Algorithm 版 (精华区)

发信人: Lerry (life is waiting...), 信区: Algorithm
标  题: 电子商务——管理视角(影印版)
发信站: 哈工大紫丁香 (2002年11月09日14:57:17 星期六), 站内信件

电子商务——管理视角(影印版) ISBN 7-04-010047-9/TP.699 P553
  Electronic Commerce : A Managerial Perspective
  Efraim Turban, Jae Lee, David King and H. Michael Chung,2001.4出版,定价
:33.00元
本书从管理的角度,以电子商务需要一定的技术及其他支持手段为主旨来构建全书体系
。基于此,全书从电子商务背景及基本概念、电子商务应用、电子商务的经济与技术基
础、电子商务的有关论题等方面,对电子商务的实施和管理手段、主要机会、制约因素
、可能遇到的问题和风险展开论述。本书注重理论与实践相结合,并提供了从客户行为
学到竞争经济理论等的掌握和理解电子商务所必需的理论知识。本书内容较新,如从理
论和实践两个方面对Extranet、组织知识库、基于Web的供应链系统及电子商务经济等进
行了阐述。本书注重实用性,全书贯穿了大量的取自于大型企业、小规模公司、政府机
关和非赢利组织等的电子商务案例,真实、生动,有利于学生对相关知识、概念的理解
和掌握。本书作者既具有一定的研究水平,又具有丰富的实践经验。本书适于作为信息
管理、经济管理等专业电子商务课程教材,也适合于从事电子商务及相关行业的人员阅
读。
  内容:1. 电子商务概述 2. 零售业的电子商务 3. 网络客户和市场调查研究 4. 广
告业的电子商务 5. 服务业的电子商务 6. B2B 模式的电子商务 7. Intranet和Extran
et 8. 电子支付系统 9. 电子商务战略和实施方案 10. 公共策略:从法律问题到个人隐
私 11. 电子商务的技术基础 12. 经济、全球化及电子商务的其他问题 附录 A 创建We
b页 B Web程序设计:增加桌面的交互性和动态数据访问 C 软件代理
Preface
  As we enter the second millennium we experience one of the most importan
t changes in our lives--the move to an internet-based society. Almost everyt
hing will be changed at home, in school, at work, in the government--even in
 our leisure activities. Some changes are already here and they are spreadin
g around the globe. Others are just beginning. One of the most significant c
hanges is in the manner we conduct business especially in how we manage the 
marketplace and commerce.
  Electronic commerce (EC) describes the manner in which transactions take
 place over networks, mostly the Internet. It is the process of electronical
ly buying and selling goods, services, and information. Certain EC applicati
ons, such as buying and selling stocks or books on the Internet, areβ growi
ng at a rate of several hundred percent every year. Electronic commerce coul
d have an impact on a significant portion of the world, on businesses, profe
ssions, and, of course, on people.
  However, the impact of EC is not just the creation of Web-based corporat
ions. It is the building of a new industrial order. Vice President Albert Go
re Jr. put it this way:
  We are on the verge of a revolution that is just as profound as the chan
ge in the economy that came with the industrial revolution. Soon electronic 
networks will allow people to transcend the barriers of time and distance an
d take advantage of global markets and business opportunities not even imagi
nable today, opening up a new world of economic possibility and progress.
  Such a revolution brings a myriad of opportunities as well as risks. Bil
l Gates is aware of that, as Microsoft is continually developing Internet an
d EC products and services. Yet, Gates said that Microsoft is always two yea
rs away from failure, that somewhere out there is a competitor, unborn and u
nknown, who will render your business model obsolete. Bill Gates knows that 
competition today is not among products, but among business models. He knows
 that irrelevancy is a bigger risk than inefficiency. What is true for Micro
soft is true for just about every other company. The hottest and most danger
ous new business models out there are on the Web.
  The purpose of this book is to describe what EC is; how it is being cond
ucted and managed; and its major opportunities, limitations, issues, and ris
ks. Electronic commerce is an interdisciplinary topic and, therefore, it sho
uld be of interest to managers and professional people in any functional are
a of the business world.
  In addition, people in government, education, health services, and more 
could benefit from learning about EC. This book is structured around the not
ion that EC applications, such as home banking or electronic fund transfers,
 require certain technological-infrastructures and other support mechanisms.
 The applications are divided into business-to-consumers, business-to-busine
ss, and intrabusiness. The infrastructure is in the areas of hardware, netwo
rks, and software. The support services range from secured payment systems t
o communication standards and legal issues.
  This book is one of the first texts entirely dedicated to EC. It is writ
ten by experienced authors who share academic as well as real-world experien
ces. It is a comprehensive text that can be used in a one-semester course, o
r it can supplement a text Internet fundamentals, on MIS, or on marketing.
Features of the book
  Several features are unique to this book. They include:
  · Managerial Orientation
  Electronic commerce can be approached from two major aspects: technologi
cal and managerial. This text uses the second approach. Most of the presenta
tions are about EC applications and implementation and are geared toward fun
ctional and general managers. However, we do recognize the importance of the
 technology; therefore, we present the essentials of EC infrastructure in ch
apter 11. We also provide some more detailed technology material in the appe
ndices at the end of the book.
  · Interdisciplinary Approach
  Electronic commerce is interdisciplinary and we illustrate this througho
ut the book. Major related disciplines are Accounting, Finance, Information 
Systems, Marketing, Management, and Human Resources Management. In addition,
 some nonbusiness disciplines are related, especially Computer Science, Engi
neering, Psychology, Political Science, and the Legal field. Finally, Econom
ics plays a major role in the understanding of EC.
  · Real-World Orientation
  Extensive, vivid examples from large corporations, small businesses, and
 government and not-for-profit agencies make concepts come alive by showing 
students the capabilities of EC, its cost and justification, and some of the
 innovative ways real corporations are using EC in their operations.
  · Solid Theoretical Background
  Throughout the book we present the theoretical foundations necessary for
 understanding EC, ranging from consumer behavior to economic theory of comp
etition. Furthermore, we provide extensive references, Web site addresses, a
nd many exercises to supplement the theoretical presentations.
  · Most Current
  The book presents the most current topics of EC, as evidenced by the man
y 1998 and 1999 citations. Topics such as extranets, organizational knowledg
e bases, Web-based supply chain systems, and EC economics are presented both
 from the theoretical point of view and from the application side.
  · Economic Justification
  Information technology is mature enough to stand the difficult test of e
conomic justification, a topic ignored by most textbooks. It is our position
 that investment in EC must be scrutinized like any other investment, despit
e the difficulties of measuring technology benefits.
  · Integrated Systems
  In contrast with other books that highlight isolated internet-based syst
ems, we emphasize those systems that support the enterprise and supply chain
 management. Interorganizational systems are particularly highlighted, inclu
ding the latest innovations in global EC and in Electronic Data interchange 
(EDI).
  · Global Perspective
  The importance of global competition, partnerships, and trading is rapid
ly increasing. Electronic commerce facilitates export and import, managing m
ultinational companies, and trading electronically around the globe. Interna
tional examples are provided throughout the book.
  · Comprehensiveness and Ease of Reading
  All major topics of EC are covered. Furthermore. the book is user friend
ly, easy to understand and follow, and full of interesting real-world exampl
es and "war stories" that keep the reader's interest at a high level.
Organization of the book
  The book is divided into five parts composed of 12 chapters with three t
echnology appendices supplementing them.
  PART I–INTRODUCTION
  In this part we provide an overview of the entire book as well as the fu
ndamentals of EC and some of its terminology (chapter 1).
  PART I–APPLICATIONS
  In this part we describe EC applications in six chapters. Chapters 2 and
 3 are dedicated mostly to business-to-consumer commerce (chapter 2 deals wi
th retailing, chapter 3 with internet consumers and market research). Chapte
r 4 deals with EC advertisement, which is mostly related to business-to-cons
umer. In chapter 5 we present EC in service industries. These can be for ind
ividual consumers, for businesses or for both. Chapters 7 and & deal with va
rious aspects of business-to-business and intrabusiness EC.
  PART III–SUPPORTING ELECTRONIC COMMERCE
  To support EC one needs various infrastructures and mechanisms, most imp
ortantly the payments (chapter 8), which are more relevant to business-to-co
nsumer activities. Corporate strategy toward EC, especially planning, justif
ication, and implementation, are treated in chapter 9. The last chapter in t
his part, chapter 10, deals with issues of public policy, privacy, legal iss
ues, and ethics.
  PART IV–TECHNOLOGICAL INFRASTRUCTURE
  The technological infrastructure is covered in chapter 11, with details 
presented in Appendices A–C.
  PART V–ADVANCED EC TOPICS
  The book concludes in chapter 12 with a glance at the economics of EC as
 well as at several other issues, such as global EC, small businesses and EC
, and EC research. This chapter also provides an overview of future EC direc
tions.
Learning aids
  We developed a number of learning aids including:
  · Chapter Outline
  The detailed outlines in the Contents at the beginning of the book provi
de a quick indication of the major topics covered.
  · Learning Objectives
  Learning objectives at the beginning of each chapter help students focus
 their efforts and alert them to the important concepts to be discussed.
  · Opening Vignettes
  Each chapter opens with a real-world example that illustrates the import
ance of EC to modern corporations. These cases were carefully chosen to call
 attention to the major topics covered in the chapters.
  · Managerial Issues
  The final section of every chapter explores some of the special concerns
 managers face as they adapt to doing business in cyberspace.
  · Key Terms
  All boldface terms introduced within the chapter appear in a list at the
 end of the chapter and are defined in the glossary at the end of the book.
  · Chapter Summary
  The chapter summary is linked to the learning objectives introduced at t
he beginning of each chapter.
  · End-of-Chapter Exercises
  Different types of questions measure students' comprehension and their a
bility to apply knowledge. Questions for Review ask students to summarize th
e concepts introduced. Discussion Questions are intended to promote class di
scussion and develop critical thinking skills. Exercises are challenging ass
ignments that require students to apply what they have learned. The Group As
signments are class projects designed to foster teamwork.
  · Internet Exercises
  About 100 hands-on exercises send students to interesting Web sites to c
onduct research, investigate an application, or learn about state-of-the-art
 technology.
  · Application Cases
  In-text cases highlight real-world problems encountered by corporations 
as they develop and implement EC.
  · Real-World Cases
  Each chapter ends with a somewhat more in-depth real-world case. Case qu
estions follow.
Supplementary materials
  The following material is available to support this book:
  · Instructor's Manual with Test Item File (Test Bank)
  This manual includes answers to all review and discussion questions, exe
rcises, and case questions. The printed Test item File includes choice quest
ions for each chapter. An electronic version of the Test item File is availa
ble in the form of the Windows PH Test Manager.
  · PowerPoint Lecture Notes
  An extensive set of Microsoft PowerPoint lecture notes, oriented toward 
text learning objectives, is available for each chapter. Lecture Notes can b
e downloaded from the text's Web site at www.prenhall.com/turban.
  ·Web Site
  The book is supported by a Companion Web site that includes:
  a. A password-protected faculty area where instructors can download the 
PowerPoint Lecture Notes and the instructor’s Manual.
  b. URLs for all the major topics in the book with links to other sources
.
  c. Links to a large number of case studies, including customer success s
tories and academically oriented cases.
  d. Links to many EC vendors' sites.
  e. Supplemental material for each chapter.
  f. Several case studies, some with teaching notes acknowledgments
ACKNOWLEDGMENTS
  Many individuals helped us create this text. Faculty feedback was solici
ted via reviews and through a focus group. We are grateful to the following 
faculty for their Contributions.
  David Ambrosini
  Cabrillo College
  Deborah Ballou
  University of Notre Dame
  Martin Barriff
  Illinois Instiutte of Technology
  Joseph Brooks
  University of Hawaii
  John Bugado
  National University
  Christer Carlsson
  Abo Akademl University
  Jack Cook
  State University of New York at Geneseo
  Larry Corman
  Fort Lewis College
  Mary Culnan
  Georgetown University
  Ted Ferretti
  Northeastern University
  Jeffrey Johnson
  Utah State University
  Morgan Jones
  University of North Carolina
  Douglas Kline
  Sam Houston State University
  Byungtae Lee
  University of Illinois at Chicago
  Michael McLeod
  East Carolina University
  Susan McNamara
  Northeastern University
  Bud Mishra
  New York University
  William Nance
  San Jose State University
  Linda Salchenberger
  Loyola University of Chicago
  George Schell
  University Of North Carolina at Wilmington
  J. P. Shim
  Mississippi State University
  Kan Sugandh
  DeVry Institute Of Technology
  Linda Volonino
  Canisius College
  Pirkko Walden--Abo Akademi
  University, Finland
  James Zemanek
  East Carolina University
  Many students at California State University, Long Beach, City Universit
y Hong Kong; and Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) 
Participated in this project in many ways. Some helped us to find materials 
while other provided feedback. There are too many to name, but thanks goes t
o all of you.
  Several individuals helped us with the administrative work. Special ment
ion goes to Judy Lang of Eastern Illinois University, who helped in typing a
nd editing; to Flavia Chung Yan from City University of Hong Kong, who creat
ed the lecture notes in PowerPoint; and to Duan Ning Zhou from City Universi
ty of Hong Kong, who assisted in organizing the chapters. We thank all of th
em for the dedication and the perb performance shown throughout the project.

  We also recognize the various organizations and corporations that provid
ed with permission to reproduce material.
  Finally, thanks goes to the Prentice Hall team who helped us from the in
ception the project under the leadership of David Alexander. The dedicated s
taff inch Keith Kryszczun, Lucinda Gatch, Lori Cerreto, Kelly Warsak, and Ga
ll Steier.
Contents
CHAPTER 1 Foundations of Electronic Commerce I
1.1 Intel Corp. and Happy Puppy 1
  The Case of Intel Corp 1
  The Case of Happy Pappy 2
1.2 Definitions and Content of the Field 3
  Application Case 1.1 Egghead Becomes a Virtual Software Company 4
  Definitions 4
  The EC Field 6
  Electronic Markers 7
  Interorganizational Information Systems and Electronic Markets 8
  Interorganizational Information systems 8
  Classification of the EC Field by the Nature of the Transactions 10
  Application Case 1.3 HBO Uses the Intranet to Boost Sales Efforts 11
  The Electronic Marketing Process 11
  A Brief History of EC 13
  Interdisciplinary Nature of EC 13
  The Future of EC 14
l.3 Benefits and Limitations 14
  The Benefits of EC 14
  The Limitations of EC 16
1.4 The Driving Forces of Electronic Commerce 17
  The New World of Business 17
  Business Pressures 19
  Organizational Responses 19
  Business Process Reengineering 21
  Application Case 1.4 FedEx's Web Shopping/Shipping Service 22
  Application Case 1.5 The Internet and the intranet Shorten Time to Marke
t of New Drugs 24
1.5 Impact of EC: Everything Will Be Changed 24
  Improving Direct Marketing 25
  Other Marketing-Related Impacts 26
  Transforming Organizations 28
  Redefining Organizations 28
  Impacts on Manufacturing 29
  Impact on Finance and Accounting 29
  Human Resource Management, Training, and Education 30
1.6 Putting It All Together 30
l.7 Managerial Issues 32
Summary 33
Keywords 34
Questions for Review 34
Questions for Discussion 34
Internet Exercises 34
Real World Case: An Electronic Fish Market Reengineers the Fishing industry 
36
References 37
CHAPTER 2 Retailing in Electronic Commerce 39
2.1 Amazon's Competitive Structure 39
2.2 Overview of Electronic Marketing Structure 40
2.3 Forecast of the BZC Electronic Markets 41
2.4 Business Models of Electronic Marketing 44
  Direct Marketing versus indirect Marketing 44
  Full Cybermarketing versus Partial Cybermarketing 44
  Electronic Distributor versus Electronic Broker 45
  Electronic Store versus Electronic Shopping Mall 45
  Generalized E-Malls/Stores versus Specialized E-Malls/Stores 45
  Proactive versus Reactive Strategic Posture Toward Cybermarketing 45
  Global versus Regional Marketing 46
  Sales versus Customer Service 46
2.5 Direct Marketing 46
  Proactive and Full Direct Marketing: The Dell Computer Case 46
  Reactive and Partial Direct Marketing: Ford Case 48
2.6 Online Customer Service 49
  Application Case 2.1 Automobile Sales Online 50
2.7 Electronic Intermediaries 50
  Generalized E-Brokers 51
  Specialized Electronic Distributors 52
2.8 Reactive Electronic Department Stores 53
  The JCPenney Case 53
  Electronic Department Stores Worldwide 54
2.9 Regional Shopping Service 54
2.10 Procedure for Internet Shopping: The Consumer's Perspective 55
  Preliminary Requirement Determination 54
  Search for Available items 55
  Application Case 2.2 BeslBookBuys.com Finds the Best Price 56
  Compare the Candidate items with Multiple Perspectives 56
  Place An Order 56
  Pay for foe Goods 57
  Receive the Delivered items and inspect Their Quality 58
  Contact the Vendor to Gel After-Service and Support or Return tile Goods
 if Disappointed 58
2.11 Aiding Comparison Shopping 58
  Search of Hypertext Files by Agents 58
  Search in a Web-Based Database: Human and Software Agents
  Sharing information 59
  Comparable item Retrieval and Tabular Comparison 59
  Comparison Of Multiple items from Multiple Malls 61
  Comparison as a Multiple-Criteria Decision Making 62
2.12 The Impact of EC on Traditional Retailing Systems 63
  Disintermediation and Reintermediation 63
  Impact on Manufacturer's Distribution Strategy 64
2.13 Managerial Issues 65
Summary 65
Keywords 66
Questions for Review 66
Questions for Discussion 66
Internet Exercises 67
Team Exercises 68
Real World Case f Lowest Price on Earth: Buy.com 69
References 70
CHAPTER 3 Internet Consumers and Market Research 72
3.1 Building Customer Relationships 72
3.2 The Consumer Behavior Model 73
  Consumer Behavior 74
  Direct Sales, Intermediaries, and Customer Relations 75
3.3 Personal Characteristics and the Demographics of Internet Surfers 75
  Environmental Variables 76
  Personal Characteristics and Individual Differences 76
  Application Case 3.1 Purchasing and Baby Boomers 78
  Consumers Buying Patterns 80
3.4 Consumer Purchasing Decision Making 81
  The Purchasing Decision-Making Model 81
  The Customer Decision Model in Web Purchasing 83
  A Model Of Internet Consumer Satisfaction 83
3.5 One-to-One and Relationship Marketing 84
  One-to-One Marketing: An Overview 84
  Issues in EC-Based One-To-One Marketing 85
3.6 Delivering Customer Service in Cyberspace 87
  Product Life Cycle and Customer Service 88
  Types Of Customer Service Functions and Tools 88
  Some Tools of Customer Service 90
  Application Case 3.2 American Airlines Builds the Largest Personalized S
ite on the Internet 91
  Examples Of Superb Customer Service 92
  Application Case 3.3 Canadian Tire Provides Superb Customer Service via 
an integrated Call Center 93
3.7 Market Research for EC 93
  Application Case 3.4 Representative Examples of Superb
  Customer Service 94
  Market Segmentation 95
  Online Market Research 96
  Online Market Research Methods 97
  Application Case 3.S Marketing Research on the Internet 98
  Data Mining 100
  Application Case 3.6 British Telecom Uses Data Mining 101
3.8 Intelligent Agents for Consumers 102
  Intelligent Agent for information Search and Filtering 103
  Intelligent Agents for Products and Vendor Finding 103
  Negotiation Agents 104
  Application Case 3.7 ZineZone Helps in information Search 104
  Negotiation Agents 105
  Intelligent Agents for Customer Service 106
  Learning Agents 106
3.9 Organizational Buyer Behavior 107
  A Behavioral Model of an Organization Buyer 107
  Management Issues 108
Summary 109
Keywords 110
Questions for Review 110
Questions for Discussion 111
Internet Exercises 111
Team Exercises 112
Real World Case: Kansas City Power and Light Company 113
References 114
Appendix 3A Example of an Online Market Research Tool for Segmentation 116
CHAPTER 4 Advertisement in Electronic Commerce 117
4.1 CD-Max Uses E-Mail Lists to Advertise 117
4.2 Web Advertisement 118
  On Overview 118
  Internet Advertising Terminology 119
  Why Intern Advertisement 120
  The Internet versus Traditional Methods 121
  Internet is the Fastest Growing Medium in History 122
  Objectives and Growth of Internet Advertisement 122
  Application Case 4.1 Procter & Gamble CO.’s (P&G) Interactive Marketing
 123
  Targeted (One-to-One) Advertisement 123
  Types of Internet Advertisement 123
4.3 Advertisement Methods 123
  Banners 123
  Application Case 4.2 Targeted Advertisement: The Double Click Approach 1
24
  Splash Screen 126
  Spot Leasing 126
  URL (Universal Resource Locators) 126
  E-Mail 126
  Chat Rooms 127
  Other Forms 128
4.4 Advertisement Strategies 128
  Considerations in the Internet-Based Ad Design 128
  Passive Fit if Strategy 129
  Active Push Strategy 129
  Associated Ad Display Strategy 130
  Ads as a Commodity 130
  Implementing tile Strategies 132
  Customizing Ads 132
  Interactive Ad Strategies 132
  Comparison Ads as a Medium of Advertisement 132
  Attracting Visitors to a Site 134
  Online Events, Promotions, and Attractions 135
  Application Case 4.3 How to Entice Web Surfers to Read Internet Ads
  Bargains, Special Sales, and Financial Incentives 136
4.5 Push Technology and intelligent Agents 137
  Push Technology 137
  Push On the Intranet 138
  The Future of Push Technology 138
  Intelligent Agents 139
  Application Case 4.4 Fujitsu Uses Agents for Targeted Advertising in Jap
an 139
4.6 Economics and Effectiveness of Advertisement 140
  Exposure Models That are Based on CPMs 140
  Click-Through 140
  Interactivity 140
  Actual Purchase 141
  Other Methods 141
4.7 Online Catalogs 142
  Evolution of Online Catalogs 142
  Comparison of Online Catalogs with Paper Catalogs 142
  Advertising in Online Catalogs versus Electronic Malls 143
  Application Case 4.5 AMPs Online Catalogs Cut the Cost to One-Sixth 144
  Customized Catalogs 144
4.8 Special Advertisement Topics 145
  How Much to Advertise Z 145
  Application Case 4.6 Electronic Catalogs at Boise Cascade. B2B 146
  Auditing and Analyzing Web Tragic 147
  Internet Standards 147
  Application Case 4.7 Sample of an Audit Report 148
  Localization 148
  The Major Web Ad Players 149
4.9 Managerial Issues 150
Summary 150
Keywords 151
Questions for Review 152
Questions for Discussion 152
Internet Exercises 152
Team Assignments 153
Exercises 154
Real World Case: Chevron's World of Car Characters 155
References 156
CHAPTER 5 Electronic Commerce for Service industries 157
5.1 Ordering Journals Electronically 157
5.2 Broker-Based Services 158
Service industries versus Manufacturing and Product Retailing 159
5.3 Travel and Tourism Services 159
  Services Provided 160
  Benefits and Limitations 160
  Corporate Travel 161
  Application Case 5.1 Carlson Travel and American caress Automate
  Corporate Travel 161
  The Impact Of EC on the Travel Industry 162
  Application Case 5.2 Zeus Tours and Yacht Cruises Inc. Uses EC 163
  The Future 163
5.4 Employment Placement and the Job Market 164
  Driving Forces of the Electronic Job Market 164
  The Internet Job Market 165
  The Advantage of the Electronic Job Market 165
  Application Case 5.3 Web Site Matches Workers with Jobs in the Philippin
es 166
  The Limitations of the Electronic Job Markets 166
  Examples Of Services on the Net 166
  Example Of Career Services on foe Net 167
  Intelligent Agents 167
5.5 Real Estate: From Virtual Realtors to Virtual Reality 168
  Application Case 5.4 Finding Super Deals 169
  Real Estate Applications 169
  Application Case 5.5 How One Deal More than Paid for the Web Site of Col
liers Arnold 170
5.6 Trading Stocks Online 170
  Online Stock Trading 170
  Investment information 171
  Initial Public Offerings (IPOs) and the Internet 173
  Related Markets 173
  Individual investors and Day Trading 173
5.7 Cyberbanking and Personal Finance 173
  Application Case 5.6 Cyberbanking at Wells Fargo 174
  Implementation issues in Banking and Online Trading 175
  Application Case 5.7 Security at Bank of America Online 1 76
  Billing Online 178
5.8 Auctions: From Theory to Practice 179
  Types of Auctions 179
  Electronic Auctions 179
  Benefits and Limitations 181
  Impacts 181
  Business-to-Business Auctions 181
5.9 Online Publishing, Knowledge Dissemination, and Other Services 183
  Online Publishing 183
  Knowledge Dissemination 184
  Application Case 5.8 Interactive MBA at City University of Hong Kong 185

  Other Services Online 186
5.10 Tile 11llpact Oil intermediaries and Their Changing Roles 187
5.11 Managerial Issues 189
Summary 189
Keywords 191
Questions for Review 191
Questions for Discussion 191
Internet Exercises 192
Team Exercises 193
Real World Case: Cushman and Wakefield Uses an intranet to Communicate Effec
tively 194
Real World Case: Web Takes Banking to Sea 195
References 195
CHAPTER 6 Business-to-Business Electronic Commerce 197
6.1 Procurement Revolution at General Electric 197
  TPN at GE Lighting Divition 198
  Benefits- Of TPN 198
  Side Benefits to Suppliers 198
  Open as a Public Bidding Site 199
6.2 Characteristics of BZB EC 199
  Surely Chain 199
  Entities of BZB EC 201
6.3 Models of B2B EC 203
  Supplier-Oriented Marketplace 204
  Buyer-Oriented Marketplace 205
  Intermediary-Oriented Marketplace 206
  Virtual Corporation: Networking Between Business Partners 207
  Networking Between Headquarters and Subsidiaries 207
  Application Case 6.1 Marriott international's Extranet Links Global Fran
chisees 208
  Online Services to Business 208
6.4 Procurement Management Using the Buyer's internal Marketplace 209
  Buyer's internal Marketplace 209
  Issues in Procurement Management 210
  Inefficiency in Procurement Management 210
  Goals Of procurement Reengineering 210
  The Major Solution' BZB EC 210
  Application Case 6.2 MasterCard's Procurement Card Case 211
  Customer's Internal Marketplace Cases 211
6.5 Supplier-Oriented Marketplace: Cisco Connection Online Case 211
  Cisco Connection Online 211
6.6 Buyer-Oriented Marketplace: GE's TPN Case Revisited 213
  Electronic Bidding Process 213
  Benefits to Buyers 213
  Benefits to Sellers 214
  Lessons 214
6.7 Intermediary-Oriented Marketplace: Boeing's PART Case 214
  Goal of Boeing's PART Page 214
  Spare Parts Business Using Traditional EDI 215
  Debut PART Page on the Internet 215
  Benefits Of PART Page 2I5
  Portable Access to Technical Drawings/Support 215
  Benefits to Boeing's Customers 2I6
6.8 Just-In-Time Delivery: FedEx Inter Net Shop Case 216
  Why JIT Delivery for B2B EC 216
  FedEx: A Delivery Company 216
  FedEx on the Internet for Customer's Tin eking Request 217
  Proprietary Network for Progress Entry: COSMOS 217
  Valued-Added Service to Ensure the Customer's Delivery Commitment 217
  Supporting Customer's Tailored Tracking System 217
  Benefits to FedEx 217
  Application Case 6.3 Outsourcing On-Time Delivery National Semiconductor
 Experience 218
6.9 Other B2B Models, Auctions, and Services 218
  Business-to-Business Auctions 218
  Managed interactive Bidding 219
  Facilitating Auctions and Bartering 2I9
  Application Case 6.4 How Free Market Operates: A New B2B Model 220
  Business-to-Business Services 221
6.10 From Traditional to internet-Based EDI 222
  Traditional EDI 222
  Internet-Based EDI 224
6.11 Integration with Back-End Information Systems 22
--
10、电视里演的并不是真实的人生,真实的人生中每个人都要

离开咖啡厅去上班。

                                          ——比尔·盖茨

※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 218.7.33.243]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:210.343毫秒