Linux 版 (精华区)

发信人: netiscpu (说不如做), 信区: Unix
标  题: $10,000,000 sales / 50 persons, RedHat真好赚!
发信站: 紫 丁 香 (Fri Jun 26 20:43:37 1998), 转信

【 以下文字转载自 cnlinux 讨论区 】
【 原文由 cent.bbs@bbs.cst.sh.cn 所发表 】
发信人: raner (就要离开清华了...), 信区: Linux
标  题: $10,000,000 sales / 50 persons, RedHat真好赚!
发信站: BBS 水木清华站 (Wed Jun 24 11:46:49 1998)

RedHat公司以仅50个人的规模, 能够达到这样的销售额应该
很不错了, 而且卖CD成本实在低廉, 不知道利润能有多少 :-)))
但人少也带来许多麻烦, distribution根本就没有经过充分测试就发布,
让人十分反感(我已经快受不了它的updates了:PP), 可以用错误百出来形容
没见过哪个OS象RedHat这样几乎每天都有patch/updates的 :-((((

---------------------------------------------------------

The cats in the red hats 

  They pounce on business  where Microsoft doesn't
             By JOEL B. OBERMAYER, Staff Writer

        RESEARCH TRIANGLE PARK -- Don't mess with
 Microsoft. It's the cardinal rule of the software industry. 
 Plenty of promising companies have crashed when they 
 collided with the Redmond, Wash.-based giant. 
      Yet, there is a small, fast-growing Triangle company
 making a living by aggressively pushing in the area Microsoft
 dominates: the operating systems that run personal computers. 
      Red Hat Software is one of the leading distributors of an
 operating system called Linux (pronounced LINN-ix), which
 can run on the same Intel-based PCs that run Microsoft's
 Windows systems. 
      Red Hat's products, as well as Linux systems from other
 companies, have become increasingly popular with hundreds of
 thousands of researchers, academics, programmers and others
 who like its power and don't mind dealing with its clunkier
 technical parts. 
      Also, those who can't afford to buy a version of Linux, can
 get it for free on the Internet. 
      The 3-year-old company makes its money by testing
 versions of Linux, adding its owns tools, manuals and technical
 support and then offering the whole thing in shrink-wrapped
 boxes at most large software stores for $50 and up. 
      Robert F. Young, Red Hat's chief executive officer, said he
 spends little time worrying about what Bill Gates is up to. Red
 Hat, which has only 50 employees, doesn't have the resources
 to do that. 
      "Our focus is not on competing with Microsoft at all,"
 Young said. "Our focus is on ... what our customers find
 valuable. Aside from the features we add, that is control." 
      With each copy of Red Hat's Linux, the company gives
 away the system's underlying blueprint -- called its "source
 code" -- which allows savvy programmers to customize it. In
 the software industry, companies such as Microsoft, Apple and
 Sun Microsystems normally keep their source codes secret. 
      "We, in a sense, give away the keys to our technological
 store. And we give our customers a benefit that makes them
 extremely loyal," said Young, 44, a slim man with somewhat
 elfin facial features and a crisp Canadian accent. 
      "It's something Microsoft can't respond to. It's allowed us
 to serve a niche that is now quite large, and the good news is it
 appears to be growing quite rapidly." 
      Red Hat's sales of Linux products have doubled every 12
 months, putting it on target to ship 400,000 Linux CD-ROMs
 this year and reach more than $10 million in sales, according to
 Young, who added that the company has been profitable every
 year. 
      By late fall, the company hopes to ship a complete version
 of Linux that is much more similar to Windows. Red Hat has
 been helping fund an effort to develop easy-to-use icons and
 pop-up menus that will make Linux far easier to use. Industry
 analysts say that could make Linux even more popular. 
      The way Red Hat got to this point is as much about a
 software phenomenon as it is about any single company. 
      The core of Linux was developed in 1991 by a Finnish
 student named Linus Torvalds who wanted to create an
 operating system for PCs that worked like the ultrapowerful
 operating system Unix, the main system used on big multi-user
 computers such as work stations and the operating system that
 most of the Internet runs on. 
      Computer programmers all over the world created much of
 the rest of Linux through a largely unfunded communal effort. 
      When Torvalds developed the core of Linux, he posted it
 and its source code on the Internet. Anyone with the right
 savvy could become part of the effort to add new features. 
      Linux has evolved rapidly with new versions coming out as
 often as every six months. It has been adapted for a variety of
 other computers. 
      NASA has used Linux computers to run experiments on the
 space shuttle. A visual effects outfit used Linux to handle part
 of the effects for the movie "Titanic." 
      There are 2 million to 10 million Linux users, according to
 estimates from industry analysts and trade organizations. 
      "It's remarkable to me that this community came together
 around this project and came up with something that works,"
 said Tom Miller, a professor of computer engineering at N.C.
 State University, which uses Linux extensively. "Two years
 ago, I would have said no way is it ready for casual users.
 Now I'd say it's almost there." 
      Red Hat's origins date to 1994, when a local IBMer named
 Marc Ewing added some features to make Linux easier to use
 and more reliable. Ewing started his own company, which
 eventually merged with a software sales company that Young
 was running and became Red Hat. 
      Ewing, 29, a reluctant talker who has a slightly distracted
 air, handles the technology side, while Young, who spent years
 in the computer leasing industry, handles sales and marketing.
 The timing of their partnership was excellent. 
      Linux was beginning to get widespread distribution,
 particularly among high-end technical researchers and
 computer science students. Red Hat's effort to make Linux
 easier to use helped speed the process, Young said. 
      Students would graduate and bring their knowledge of
 Linux to new employers. 
      "We think [Linux] is an important trend, and we're trying to
 watch it. ... A lot of Linux is sneaking in by the back and side
 door of big organizations," said Dan Kusnetzky of Interactive
 Data Corp, a Massachusetts-based research company. 
      Typically, a programmer brings in Linux to solve a
 particular problem and then passes it on to others, he said.
 "Very shortly it appears all over an organization. But if you ask
 a top decision-maker, they don't know it's there." 
      Red Hat has continued to develop its own versions of
 Linux. The company sells official versions itself through a
 broad distribution network and organizes a yearly trade show. 
      Red Hat also allows other businesses to copy its program,
 and even resell it or post it on the Internet. Such an approach
 might appear to hurt Red Hat's business. Not so, said Young. 
      "It creates more Red Hat Linux users who are eventually
 going to buy the official version at some point," Young said. 
      The competition with Microsoft is not a problem, either.
 Microsoft is unlikely to offer technical users the control they
 want, he said. 
      "The only way you can compete against a monopoly is to
 change the rules on which the game is played," Young said. "It
 allows me to sleep at night knowing we compete under
 different rules." 

--
m6m※ 来源:·BBS 水木清华站 bbs.net.tsinghua.edu.cn·[FROM: 166.111.68.98]m

--
QUIET UNDER PRESSURE
CALM  UNDER PRESSURE
GRACE UNDER PRESSURE

※ 来源:·生命玄机 bbs.cst.sh.cn·[FROM: 202.127.16.22]
--
※ 转载:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: mtlab.hit.edu.cn]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:3.547毫秒