Graphics 版 (精华区)

作  家: xian (小楼一夜听春雨) on board 'Graphics'
题  目: 3DS MAX R2新增功能(2)(转寄)
来  源: 哈尔滨紫丁香站
日  期: Sun Aug 24 01:32:32 1997
出  处: bbs@bbs.orange.sjtu.edu.cn

发信人: Jam.bbs@cs3.xmu.edu.cn (老屋), 信区: graphics
标  题: 3DS MAX R2新增功能(2)--动画特技
发信站: XMU CS BBS (Sat Aug 16 03:51:07 1997)
转信站: sjtubbs!sjtunews!xmucs
Origin: cs3.xmu.edu.cn

发信人: Qlin (青青子衿), 信区: Graphics
标  题:  3DS MAX R2新增功能(2)--动画特技
发信站: BBS 水木清华站 (Tue Aug 12 19:27:42 1997)

New Features Listing - Special Animation Effects
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New Particle Systems

*uper Spray particle system for advanced spray effects.
*Blizzard particle system for advanced snow effects.
*Particle Cloud particle system confines particles to
geometric volumes or selected objects.
*Particle Array particle system coats surfaces with an array
of particles and/or use them to fragment and explode objects.

Advanced Particle Effects

*Particle Spawn for changing particles types as they collide
or die with numerous controls over particle mutation, number,
variation, and chaos.
*Instance any object with hierarchy and animation as a
particle type.
*MetaParticles for blobby, metaball sprays with tension,
variation, and coarseness controls.
*Particle Trails for streaming lengths of particles.
*Bubble Motion for particle systems with control over
amplitude, variation, period, phase, and variation.

Advanced Particle Effects (cont.)

*Deflect particles by meshes with new Universal Deflector with
control over bounce, friction, inherited velocity, chaos, and
variation.
*Deflect particles by spheres with new Spherical Deflector
with control over bounce, friction, inherited velocity, chaos,
and variation.
*Animate particles along a spline with new PathFollow
*SpaceWarp with offset, parallel, taper, diverge/converge,
swirl, variation, and timing controls.
*Explode particle systems with new ParticleBomb SpaceWarp with
spherical/cylindrical/planar blast symmetry, chaos, range, and
timing options.
*Particle Presets for saving and loading particle system
behaviors.
*Particle Age map for coloring particles based on their
animated life.
*Particle MBlur map for fast, 3D velocity motion blur of
particles.
*Particle Timing additions include Emit Start/Stop, Display
Until, Subframe Sampling for creation/translation/rotation,
and specific uniqueness.
*Particle Size additions include variation, grow, and fade.
*Particle Type additions include cube, special, constant,
tetrahedron, selected geometry, MetaParticles.
*Particle Rotation additions include spin time, phase,
variations, rotation axis that is specific, random.
*Object Motion Inheritance control with amount, multiplier,
and variation.

New SpaceWarp Deformations

*FFD Cyl SpaceWarp for cylindrical free form deformation in
world space with any number of animateable deformation points.
*FFD Box SpaceWarp for cubic free form deformation in world
space with any number of animateable deformation points.
*FFD Select modifier for selecting FFD SpaceWarp deformation
points and passing them to other modifiers for modeling FFD
lattices.
*Conform pushes an object onto the surface of another in world
space with control over distance and standoff.
*Bend SpaceWarp for bend deformations in world space.
*Twist SpaceWarp for twist deformations in world space.
*Taper SpaceWarp for taper deformations in world space.
*Stretch SpaceWarp for stretch deformations in world space.
*Skew SpaceWarp for skew deformations in world space.
*Noise SpaceWarp for noise deformations in world space.
*Bomb SpaceWarp include chunk size, spring and falloff
enhancements.

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※ 来源:·BBS 水木清华站 bbs.net.tsinghua.edu.cn·[FROM: 202.38.249.36]
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※ 来源:·古庙钟声 cs3.xmu.edu.cn·[FROM: spacejam.bbs@bbs.net]

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※ 来源:·哈尔滨紫丁香站 bbs1.hit.edu.cn·[FROM: bbs@bbs.orange.sjtu.] 
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