈工大紫丁香 (2001年10月26日23:27:08 星期五)
来  源: 172.16.2.238 


    下面是范文:
-------------------------------------------------------------
Topic: Some people learn best when a classroom lesson is presented in
       an entertaining, enjoyable way. Other people learn best when a
       lesson is presented in a serious, formal way. Which of these 
       two ways of learning do you prefer? Give reasons to suport your
       answer.
-------------------------------------------------------
     Attending lectures is very essential for students whose ability
of indepedent study is not fully established. Consequently their pro-
gress is ofter based on the process of classroom importion. The two
different kinds of style, respectively speaking, the serious way and
the entertaining way, assume to produce different result, which can 
sharply be discerned by comparing the two different educational sys-
tems of the Europe and of the USA. Personally, I vote for the latter,
even though I have been taught in the fomer system from the very beg-
inning of my education.
    The disadvantage of the serious way of learning is found mainly in
that students frequently fail to participate in the class actively. The
teacher dominated the 45-minute period and the students are refrained
from ariing their opinions no matter whetner they agree or disagree
with what the teacher says. In this case, standing up and ringing one's
view forward and therefore breaking the quiet atmosphere require a great
deal of courage and, sometimes, a long time premeditation. Even though
he does stand up, all these will significantly weaken the effect, and 
for good reason: the extreme constraint pervents him from expressing 
his opilion. Furthemore, students are expected to learn only what the
teacher tells them. They have little chance to take advantage of other'
ideas.
     Such defects as mentioned above can be prevented by the other way 
of classroom-learning. The class orgnized in an enjoyable atmosphere
usually provides students more than what they've expected. A joke may
inspire student' interst and enthusiasm and then what they learn give
them a deeper impression. A drastic debate among students will prompt
them to learn from others. In this kind of class they often find out
that they've motivated by the pleasure of study. I have an American
teacher in whose class I have gained so much. He differs from the image
of teacher in my mind enormously in many aspects. What impressed me
most is his humor. His satiric remarks are invariably catching. For the
first time I found that history is not at all boring. In laughter, not
only do I learn the knowledge in books but I also gain some spiritual
things brought about by his characteristics and personality.
     A light heart is always helpful
-----------------------------------------------------------
--
  
    I am dormouse.    我是睡鼠
    昨夜风兼雨,帘帏飒飒秋声。烛残漏断频倚枕。起坐不能平。
    世事漫随流水,算来一梦浮生。醉乡路稳宜频到,此外不堪行。

※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 172.16.2.238]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:4.828毫秒