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·¢ÐÅÈË: killest (victor), ÐÅÇø: Graphics
±ê  Ìâ: PHOTOSHOP(42)- Making Color and Tonal Adjustm
·¢ÐÅÕ¾: ×Ï ¶¡ Ïã (Fri Apr  3 13:14:29 1998), ×ªÐÅ

To determine whether enough informa-tion
has been captured in the scanning
process, check the pixel values of your high-light
and shadow areas in the Info palette. In
general, RGB highlight values of about 240
and shadow values of about 10 indicate that
the scan contains enough detail to produce
high-quality output.
To check the histogram for an image:
1 Open the image you want to examine, and
choose Image > Histogram.
Histogram of gray levels in entire image
The x axis of the histogram represents the color
values from darkest (0) at the far left to brightest
(255) at the far right; the y axis represents the total
number of pixels with that value.
Note: If part of the image is selected, the histogram
represents only the selected pixels.
The numerical values at the lower left of the
Histogram dialog box display statistical informa-tion
about the color values of the pixels: Mean is the average brightness value. Standard deviation (Std Dev) represents how
widely the values vary. Median shows the middle value in the range of
color values. Pixels represents the total number of pixels in
the image or selected area.
2 For RGB, CMYK, and indexed-color images,
choose an option from the Channel menu. You can
plot either the luminance of the composite
channel (with the Luminance option) or the lumi-nance
of the pixels in the individual channels.
3 To view information about a specific point on
the histogram, move the pointer to that point in
the histogram. To view information about a range
of values, drag in the histogram to highlight the
range.
The values at the lower right of the dialog box
change to display the gray level (Level) of the point
(from 0 to 255), the total number of pixels at that
level (Count), and the percentage of pixels below
that level (Percentile).
Step 3: Set the highlight and
shadow values
The first task in professional tonal correction is to
assign values to the extreme highlight and shadow
pixels in the image, so that the overall tonal range
provides the sharpest detail possible throughout
the image. This process is known as setting the
highlights and shadows or setting the white and
black points. You can set highlights and shadows in
Adobe Photoshop using several different methods.
117
DETERMINING TARGET VALUES High-key and low-key images may benefit from slightly different target values than
those shown on page 119 and page 120. With a low-key image, you might want to set the highlight to a lower value
to avoid too much contrast; with a high-key image, you might want to set the shadow to a higher value to maintain detail
in the highlights. Experiment with shadow Brightness values between 4 and 20 and highlight Brightness values between
96 and 80.
Low-key image
High-key image Shadow set
using average-key
target brightness
values (B: 4)
Shadow set
using higher
target brightness
values (B: 20)
Highlight set
using average-key
target brightness
values (B: 96)
Highlight set
using lower
target brightness
values (B: 80)
CHAPTER 6 118
Making Color and Tonal Adjustments
Use an adjustment layer for each of
the color correction techniques described
in these steps. Adjustment layers let you
easily experiment with different color correc-tions
settings and combinations of settings
without affecting the underlying pixel values.
See on“Using adjustment layers” on page 267
for more information.
Setting the highlights and shadows using
target values
Professional color technicians typically set the
highlights and shadows in the image by assigning
their lightest and darkest CMYK ink values to their
lightest and darkest areas of detail in the image.
When identifying these areas of the image, it’s
important to identify a truly representative high-light
and shadow area so that the tonal range is not
expanded unnecessarily to include extreme pixel
values that don’t give the image detail.
To set the highlight and shadow using target values:
1 Double-click the eyedropper tool, and set the
Sample Size option in the Eyedropper Options
palette to 3 by 3 Average. This option tells Adobe
Photoshop to display the average value of each 3-
by-3-screen-pixel area and ensures that you get a
truly representative sample of an area in the image
rather than a single screen-pixel value.
2 Do one of the following: Open the Info palette, and move the pointer
around the image to help identify the lightest
neutral areas in the image. (See “Previewing color
values” on page 109.) Use Threshold mode in the Levels dialog box to
identify the highlight area in the image (see
page 120).
Note that your goal in this step is to identify a rep-resentative
highlight area in the image—a print-able
highlight—and not an area that is simply pure



--

                  oo                                                 
         il    bb    yy   il      ..... Óë¶ûͬÏûÍò¹Å³î               
        i    bbb  ll  yyy   i                                        
     iii       bb    yy      iii                                     
                  oo                                                 

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