Graphics °æ (¾«»ªÇø)

·¢ÐÅÈË: killest (victor), ÐÅÇø: Graphics
±ê  Ìâ: PHOTOSHOP(45)- Making Color and Tonal Adjustm
·¢ÐÅÕ¾: ×Ï ¶¡ Ïã (Fri Apr  3 13:16:38 1998), ×ªÐÅ

You can also use the Arbitrary Map option in the
Curves dialog box to draw a tonal curve by drag-ging.
This feature lets you create a variety of inter-esting
tonal and color effects.
To use the Curves dialog box:
1 Open the Curves dialog box (see “Using color
adjustment commands” on page 107).
The horizontal axis of the graph represents the
original brightness values of the pixels (input lev-els);
the vertical axis represents the new brightness
values (output levels). The diagonal line that
appears by default shows the current relationship
between the input and output values: no pixels
have been mapped to new values, so all pixels have
the identical input and output values.
Note: By default, Curves displays brightness values
from 0–255 with shadows (0) on the left in RGB
mode and percentages from 0–100 with highlights
(0) on the left in CMYK mode. To reverse the curve
and change the display at any time, click the double
arrow below the curve.
2 If you’re working in an image with more
than one color channel, choose the channel you
want to adjust from the Channel menu.
To edit a combination of color channels at the
same time, Shift-select the channels in the Chan-nels
palette before opening the Curves dialog box.
The Channel menu then displays the abbrevia-tions
for the target channels—for example, CM
when the cyan and magenta channels are selected.
The menu also contains the individual channels
for the selected combination.
For more information about choosing channels,
see “Using the Channels palette” on page 230.
3 Move the pointer to the image to the area you
want to correct, and hold down the mouse button.
A circle appears to mark the pixel’s position on the
graph, and the output and input values are dis-played
at the bottom of the dialog box. This step
identifies the portion of the curve you want to
adjust.
Shadows Midtones Highlights
CHAPTER 6 126
Making Color and Tonal Adjustments
Note that the circle does not appear if you have
more than one channel selected in the Curves dia-log
box (see step 2).
Clicking in the image... displays the pixel values and
location on the curve.
4 Click any points on the curve that you want to
remain fixed. For example, if you want to adjust
the midtones while minimizing the effect on the
highlights and shadows, click the quarter and
three-quarter points on the curve.
You can add up to 15 points to the curve to lock
those values as you make adjustments. To remove
a fixed point from the curve, drag it off the graph.
5 Drag the curve until the image looks as you
want it.
Click to fix a point on the and then drag to adjust.
curve...
To make the Curves grid finer, hold
down Option (Macintosh) or Alt (Windows),
and click the grid. Option/Alt-click again to
make the grid larger.
To use the Arbitrary Map option in the Curves dialog
box:
1 Click the pencil at the bottom of the Curves
dialog box.
2 Drag to draw the curve you want in the Curves
graph area.
The pencil pointer appears automatically when
you move into the graph. To constrain the curve to
a straight line, hold down Shift and click to define
the endpoints of the curve. You can create a nega-tive
of an image, for example, by holding down
Shift and clicking the upper left corner of the
graph and then the lower right corner.
3 If desired, click Smooth to smooth the curve
you’ve drawn.
Step 5: Adjust the color balance
With the tonal correction complete, you can accu-rately
examine and diagnose any problems with
color in the image, such as a color cast or oversat-urated
or undersaturated colors.
127
USING CURVES FOR TONAL ADJUSTMENTS Curves lets you make precise adjustments to one area of the tonal range
while controlling the effect on the others. The first curve shown here is a common curve adjustment used to boost con-trast
in a CMYK scan: the S-curve. The midpoint of the curve is anchored; then the quartertones are decreased to lighten
the highlights, and the three-quartertones are increased to darken the shadows. The inverse of this curve could be used
to correct an image with too much contrast. The other two curves shown here are examples of two other typical tonal
adjustments in CMYK mode using Curves.
Flat image Corrected image
Light image Corrected image
Dark image Corrected image
Entire curve dragged to
lighted image with emphasis
in midtones
1/4 tone fixed; highlights,
midtones and 3/4 tones
adjusted to darketn image
Midpoint fixed; 1/4 and
3/4 tones adjusted in opposite
directions to boost contrast
CHAPTER 6 128
Making Color and Tonal Adjustments
You can modify the color balance in an
image using the Color Balance or Selective
Color command or by applying Levels or
Curves to the individual channels of a color
image.
Once again, Curves offers the most precise control
over pixel distribution within a channel. The
commands Hue/Saturation, Replace Color, and
Selective Color offer additional control over spe-cific
color components and attributes. For exam-ples
of corrections of specific color imbalances, see
“Correcting the color plates” on page 129.
About adjusting color balance
When adjusting the individual color components
in an image, it’s important to understand that
every color adjustment affects the overall color
balance in the image, and that there are numerous
ways to achieve similar effects. If you’re not yet
used to adjusting individual color components in
an image, it helps to keep a diagram of a color
wheel on hand as you work.
You can use the color wheel to help predict how
changing one color component will affect the
other colors in the image and to help translate
color changes between RGB and CMYK models.
For example, you can decrease the amount of any
color in an image by increasing the amount of the
opposite color on the color wheel—and vice versa.
Similarly, you can increase and decrease a color by
adjusting the two adjacent colors on the color
wheel, or even by adjusting the two colors adjacent
to the opposite color on the color wheel.
The color wheel
For example, you can decrease the magenta in an
image by decreasing the amount of magenta
directly, or you can decrease the proportion of
magenta by adding cyan and yellow to the image.
You can even combine these two corrections to
help minimize the effect of the adjustments on the
overall saturation.
Similarly, if you’re working with an RGB image,
you can decrease magenta by removing red and
blue or by adding green. All of these adjustments
result in an overall color balance that contains less
magenta. How you choose which adjustment is
appropriate for your image depends on the image
and on the particular effect you want
Red Cyan
Green Yellow
Blue Magenta



--

                  oo                                                 
         il    bb    yy   il      ..... Óë¶ûͬÏûÍò¹Å³î               
        i    bbb  ll  yyy   i                                        
     iii       bb    yy      iii                                     
                  oo                                                 

¡ù À´Ô´:£®×Ï ¶¡ Ïã bbs.hit.edu.cn£®[FROM: victor.hit.edu.c]
[°Ù±¦Ïä] [·µ»ØÊ×Ò³] [Éϼ¶Ä¿Â¼] [¸ùĿ¼] [·µ»Ø¶¥²¿] [Ë¢ÐÂ] [·µ»Ø]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
Ò³ÃæÖ´ÐÐʱ¼ä£º2.515ºÁÃë