Graphics 版 (精华区)

发信人: killest (victor), 信区: Graphics
标  题: [转载] VC 4.0中使用OpenGL(10)
发信站: 紫 丁 香 (Wed Apr 22 10:29:26 1998), 站内信件

【 以下文字转载自 Programming 讨论区 】
【 原文由 xiaojun 所发表 】
GL_POLYGON       A polygon

In the case when glBegin defines a set of connected primitives, specific
rules govern how vertices of a primitive are reused as vertices of the
subsequent primitive. For example, if GL_LINE_STRIP is specified, the
vertex representing the end point of a line segment also becomes the
starting point of the next line segment.

                           Additional Libraries

In addition to basic OpenGL functions, Microsoft's OpenGL implementation
provides two additional OpenGL libraries.

The OpenGL Utility Library (GLU) contains a series of functions that deal
with texture support; coordinate transformation; rendering of spheres,
disks, and cylinders; B-spline curves and surfaces; and error handling.
Additionally, the GLU Library provides polygon tessellation functions;
these functions can be used to break down complex or concave polygons into
simple convex polygons (the only kind that OpenGL can handle).

The OpenGL Programming Guide Auxiliary Library (GLAUX), in addition to
providing functions for handling several three-dimensional objects, also 

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※ 来源:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: hs6.hit.edu.cn]
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※ 转载:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: victor.hit.edu.c]
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