Graphics °æ (¾«»ªÇø)

·¢ÐÅÈË: killest (victor), ÐÅÇø: Graphics
±ê  Ìâ: PHOTOSHOP(48)- Making Color and Tonal Adjustm
·¢ÐÅÕ¾: ×Ï ¶¡ Ïã (Fri Apr  3 13:19:11 1998), ×ªÐÅ

To sharpen an image using the Unsharp Mask filter:
1 Choose Filter > Sharpen > Unsharp Mask.
2 In the Unsharp Mask dialog box, select the
following options: Choose an Amount to determine how much the
contrast of pixels is increased. For high-resolution
printed images, an amount between 150% and
200% is recommended.
Before Unsharp Mask Unsharp Mask: Amount
filter 150%; (Radius 1; Threshold 0) Choose a Radius to determine the number of
pixels surrounding the edge pixels that are affected
by the sharpening. For high-resolution images, a
Radius between 1 and 2 is recommended.
In the examples shown here, only the edge pixels in
the first image have been sharpened, whereas the
higher radius value sharpened a wider band of pix-els
in the second image. This effect is much less
noticeable in the high-resolution printed version
than on-screen because a two-pixel radius repre-sents
a smaller area in the printed image.
Radius 1(Amount 150%, Radius 2 (Amount 150%,
Threshold 0) Threshold 0) Choose a Threshold to determine how different
the brightness values between two pixels must be
before they are considered edge pixels and are
sharpened by the filter. For images with fleshtones
and other areas in which you want to avoid intro-ducing
noise, experiment with Threshold values
between 2 and 20. The default Threshold value (0)
sharpens all pixels in the image
CHAPTER 6 136
Making Color and Tonal Adjustments
In the example shown here, notice that increasing
the Threshold eliminates much of the noise in the
bricks and the ground.
Unsharp Mask: Amount Unsharp Mask: Amount
150%; Radius 1; 150%; Radius 1;
Threshold 10 Threshold 0
If you find that applying the Unsharp
Mask filter makes already bright colors in
your image appear overly saturated, convert
the image to Lab mode and apply the filter to
the L channel only. This technique will
sharpen the image without affecting the color
components.
Using the Variations command
for generalized tonal and color
adjustments
The Variations command lets you visually adjust
the color balance, contrast, and saturation of an
image or selection. This command is most useful
when you’re working in an average key image that
doesn’t require precise color adjustments.
To use the Variations command:
1 Open the Variations dialog box, as described
under “Using color adjustment commands” on
page 107.
Note: If the Variations command does not appear in
the Adjust submenu, the Variations plug-in module
may not have been installed. See “Using Plug-in
modules” on page 31 for more information.
The two thumbnails at the top of the dialog box
show the original selection (Original) and the
selection with its currently selected adjustments
(Current Pick). When you first open the dialog
box, these two images are the same. As you make
adjustments, the Current Pick image changes to
reflect your choices.
2 Choose the following options:
137 Deselect Show Clipping if you do not want to see
a neon preview of the areas in the image that will
be clipped—that is, converted to pure white or
pure black when the adjustment is applied. Clip-ping
does not occur when you adjust midtones. Select Shadows, Midtones, or Highlights to indi-cate
whether you want to adjust the dark, middle,
or light areas of the selection, respectively. Select Saturation to change the degree of hue in
the image. Note that if the Show Clipping option is
selected, and the image shows clipping after the
adjustment, you have exceeded the maximum
saturation for the color. Use the Fine/Coarse slider to determine the
amount of each adjustment. Moving the slider one
tick mark to the right or left doubles the adjust-ment
amount.
3 Adjust the color and brightness as follows: To add a 
color to the image, click the appropriate
color thumbnail. To subtract a color, click its opposite, located in
the opposite position on the color wheel (see
page 128); for example, to subtract cyan, click the
red thumbnail.
4 Click the thumbnails on the right of the dialog
box to adjust the brightness in the image.
UNSHARP MASKING Until you are familiar with the printed 
results of applying the Unsharp Mask filter,
use the examples in this chapter to help determine what 
dialog box settings are best for your image. Because
of the resolution limitations of your monitor, the 
effects of the filter are much more dramatic on-screen than
they are in your final output.
Notice how the default Threshold value of 0 adds noise 
to the skintones of this image and makes the skin
appear grainy; higher Threshold settings sharpen the 
edges of the figure without affecting the skintones.
Increasing the Threshold also lets you increase the 
Amount without adding noise to areas that need less
sharpening.
Original image USM 200, Radius 1,
Threshold 0
USM 200, Radius 2,
Threshold 0
USM 300, Radius 1,
Threshold 15



--

                  oo                                                 
         il    bb    yy   il      ..... Óë¶ûͬÏûÍò¹Å³î               
        i    bbb  ll  yyy   i                                        
     iii       bb    yy      iii                                     
                  oo                                                 

¡ù À´Ô´:£®×Ï ¶¡ Ïã bbs.hit.edu.cn£®[FROM: victor.hit.edu.c]
[°Ù±¦Ïä] [·µ»ØÊ×Ò³] [Éϼ¶Ä¿Â¼] [¸ùĿ¼] [·µ»Ø¶¥²¿] [Ë¢ÐÂ] [·µ»Ø]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
Ò³ÃæÖ´ÐÐʱ¼ä£º6.443ºÁÃë