Graphics °æ (¾«»ªÇø)

·¢ÐÅÈË: killest (victor), ÐÅÇø: Graphics
±ê  Ìâ: PHOTOSHOP(28)- Choosing a Color Display Mode
·¢ÐÅÕ¾: ×Ï ¶¡ Ïã (Sun Mar 29 11:05:35 1998), ×ªÐÅ

About pixel depth
Pixel depth, also called bit resolution or color
depth, measures how much color information is
available for each pixel in an image. Greater pixel
depth (more bits of information per pixel) means
more available colors and more accurate color rep-resentation
in the digital image. For example, a
pixel with a pixel depth of 1 has two possible val-ues:
black and white. A pixel with a pixel depth of
8 has 2 8 , or 256, possible values; and a pixel with a
bit depth of 24 has 2 24 , or roughly 16 million, pos-sible
values. Common values for pixel depth range
from 1 to 24 bits per pixel.
1-bit (Bitmap) 8-bit (Grayscale)
8-bit (indexed color) 24-bit (RGB)
Color display options for 8-bit color
displays
Each image mode in Adobe Photoshop uses a
different color lookup table, or color palette, to store
the colors used in the image. When you’re working
with a display system that supports
8-bit color (or fewer colors), the video card dis-plays
only 256 different colors at one time. For
example, an RGB image can display 16.7 million
colors in any image at one time. However, if the
monitor can display only 256 of the 16.7 million
colors, Adobe Photoshop uses a technique called
dithering to simulate the 257th color and each
additional color thereafter. Dithering adjusts adja-cent
pixels of different colors to give the illusion of
a third color, which simulates the display of colors
that are not in the current color palette.
By default, Adobe Photoshop uses pattern dither-ing
to display colors not in the current color pal-ette,
which can result in a distinctive pattern of
darker or lighter areas in the image. In contrast,
diffusion dithering spreads out the inaccuracy in
representing a pixel’s color to the surrounding pix-els
and eliminates distinctive patterning. Diffusion
dithering, however, can cause visual inconsisten-cies
when only part of a screen is redrawn (for
example, when you scroll, edit, or paint). How-ever,
when you print the image, the on-screen
dithering effects will not be printed. You can set
this and other display options in the Preferences
dialog box.
73
To select a color display option:
1 Choose File > Preferences > Display & Cursors.
2 Choose either or both of the following options: Use System Palette to make the display of inac-tive
images more accurate. Use Diffusion Dither to minimize dither
patterns produced by dithering.
Converting from one mode to
another
When you convert an image from one mode to
another, the transition between modes creates a
permanent change to the color values in the image.
For example, when you convert an RGB image to
CMYK mode, the color values in the RGB gamut
that are outside the CMYK gamut are adjusted to
fall within the CMYK gamut. Consequently, it’s
best to convert to another mode only after doing as
much editing as possible in the image’s original
mode (usually RGB from most scanners or CMYK
from traditional drum scanners or if imported
from Adobe Illustrator or from a Scitex system). If
you think you may need an image for more than
one purpose, save a backup copy of that image
before converting it.
For information on converting to Bitmap, Gray-scale,
or Indexed color mode, see the following
sections. For information on converting to
CMYK, see “Converting to CMYK” on page 99,
“About calibration” on page 84, and “Adjusting the
black generation and separation types” on
page 97.
Important: Converting an image between certain
modes flattens the image. Be sure to save a copy of
your image that includes all layers if you want to be
able to edit the original version of the image after the
conversion.
To convert an image to another mode:
Choose Image > Mode and choose the mode you
want from the submenu. Images in certain modes
cannot be converted directly to other modes.
Modes not available for the active image appear
dimmed in the menu.
The following mode conversions cause a file to be
flattened: RGB to Indexed color or Multichannel mode CMYK to Multichannel mode Lab to Multichannel, Bitmap, or Grayscale mode Grayscale to Bitmap, Indexed, or Multichannel
mode Duotone to Bitmap, Indexed, or Multichannel
mode
Converting to Bitmap mode
To convert a color image to Bitmap mode, you
must first convert it to grayscale. This removes the
hue and saturation information from the pixels
and leaves the brightness values. Because few edit-ing
options are available for Bitmap-mode images,
CHAPTER 4 74
Choosing a Color Display Mode
it’s usually best to edit the image in Grayscale
mode and then convert it to Bitmap mode if nec-essary
to export the image to another application.
To convert a grayscale image to Bitmap mode:
1 Open the grayscale image; then choose Image >
Mode > Bitmap.
2 For Output, enter a value for the output resolu-tion
of the Bitmap-mode image and choose a unit
of measurement. By default, the current image
resolution appears as both the input and the
output resolutions.
3 Select a bitmap conversion method, and click
OK. If you choose Halftone Screen, see the
following section. The other conversion methods
are described in “Additional bitmap conversion
options” on page 75.
Specifying a halftone screen for a Bitmap-mode
image
The Halftone Screen option in the Bitmap dialog
box lets you convert the pixels in a grayscale image
to simulated halftone dots.
To specify the halftone screen for a Bitmap-mode
image:
1 Choose Image > Mode > Bitmap.
2 Click Halftone Screen; then click OK.
3 For Frequency, enter a value for the screen
frequency and choose a unit of measurement.
Values can range from 1 to 999 for lines per inch
and from 0.400 to 400 for lines per centimeter. You
can enter decimal values.
The screen frequency is the ruling of the halftone
screen. The frequency depends on the paper stock
and type of press used for printing. Newspapers
commonly use an 85-line screen. Magazines use
higher-resolution screens, such as 133 and 150.
Check with your print shop for the correct screen
frequency to use.
4 Enter a value for the screen angle in degrees.
Values can range from –180 to +180.
The screen angle refers to the orientation of the
screen. Continuous-tone and black-and-white
halftone screens commonly use a 45 ° angle.
5 For Shape, choose the dot shape you want.
6 Click OK.
Original grayscale image Halftone screen conversion:
53 lpi, 45 ª angle, round dot




--

                  oo                                                 
         il    bb    yy   il      ..... Óë¶ûͬÏûÍò¹Å³î               
        i    bbb  ll  yyy   i                                        
     iii       bb    yy      iii                                     
                  oo                                                 

¡ù À´Ô´:£®×Ï ¶¡ Ïã bbs.hit.edu.cn£®[FROM: victor.hit.edu.c]
[°Ù±¦Ïä] [·µ»ØÊ×Ò³] [Éϼ¶Ä¿Â¼] [¸ùĿ¼] [·µ»Ø¶¥²¿] [Ë¢ÐÂ] [·µ»Ø]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
Ò³ÃæÖ´ÐÐʱ¼ä£º3.580ºÁÃë