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·¢ÐÅÈË: killest (ì¶Ü), ÐÅÇø: Graphics
±ê  Ìâ: PHOTOSHOP(111)-Printing
·¢ÐÅÕ¾: ×Ï ¶¡ Ïã (Sun May 10 17:44:58 1998), ×ªÐÅ

3 Specify the type of image, the ink colors, the
duotone curves, and the overprint colors for the
duotone image. These options are described in the
following sections.
4 When you have finished choosing options, click
OK.
Choosing the duotone image type
For Type, specify whether you are working with a
monotone, duotone, tritone, or quadtone. This
option determines how many ink controls are
active.
Specifying the ink colors
To produce fully saturated colors, darker inks
should be printed before lighter inks. When enter-ing
colors in the duotone dialog boxes, make sure
that the inks are specified in descending order; that
is, the darkest ink appears at the top, and the light-est
ink appears at the bottom. The order of inks
affects how Adobe Photoshop applies screens.
To specify an ink color:
1 Click the color swatch (the solid square) for that
ink.
2 Use the Color Picker or the Custom Colors
dialog box to select the ink you want. When you
close the dialog box, the ink color appears in the
color swatch, and the color name appears in the
text box. For information on using the Color
Picker, see “Using the Adobe Photoshop Color
Picker” on page 222.
Important: The PANTONE colors in the Adobe
Photoshop Custom Colors dialog box represent the
most recent specifications from Pantone, Inc.; there-fore
some ink names may be slightly different from
those in older programs. When you use PANTONE
colors in images that you plan to export to other
applications, such as Adobe Illustrator, PageMaker ® ,
or QuarkXPress, make sure that the Short
PANTONE Names option is selected in the General
Preferences dialog box. This selection ensures that
the PANTONE color names will match the naming
conventions used in the other applications.
3 If the ink is to be separated on a process color
plate, name it cyan, magenta, yellow, or black.
Modifying the duotone curve
The duotone curve specifies how each ink is
distributed across the shadow and highlight areas
of the image. This curve maps each grayscale value
on the original image to the actual ink percentage
that will be used when the image is printed. You
specify a duotone curve for each ink used to print
a duotone, tritone, or quadtone image.
339
DUOTONES, TRITONES, AND QUADTONES These examples show sets of process color curves applied to the same gray-scale
image. A set of Duotone curves is supplied on the Adobe Photoshop CD-ROM.
Duotone, cyan bl 2
Tritone, bmy sepia 1
Duotone, yellow bl 3 Duotone, magenta bl 2
Tritone, bmc blue 1
Quadtone, CMYK cool Original
Tritone, bcy green 2
Quadtone, CMYK ext wm Quadtone, CMYK very wm
Tritone, bmy red 1
Tritone, bmy brown 1
CHAPTER 14 340
Printing
To modify the duotone curve for a given ink:
1 Click the curve box next to the ink swatch.
The default duotone curve is a straight diagonal
line across the grid, which indicates that you are
mapping the current grayscale value of every pixel
to the same percentage value of the printing ink. At
this setting, a 50% midtone pixel will be printed
with a 50% dot of the ink, a 100% shadow with a
100% dot of the ink, and so on.
2 Adjust the duotone curve for each ink by drag-ging
a point on the graph or by entering values for
the different ink percentages.
The horizontal axis of the curve graph moves from
highlights (at the left) to shadows (at the right).
The density of the ink increases along the vertical
axis. You can specify up to 13 points on the curve.
When you specify two values along the curve,
Adobe Photoshop calculates the intermediate val-ues.
As you adjust the curve, the values are auto-matically
entered in the percentage text boxes.
The value you type in a text box indicates the per-centage
of the ink color that will be used to print
that percentage of the image. For example, if you
enter 70 in the 100% text box, a 70% dot of that
ink color will be used to print the 100% shadow
areas of the image.
3 Use the Save button in the Duotone Curve
dialog box to save curves created with this dialog
box.
4 Use the Load button to load these curves or
curves created in the Curves dialog box (including
curves created using the Arbitrary Map option).
See “Using Curves” on page 124 for additional
information on adjusting curves, and “Saving and
loading duotone settings” on page 341.
You can use the Info palette to display the ink per-centages
when you’re working with duotone
images. Set the readout mode to Actual Color to
see the ink percentages that will be applied when
the image is printed. These values reflect any
changes you’ve entered in the Duotone Curve dia-log
box. For more information, see “Customizing
the Info palette” on page 26.
The following examples show a duotone image
with the default curves and the same image after
the curves have been adjusted to reduce the ink in
the highlights and midtone areas in the black plate
and to reduce the ink in the shadow and midtone
areas in the cyan plate.
Original image Adjusted image


--

                  oo                                                 
         il    bb    yy   il      ..... Óë¶ûͬÏûÍò¹Å³î               
        i    bbb  ll  yyy   i                                        
     iii       bb    yy      iii                                     
                  oo                                                 

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