Graphics 版 (精华区)

发信人: killest (矛盾), 信区: Graphics
标  题: NURBS for 3DS MAX R2.5 (2)
发信站: 紫 丁 香 (Wed Jul 15 21:15:49 1998), 转信

· It is more difficult to create complicated curved surfaces using polygons.
 
· Because meshes are faceted, facets appear at the edge of rendered objects. 
You must have a large number of small faces to render a smoothly curved edge.
 
 NURBS surfaces, on the other hand, are analytically generated. They are more 
efficient to calculate, and you can render a NURBS surface that appears to be 
seamless. (A rendered NURBS surface is actually approximated by polygons, but 
the NURBS approximation can be very fine grained

--

                  oo                                                 
         il    bb    yy   il      ..... 与尔同消万古愁               
        i    bbb  ll  yyy   i                                        
     iii       bb    yy      iii                                     
                  oo                                                 

※ 来源:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: victor.hit.edu.c]
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