Graphics °æ (¾«»ªÇø)

·¢ÐÅÈË: killest (victor), ÐÅÇø: Graphics
±ê  Ìâ: PHOTOSHOP(40)- Making Color and Tonal Adjustm
·¢ÐÅÕ¾: ×Ï ¶¡ Ïã (Fri Apr  3 13:13:13 1998), ×ªÐÅ

The Info palette displays the before and after color
values at the location under the pointer.
Adjusted image Info palette
Levels dialog box
To use the Color palette to preview color values:
1 Choose Window > Show Color.
2 Open a color adjustment dialog box (see “Using
color adjustment commands” on page 107).
3 Click the pixel you want to preview. The color
values of the pixel after the adjustment has been
made are shown in the Picker palette.
To cancel color changes without closing
a color adjustment dialog box, hold down
Option (Macintosh) or Alt (Windows) to
change the Cancel button to the Reset button,
and then click Reset.
Saving and loading color adjustment
settings
The Save and Load buttons in the Levels, Curves,
Selective Color, Replace Color, Hue/Saturation,
and Variations dialog boxes let you save the color
corrections you make using those dialog boxes and
let you apply the corrections to other images.
To apply a color correction adjustment to another
image:
1 Click the Save button in the color correction
dialog box you are using and name and save the
color correction settings.
2 Close the color correction dialog box, and open
the image to which you want to apply the correc-tions.
3 Reopen the color correction dialog box, and
click the Load button. Locate and open the saved
color correction file.
4 Click OK to apply the corrections to the image.
Before and after
levels adjustment
111
Performing corrections in CMYK
vs. RGB mode
You can perform all tonal and color corrections in
either RGB or CMYK mode. If your image is
intended for video display, you may never convert
it to CMYK mode. Conversely, if you began with a
CMYK scan, you won’t perform any corrections in
RGB mode. If you are working with an RGB image
that you intend to separate, Adobe recommends
that you perform most of your color corrections in
RGB mode, and then use CMYK mode for fine-tuning
as necessary. If you are concerned with pre-cise
CMYK values, however, or if you want to
adjust the CMYK plates directly, you may still pre-fer
to perform your color corrections in CMYK
mode.
Keep in mind the following when deciding
whether to perform color corrections in RGB or
CMYK mode: Working in RGB mode requires significantly less
memory and, therefore, improves performance. Performing 
corrections in RGB mode ensures
device-independence: that is, the corrections you
make to the image are preserved regardless of the
monitor, computer, or output device you use. If
any of these devices change, you simply need to
change the appropriate Monitor Setup and
Printing Inks Setup options, and then reconvert
the RGB image to CMYK. Note, however, that
converting multiple times back and forth between
RGB and CMYK modes is not recommended
because color values are rounded in the conversion
process. Certain types of separations are difficult to
correct. For example, if your image has been sepa-rated
using the Maximum Black Generation
option in the Separation Setup dialog box, it will
be difficult, if not impossible, to make any correc-tions
that require a significant increase in the C, M,
or Y components. In this case, you must reconvert
the image to RGB, correct the color, and then
reseparate the image; or you must reseparate the
image with a lighter Black Generation option.
Previewing CMYK colors
When adjusting out-of-gamut colors or making
color corrections in RGB mode, you can preview
CMYK colors in an RGB image.
To preview CMYK colors:
Choose View > CMYK Preview.
Adobe Photoshop does not perform an actual con-version;
instead the program temporarily displays
the CMYK equivalent of the colors in the image by
using the current separation and calibration values
in the Color Settings dialog boxes.
Monitor CMYK colors as you edit in
RGB mode by choosing View > New View to
open a second window. Set CMYK Preview
on in one window and leave it off in the other.
Identifying out-of-gamut colors
The gamut of a color system is the range of colors
that can be displayed or printed in that system. An
out-of-gamut color in Adobe Photoshop is a color
that can be displayed in the RGB or HSB color
CHAPTER 6 112
Making Color and Tonal Adjustments
models but can’t be printed because it has no
equivalent in the CMYK model. See “Color gam-uts”
on page 69 for more information on color
gamuts.
Adobe Photoshop automatically brings all out-of-gamut
colors into gamut when you convert an
image to CMYK. In some cases, however, you
might want to identify the out-of-gamut colors in
an image or correct them manually before con-verting
to CMYK.
In RGB mode, Photoshop identifies out-of-gamut
colors in the following ways: When you move the pointer over an out-of-gamut
color, an exclamation point appears next to
the CMYK values in the Info palette.
COLOR CORRECTION FOR HIGH-END PRINTING: AN OVERVIEW To ensure consistent 
color in four-color
separations, it’s important to follow these steps in order. See Chapter 4 
for more information on producing a
color separation. You may not need to perform all of these steps on every 
image.
1. Calibrate
(page 114)
2. Check the scan quality
(page 114)
3. Set the highlights and shadows
(page 116)
4. Adjust the midtones
(page 123)
5. Adjust the color balance and
fine-tune (page 126)
6. Apply Unsharp Mask
(page 134)



--

                  oo                                                 
         il    bb    yy   il      ..... Óë¶ûͬÏûÍò¹Å³î               
        i    bbb  ll  yyy   i                                        
     iii       bb    yy      iii                                     
                  oo                                                 

¡ù À´Ô´:£®×Ï ¶¡ Ïã bbs.hit.edu.cn£®[FROM: victor.hit.edu.c]
[°Ù±¦Ïä] [·µ»ØÊ×Ò³] [Éϼ¶Ä¿Â¼] [¸ùĿ¼] [·µ»Ø¶¥²¿] [Ë¢ÐÂ] [·µ»Ø]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
Ò³ÃæÖ´ÐÐʱ¼ä£º6.821ºÁÃë