Tsinghua °æ (¾«»ªÇø)

·¢ÐÅÈË: Landau (Dau), ÐÅÇø: Tsinghua
±ê  Ìâ: Explanation of the Ranking
·¢ÐÅÕ¾: ×Ï ¶¡ Ïã (Thu Aug 13 20:29:51 1998), ×ªÐÅ

¡¾ ÒÔÏÂÎÄ×ÖתÔØ×Ô Flyingoverseas ÌÖÂÛÇø ¡¿
¡¾ Ô­ÎÄÓÉ magic Ëù·¢±í ¡¿
BBSˮľÇ廪վ¡Ã¾«»ªÇø

·¢ÐÅÈË: myosotis (·É·É), ÐÅÇø: AdvancedEdu 
±ê  Ìâ: Explanation of the Ranking
·¢ÐÅÕ¾: BBS Ë®Ä¾Ç廪վ (Tue Sep 23 10:17:55 1997) 
 
                                 [Image] 
 [Image] 
        [Image] 
 
    [Image] 
                  The methodology 
                  Primer | Criteria & Weights | Common Data Set 
                  Rankings Index | Organizer | Add to Organizer 
 
     An explanation of the U.S. News rankings 
     Putting the numbers into context 
     BY J. J. THOMPSON AND ROBERT J. MORSE 
 
     A decade ago, U.S. News began ranking colleges. Every year since 
     then, in consultation with experts in higher education, we have 
     refined the methodology we use in this process. We now draw on 
     the results of our survey of higher education leaders about the 
     reputations of colleges and universities, and on 81 statistical 
     measures, including the number of applicants to the fall 1996 
     entering class, the average salary of full professors, and the 
     amount of money spent on student services. 
 
     Over time the ranking model has put less emphasis on input 
     measures, such as the average high school class rank of a 
     college's entering freshmen and the range of their standardized 
     test scores. The model now puts more emphasis on outcome 
     measures, such as the percentage of a college's entering class 
     that returns for a second year, and what we call "value added," 
     which shows how well a school is educating students, regardless 
     of the level of their academic achievement before college. We 
     made this shift because, along with many in the higher education 
     community, we believe it is most important to measure the quality 
     of education provided by an institution, not the prior academic 
     achievements of those who enroll. 
 
     This year, U.S. News has not made any significant changes in its 
     methodology, but there are changes in the way the rankings are 
     presented. Most important, the final score of each ranked school 
     is rounded to the nearest whole number, which creates more ties 
     in the rankings. (In the past, the score was carried to one place 
     after the decimal point.) U.S. News made this change because 
     small statistical differences among institutions are not 
     significant in setting them apart. While we believe the rankings 
     have value as a source of information, we recognize that schools 
     whose scores vary by a few points are likely to be comparable in 
     academic quality. Also, a school's score in the reputational 
     survey is now shown on a scale from 4.0 (the highest) to 1.0 (the 
     lowest). In the past, each school's reputation rank was 
     displayed, such as 164th. We believe showing the actual score is 
     a more direct way of presenting the same information. 
 
     U.S. News arrived at its rankings in the following way: 
 
     We placed colleges and universities into one of four categories: 
     national universities, national liberal arts colleges, regional 
     universities, and regional liberal arts colleges. Our categories 
     are derived from those established by the Carnegie Foundation for 
     the Advancement of Teaching, which are accepted as the best 
     available classifications for higher education. The regional 
     schools were placed into one of four geographic regions, North, 
     South, Midwest, and West. We also print data for, but do not 
     rank, the service academies and specialty schools in performing 
     and fine arts, business, and engineering. 
 
     In early 1997, we sent 22-page questionnaires to some 1,400 
     four-year schools. When the surveys were returned, the data were 
     double-checked with the schools and cross-checked with data 
     collected by other sources. For example, we checked retention and 
     graduation rate data supplied by the schools against information 
     collected by the National Collegiate Athletic Association, and 
     checked financial data against information gathered by Moody's 
     Investors Service. 
 
     This year, 95 percent of the schools returned the questionnaires. 
     For those that did not, as well as for those who did not answer 
     all questions, U.S. News used comparable data from the U.S. 
     Department of Education, the Council for Aid to Education, the 
     NCAA, the American Association of University Professors, and 
     Wintergreen/Orchard House Inc. publishers, as well as data 
     collected by U.S. News in a prior year. Anytime data are drawn 
     from an alternative source, this fact is reported in a footnote. 
 
     If appropriate data were not available, U.S. News made 
     statistical estimates using available data points that correlate 
     highly with the missing pieces of data. For example, retention 
     and graduation rates are highly correlated. When it was not 
     appropriate to make such estimates, an estimate based on the 
     average for that data point among schools in the same category 
     (i.e., national universities) was used and an "N/A" is included 
     in the table. 
 
     In its methodology, U.S. News includes the following attributes: 
 
     Academic reputation. This counts for 25 percent of the final 
     score for schools in all categories. It is weighted this heavily 
     because we believe that a diploma from a college or university 
     well known for its academic excellence helps graduates get better 
     first jobs and gain acceptance to top graduate programs. 
 
     We determined academic reputation--the only subjective attribute 
     in our model--by surveying the president, provost, and dean of 
     admissions at each school. (Market Facts Inc., a Chicago-based 
     opinion research firm, did the actual collection of the 
     reputational data.) Officials evaluated schools in their own 
     category by placing an institution into one of four quartiles. If 
     an official didn't know enough about a school to evaluate it, he 
     or she could check "don't know" and that response was not 
     included in our calculations. Every time a school was placed in 
     the top quartile, it received 4 points, in the next quartile 3 
     points, and so on. We added all the points and divided them by 
     the number of responses for each school. The resulting average 
     scores, ranging from 4.0 to 1.0, are listed in the tables. 
     (Sixty-two percent of the respondents returned the reputational 
     survey.) 
 
     Retention. This attribute counts for 25 percent of the final 
     score in the regional categories and 20 percent in the national 
     categories. It indicates whether a school is retaining and 
     graduating those who enroll as freshmen. In the higher education 
     community, this is widely regarded as a measure of how satisfied 
     students are with a school and whether a school is providing 
     courses and other services needed for students to graduate within 
     six years. 
 
     There are two components to retention: graduation rates (80 
     percent) and freshman retention (20 percent). The graduation rate 
     is based on the proportion of a class that graduates in six years 
     or less; U.S. News uses an average of the graduating classes that 
     started as freshmen between 1987 and 1990. Freshman retention is 
     based on the average proportion of freshmen entering between 1992 
     and 1995 who returned the next fall. 
 
     Faculty resources. This is 20 percent of the final score and 
     represents the resources that schools devote to instruction and 
     faculty. Faculty resources is made up of five components: class 
     size (40 percent), faculty salaries (35 percent), faculty degrees 
     (15 percent), student-to-faculty ratio (5 percent), and the 
     proportion of full-time faculty (5 percent). 
 
     Class size is a measure of student-faculty interaction; there is 
     strong evidence that student-professor interaction is important 
     to learning. In measuring class size, we view classes under 20 as 
     a positive and classes of 50 and over as a negative. 
 
     We include faculty salaries and faculty degrees because they are 
     measures of the quality of the faculty. For salaries, U.S. News 
     asked schools to report the average salary-plus-benefits package 
     for full-time faculty during the 1995 and 1996 academic years. 
     These were averaged and then adjusted with indexes supplied by 
     Runzheimer International to diminish regional cost-of-living 
     differences. For faculty degrees, we calculated the proportion of 
     faculty holding the highest degree in their fields (usually a 
     Ph.D.). 
 
     The student-faculty ratio indicates how many faculty members are 
     available on campus for students. And the proportion of full-time 
     faculty is used because it is clear that the more full-time 
     faculty members at a school, the more likely it is that faculty 
     will be available to students and the more likely the school is 
     to have teachers who are deeply involved in the institution. 
 
     Student selectivity. This attribute counts for 15 percent of the 
     overall score. It consists of four components: test scores (40 
     percent), high school class standing (35 percent), acceptance 
     rate (15 percent), and yield (10 percent). The data are for the 
     fall 1996 entering class. 
 
     Both test scores and class rank are important because the 
     academic climate of a school is set by the abilities and 
     ambitions of its student body. 
 
     Some colleges do not require applicants to submit test scores and 
     others choose not to report scores for all of their 
     freshmen--perhaps in an attempt to make their scores look higher. 
     In such cases, U.S. News has used an estimated value. We put a 
     footnote by a school's submitted test scores whenever a college 
     has excluded any of its students' scores or when the average 
     score represents less than half of its freshman class. 
 
     Similarly, in high school class standing, if a school omitted 
     some students or has data for less than half its freshmen, we 
     substituted an estimated value in the model. In the national 
     categories, we use the proportion of freshmen who graduated in 
     the top 10 percent of their high school classes; in the regional 
     categories, the proportion in the top 25 percent. 
 
     Acceptance rate and yield are, respectively, measures of how 
     choosy and how successful schools are in admissions. (U.S. News 
     defines an applicant to a school as someone who has submitted all 
     information and fees and has been notified of the school's 
     admission decision.) 
 
     Financial resources. This attribute counts for 10 percent of the 
     overall score and is a measure of the total resources a school 
     devotes to education. It has two components: educational 
     expenditures (80 percent) and other expenditures (20 percent). We 
     consider how much each school spends per student for these 
     components based on an average of its fiscal 1995 and 1996 
     expenditures. For the educational part, a small total per student 
     may mean that a school has little to spend beyond tuition, while 
     a high figure means that tuition is probably supplemented by a 
     large endowment, enabling the college or university to offer a 
     rich educational program. 
 
     Value added. This is used only in the national university and 
     national liberal arts college categories and counts for 5 percent 
     of the overall score. It is a measure of the school's role in the 
     academic success of students as well as of how efficient the 
     school is in playing that role. 
 
     In computing value added, U.S. News uses a common statistical 
     formula to calculate a predicted graduation rate for each school 
     and then compares that rate with the school's actual graduation 
     rate. The predicted rate for a school's 1996 graduating class is 
     based on the average standardized test scores of the 1990 
     entering class and the average amount the school spent on 
     education while that class matriculated. If a school's actual 
     graduation rate is higher than its predicted rate, then the 
     school is considered to be enhancing the educational attainment 
     of its graduates and vice versa. 
 
     Alumni giving rate. This attribute counts for 5 percent of the 
     total and measures the average percentage of undergraduate alumni 
     who gave to their school during the 1995 and 1996 academic years. 
     The giving rate is a proxy for how satisfied graduates are with 
     their alma mater. 
 
     To get the final rankings of each school, U.S. News first 
     calculated a score for each attribute--reputation, retention, 
     faculty resources, selectivity, financial resources, value added 
     (for the nationals), and alumni giving. This was done by 
     assigning the school with the highest value for each component of 
     an attribute a score of 100 percent. Every other school's value 
     was then taken as a percentage of the top value. The resulting 
     scores were weighted and then totaled for the attribute scores. 
     Then the attribute scores were weighted and totaled for the final 
     score and sorted in descending order. 
 
     For the national universities, the method differs slightly 
     because the expenditures at institutions with large research 
     programs and medical schools are substantially higher than those 
     at the rest of the schools in the category. Therefore, we 
     weighted the attribute scores and ranked them in descending 
     order. The attribute ranks were then weighted and totaled. 
 
     As thorough as this approach is, we make no claim that it is 
     perfect. No system of rankings can be because it must be based on 
     judgments about the relative importance of a number of measures. 
     But we believe that our approach produces rankings that are 
     reliable and fair. While they are only one factor to evaluate in 
     considering colleges and universities, the rankings themselves 
     are the single best source of information because they allow 
     readers to compare the strengths and weaknesses of different 
     schools. 
 
                                      [Image] 
 
                                      [Image] 
 
                          Comments? Questions? Contact us. 
 
             © 1997 U.S. News & World Report Inc. All rights reserved. 
 
                  This site is engineered by AGTinteractive[Image] 
 
-- 
--------# ·É·É #--------[u 
---------------------------------- 
| ÉñÒ²ÊÇÈËÀ´µÄ                   |   
| ÄÜÕÆÎÕ×Ô¼ºÃüÔ˵ÄÈ˾ÍÊÇ - Éñ    |   
----------------------------------   
                                   
 
¡ù À´Ô´:¡¤BBS Ë®Ä¾Ç廪վ bbs.net.tsinghua.edu.cn¡¤[FROM: 166.111.78.114] 

                BBSˮľÇ廪վ¡Ã¾«»ªÇø


--
¡ù À´Ô´:£®×Ï ¶¡ Ïã bbs.hit.edu.cn£®[FROM: 202.118.229.45]
--
¡ù ×ªÔØ:£®×Ï ¶¡ Ïã bbs.hit.edu.cn£®[FROM: 202.118.226.8]
[°Ù±¦Ïä] [·µ»ØÊ×Ò³] [Éϼ¶Ä¿Â¼] [¸ùĿ¼] [·µ»Ø¶¥²¿] [Ë¢ÐÂ] [·µ»Ø]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
Ò³ÃæÖ´ÐÐʱ¼ä£º209.571ºÁÃë