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·¢ÐÅÈË: killest (victor), ÐÅÇø: Graphics
±ê  Ìâ: PHOTOSHOP(35)- Reproducing Color
·¢ÐÅÕ¾: ×Ï ¶¡ Ïã (Sun Mar 29 11:14:19 1998), ×ªÐÅ

The Gray Balance text boxes in the Printing Inks
Setup dialog box let you compensate for color casts
in a printed image by adjusting the gamma of the
individual channels. These color casts are typically
due to nonuniform dot gain between the printing
inks. Nonuniform dot gain can be caused by the
order in which the inks are printed, the screen
angles of a given ink screen, or the specific proper-ties
of the inks themselves. For example, cyan ink,
which is often printed first, tends to have higher dot
gain values than do the other process inks.
To adjust the gray balance:
1 With the calibration image in CMYK mode,
choose Image > Adjust > Levels.
2 For each ink in the Channel menu, adjust the
Input Levels gamma slider (the gray middle
triangle) until the image on-screen matches the
color proof.
(the gamma level is in the middle text box above
the Input Levels histogram); then click Cancel to
close the Levels dialog box without modifying the
image. Because you are calibrating your system,
not just the balance of an individual image, you
want to change the overall gray balance used in the
Adobe Photoshop color conversion process.
4 Choose File > Color Settings > Printing Inks
Setup, and enter the values for the channels in the
Gray Balance text boxes; then click OK. If the
existing values are not all 1.0, multiply the new
values by the old values.
Once again, keep in mind that changing the set-tings
in the Printing Inks dialog box affects the dis-play
of images while in CMYK mode, as well as the
conversion from RGB to CMYK. It has no effect on
the separation data if you change the settings while
an image is in CMYK mode; to affect separation
data, you must reconvert the image from its origi-nal
mode to CMYK.
Saving and loading printing inks settings
Use the Save and Load buttons in the Printing Inks
Setup dialog box to save these settings for use with
other Adobe Photoshop images.
Adjusting Separation Setup
The settings in the Separation Setup dialog box
(along with the settings in the Printing Inks dialog
box) control how the CMYK plates are generated.
The separation settings include the method used
for black generation and undercolor removal and
the total ink limit for the press.
CHAPTER 5 96
Reproducing Color
When Adobe Photoshop converts an RGB image
to the CMYK mode, the program converts the
RGB values to CMYK values using information in
the Monitor Setup, Printing Inks Setup, and Sepa-ration
Setup dialog boxes. The Monitor Setup and
Printing Inks Setup settings help ensure the closest
match possible between the color you see on the
screen and the color that will appear in the final
output. The Separation Setup settings determine
the precise CMYK values chosen for a given RGB
color. Once an image is in CMYK mode, Adobe
Photoshop performs an internal conversion
dynamically to display the CMYK colors on an
RGB monitor. For more information on the con-version
process, see “Converting to CMYK” on
page 99.
CREATING A COLOR SEPARATION Producing a high-quality color separation from Adobe Photoshop requires
an understanding of several aspects of Photoshop including calibrating, scanning, color correction and printing.
1. Calibrate your monitor and
Adobe Photoshop (pages 85–87).
2. Scan or import your image
(Chapter 3).
3. Make overall tonal and color
adjustments (Chapter 6). Edit and
composite the image as desired
(Chapters 6, 7–12).
4. Adjust the Separation Setup
settings and convert the image to
CMYK mode (pages 95–99).
5. Fine-tune the color corrections
(Chapter 6).
6. Apply color trap if necessary
and print from Photoshop or
your page layout application
(Chapter 14).
Before
After
Colors.eps 177lpi 45 o 1
cyan magenta yellow black
C
M
Y
CM
MY
CY
CMY
K
97
Adobe Photoshop stores the Separation Setup and
Printing Inks Setup settings in a separation table.
These settings are used for all future conversions
until the settings in either dialog box change. For
more information on separation tables, see “Using
color separation tables” on page 100.
About black generation and separation
types
Color separation is based on the principle of trans-lating
the three additive colors—red, green, and
blue—into their subtractive counterparts— cyan,
magenta, and yellow. In theory, equal parts of
cyan, magenta, and yellow combine to subtract all
light and create black. Due to impurities present in
all printing inks, however, a mix of these colors
instead yields a muddy brown. To compensate for
this deficiency in the color separation process,
printers remove some cyan, magenta, and yellow
in areas where the three colors overlap, and they
add black ink.
A given color can be translated from RGB mode to
CMYK mode in an infinite number of ways. Pre-press
operators typically use one of two “styles” of
color translation: undercolor removal (UCR) or
gray component replacement (GCR).
In UCR, the black plate is used to add depth to
shadow areas and to neutral colors. In GCR, more
black ink is used over a wider range of colors. GCR
separations tend to reproduce dark, saturated col-ors
somewhat better than UCR separations do,
and GCR separations maintain gray balance better
on the press. The type of separation you should
use is determined by the paper stock you are using
and the requirements of your print shop.
Adjusting the black generation and
separation types
In most cases, the Adobe Photoshop color separa-tion
defaults produce excellent results. Depending
on your printer’s specifications, however, you
might want to use the Separation Setup dialog box
to adjust how the CMYK plates are generated by
modifying the black generation, setting new ink
limits, and changing the undercolor removal
method. If you have already converted the image
to CMYK mode, you must reconvert the image
after adjusting the Separation Setup options.
Note: Because non-PostScript color printers (such as
HP Deskjet, Canon ® Bubblejet ™ , and Epson ® Color
Stylus ™ ) generate their own black values, the Separa-tion
Setup settings have no effect on this type of
output.
To open the Separation Setup dialog box:
Choose File > Color Settings > Separation Setup.
The Separation Setup dialog box displays a graph
showing how the neutral colors in the image (that
is, colors with equal parts of cyan, magenta, and
yellow—sometimes called a gray ramp) will sepa-rate,
given the current values of the Separation
Setup parameters. The horizontal axis represents
the neutral color value, from 0% (white) to 100%
(black). The vertical axis represents the amount of



--

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