发信人: superbug (红蚂蚁), 信区: Computer
标  题: AIX 4.3 SUPPORT TEST OBJECTIVE
发信站: 紫 丁 香 (Mon Oct 25 15:55:32 1999), 转信

【 以下文字转载自 Unix 讨论区 】
【 原文由 liudehua 所发表 】
AIX V4.3 System Support
                                                  Test 189 Objectives



        Section 1 - System Recovery 

            Use LED output to isolate boot failure problems (e.g. 223-229, 
551, etc.) 
            Access rootvg in maintenance mode using boot media to repair or 
restore filesystem (fsck,
            missing files) 
            Determine whether hang is resource vs OS hang 
            Use crash LEDs to determine if crash is likely to be due to 
hardware or software 
            Examine errlog entries 

        Section 2 - Disk Management 

            Answer questions from clients on how to create or remove drives 
            Answer questions from clients on how to create/extend or remove 
paging space 
            Answer questions from clients on how to migrate data from on PV 
to another 
            Perform storage management activities (disk stripping, multiple 
jfs log devices, etc.) 
            Troubleshoot file system errors (identify missing file space, 
check order of mounting,
            fsck, etc.) 
            Troubleshoot disk error (after improper removal, identify missing 
physical volume,
            synchlvodm, etc.) 

        Section 3 - Devices 

            Answer questions from clients on how to add, delete and/or modify 
devices 
            Answer questions from clients on how to configure network devices 
(SSA loops, SCSI
            devices, modems, PPP communications, ttys, Async Controllers, 
etc.) 
            Troubleshoot problems related to configuring network devices 
            Troubleshoot xwindows error "unable to open display" 
            Troubleshoot print problems 

        Section 4 - Performance 

            Troubleshoot performance problems based on system configuration 
            Use vmstat command to identify CPU, RAM and paging bottlenecks 
            Use iostat command to identify I/O bottlenecks 
            Use netstat command to identify network bottlenecks 
            Correct CPU, RAM and paging shortages 
            Correct network bottlenecks 
            Optimize disk resources 

        Section 5 - Networking 

            Troubleshoot when there is a problem communicating to other 
machines on the network 
            Troubleshoot hostname problems (e.g. not expected value, does not 
match intercate, etc.) 
            Troubleshoot when system is not forwarding packets 
            Setup default route and routing strategy when network traffic is 
not reaching destination 
            Troubleshoot when interface has proper IP address but cannot ping 
another host 
            Check/set tcp tunables for network performance 
            Troubleshoot inability to telnet or rlogin to machine 
            Use different network troubleshooting commands to determine why 
client cannot telnet
            beyond default gateway 
            Debug problems when trying to ping/telnet/rsh to other systems 
            Add and remove interface (ifconfig, detach, rmdev, etc.) 

        Section 6 - System Configuration & Management 

            Analyze simple scripts to determine output 
            Check critical system scripts and what they start/control (e.g. 
/etc/rc, /etc/rc.net,
            importvg, etc.) 
            Check for possible exposure in system access files (e.g. 
hosts.equiv, .rhosts, netrc,
            forward, etc.) 
            Check for suspect activity on system 
            Add entries to crontab to run at specific times 
            Check existence of cron and at job files 
            Use flags for listing, editing and deleting crontabs (crontabl 
-1, crontab -e, etc.) 
            Set/change environment variables 
            Use common "vi" manipulation subcommands to edit ksh script 
            Use commands for viewing different file types (ascii = cat, view, 
more pg: binary=strings,
            etc.) 

        Section 7 - Backup & Restore 

            Explain usage and limitation of various backup methods to the 
customer (e.g. backup,
            mksysb , tar, CPIO, remote backup, etc.) 
            Verify backup is successful 
            Troubleshoot backup failures 
            Instruct customer on how to restore 

        Section 8 - Install & NIM 

            Answer questions from clients regarding when to use migrate and 
when to preserve install 
            Locate and analyze installp log files 
            Navigate through smit menus to perform different installs 
            Check and verify system installation integrity (lppchk, lslpp, 
oslevel, etc.) 
            Check client definition and use debug tools (e.g. bootb, tftp, 
iptrace, traceroute, etc.) 
            Initiate and capture nimboot debug (e.g. create devig boot image) 

--
※ 来源:·紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: citslab.hit.edu] 
--
※ 转载:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: 202.118.239.7]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:2.404毫秒