Graphics 版 (精华区)

发信人: killest (victor), 信区: Graphics
标  题: [转载] VC 4.0中使用OpenGL(7)
发信站: 紫 丁 香 (Wed Apr 22 10:29:00 1998), 站内信件

【 以下文字转载自 Programming 讨论区 】
【 原文由 xiaojun 所发表 】
Note that to increase your application's performance, you may wish to use a
window class that has a null background brush; the window background will
be erased through the OpenGL Library anyway.

Before a rendering context can be used, it must be set up as the current
context using the wglMakeCurrent function. This function takes two
parameters, one of which is a device-context handle. Interestingly, this
handle does not need to be identical to the handle used in
wglCreateContext梑ut it must refer to the same device). Thus it is
possible, for example, to set up an OpenGL rendering context using a
device-context handle returned by GetDC, but use wglMakeCurrent with a
device-context handle returned by BeginPaint.

Once a rendering context is ready to accept commands, you may wish to send
additional initialization commands; for example, you may wish to erase the
frame buffer before drawing, set up coordinate transformations, configure
light sources, or enable and disable other options.

One initialization step that cannot be omitted is the call to the
glViewport function. Through this function, you can set up or modify the
size of the rendering viewport. Typically, you should call this function
once when the rendering context is initialized, and subsequently every ti

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※ 来源:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: hs6.hit.edu.cn]
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※ 转载:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: victor.hit.edu.c]
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