Star °æ (¾«»ªÇø)

·¢ÐÅÈË: nunu (Ñ©ÒË), ÐÅÇø: Star
±ê  Ìâ:  Åµ²éµ¤Ä·Ë¹µÄÖîÊÀ¼Í--ÐòÑÔ(ת¼Ä)
·¢ÐÅÕ¾: ×Ï ¶¡ Ïã (Fri Nov 27 10:27:13 1998), ×ªÐÅ

·¢ÐÅÈË: quasi (ÔƳöá¶), ÐÅÇø: Astrology
±ê  Ìâ: Åµ²éµ¤Ä·Ë¹µÄÖîÊÀ¼Í--ÐòÑÔ
·¢ÐÅÕ¾: BBS Ë®Ä¾Ç廪վ (Mon Nov 23 15:11:16 1998) m2mWWW-POST0m0m

   ÎÒ¸öÈË»¹ÊDZȽÏÏàÐÅËûµÄÔ¤ÑԵģ¬¾¡¹Üµ½ÁËÊÀ¼ÍÄ©¿ÉÄÜ´ó¼Ò¶¼ÒªÏÝÓÚĪÃûµÄ¿Ö¾åÖ®ÖÐ
£¬:((,µ«ÊÇÕâ֮ǰҲÓбȽÏÏÅÈ˵ÄÔ¤ÑÔºóÀ´·¢¾õÖ»²»¹ýÊÇÒ»ÖÖÓ÷ÑÔ¶øÒÑ£¬±ÈÈç¿ÕÖÐͶϵÄ
»ð£¬º£Öи¡ÏÖ¾Þ´óµÄ¹ÖÊÞ£¬Ö»ÊÇÏÖ´ú¿ÆѧÓëÕ½ÕùµÄ²úÎï°ÕÁË¡£ÔÚNostradamusÄǸöʱ´ú£¬
ËûÎÞÒÉÊÇÑÛÇ°¿´µ½ÁËδÀ´£¬µ«Î´±ØÕæÕý͸Îòµ½Î´À´ÊÂÎïµÄ±¾ÖÊ¡£²»ÄÜ°ÑËûµ±×öÉñ£¬Ïà¶ÔÀ´
Ò²Ðí¾ÍÊÇÌØÒ칦ÄÜ(ÕâÏÄÜÈÃÎҸе½ÁËʱ¼äµÄ»ìÏý£¬ÒòΪ¾Ý˵ÄÃÆÆÂØÒ²Ôø¿´¹ý´ËÊ飬¿´
µ½ºóÀ´¾Í²»¸ßÐËÁË£¬ÒòΪÊéÖÐÔ¤ÑÔ²¨ÄðÍÍõ³¯µÄ»ÙÃð£©ÊéÖеĻ°ÓïÒþÒþÔ¼Ô¼£¬ÕâÏÔÈ»¹Ö²»
ÁËËû£¬±Ï¾¹ËûÒ²ÊÇ·²·òË××Ó£¬»¹Òª½÷É÷ÌÓÍѱ»Í¿ÉÏа¶ñÒì¶ËµÄ×ïÃû£¬µ«ºÃÏóËû»¹Í¬Ê±ÊÇÒ»
¸ö¿ñÈȵÄ×Ú½ÌÐÅͽ¡£·²ÊÂÒÔÅ·ÖÞΪ±¾£¬Ïó°¢À­²®ÊÀ½çºÍ¶«·½µÄһЩʼþºÍÈË£¬¾ÓÈ»Óõ½µÄ
´ÊÓïÓÐbarbarian,ÊÇÒ°ÂùµÄÒâ˼°É¡£
  ÒÔÏÂÊÇÎÒÕÒµ½µÄÖîÊÀ¼ÍµÄÓ¢Îİ棬ÁÄÒÔ×÷´ó¼ÒµÄ̸×Ê¡£ÒòΪÔÚûÓз¢Éú֮ǰ£¬Ò»Çж¼ÎÞ
´Ó¶¨ÂÛ¡£
This is an accurate translation of the Preface by M. Nostradamus to his 
Prophecies from a book of J.-Ch.de Fontbrune Nostradamus, Countdown to 
Apocalypse. He wrote it as a letter to his son Cesar. Editorial [comments] 
were added by Jean-Charles De Fontbrune. The lineage and other notes specific 
to this reproduction are provided at the end of the text". (M.Nijweide)  
-------------------------------------------------------------
Preface by
M. Nostradamus to his Prophecies

Greetings and happiness to César Nostradamus my son 

Your late arrival, César Nostredame, my son, has made me spend much time in 
constant nightly reflection so that I could communicate with you by letter 
and leave you this reminder, after my death, for the benefit of all men, of 
which the divine spirit has vouchsafed me to know by means of astronomy. 

And since it was the Almighty's will that you were not born here in this 
region [Provence] and I do not want to talk of years to come but of the 
months during which you will struggle to grasp and understand the work I 
shall be compelled to leave you after my death: assuming that it will not be 
possible for me to leave you such [clearer] writing as may be destroyed 
through the injustice of the age [1555]. The key to the hidden prediction 
which you will inherit will be locked inside my heart. 

Also bear in mind that the events here described have not yet come to pass, 
and that all is ruled and governed by the power of Almighty God, inspiring us 
not by bacchic frenzy nor by enchantments but by astronomical assurances: 
predictions have been made through the inspiration of divine will alone and 
the spirit of prophecy in particular. 

On numerous occasions and over a long period of time I have predicted 
specific events far in advance, attributing all to the workings of divine 
power and inspiration, together with other fortunate or unfortunate 
happenings, foreseen in their full unexpectedness, which have already come to 
pass in various regions of the earth. Yet I have wished to remain silent and 
abandon my work because of the injustice not only of the present time [the 
Inquisition] but also for most of the future. I will not commit to writing. 

Since governments, sects and countries will undergo such sweeping changes, 
diametrically opposed to what now obtains, that were I to relate events to 
come, those in power now - monarchs, leaders of sects and religions - would 
find these so different from their own imaginings that they would be led to 
condemn what later centuries will learn how to see and understand. Bear in 
mind also Our Saviour's words: Do not give anything holy to the dogs, nor 
throw pearls in front of the pigs lest they trample them with their feet and 
turn on you and tear you apart. For this reason I withdrew my pen from the 
paper, because I wished to amplify my statement touching the Vulgar Advent 
(1), 

by means of ambiguous and enigmatic comments about future causes, even those 
closest to us and those I have perceived, so that some human change which may 
come to pass shall not unduly scandalize delicate sensibilities. The whole 
work is thus written in a nebulous rather than plainly prophetic form. So 
much so that, 

You have hidden these things from the wise and the circumspect, that is from 
the mighty and the rulers, and you have purified those things for the small 
and the poor, and through Almighty God's will, revealed unto those prophets 
with the power to perceive what is distant and thereby to foretell things to 
come. For nothing can be accomplished without this faculty, whose power and 
goodness work so strongly in those to whom it is given that, while they 
contemplate within themselves, these powers are subject to other influences 
arising from the force of good. This warmth and strength of prophecy invests 
us with its influence as the sun's rays affect both animate and inanimate 
entities. 

We human beings cannot through our natural consciousness and intelligence 
know anything of God the Creator's hidden secrets, For it is not for us to 
know the times or the instants, etc. 

So much so that persons of future times may be seen in present ones, because 
God Almighty has wished to reveal them by means of images, together with 
various secrets of the future vouchsafed to orthodox astrology, as was the 
case in the past, so that a measure of power and divination passed through 
them, the flame of the spirit inspiring them to pronounce upon inspiration 
both human and divine. God may bring into being divine works, which are 
absolute; there is another level, that of angelic works; and a third way, 
that of the evildoers. 

But my son, I address you here a little too obscurely. As regards the occult 
prophecies one is vouchsafed through the subtle spirit of fire, which the 
understanding sometimes stirs through contemplation of the distant stars as 
if in vigil, likewise by means of pronouncements, one finds oneself surprised 
at producing writings without fear of being stricken for such impudent 
loquacity. The reason is that all this proceeds from the divine power of 
Almighty God from whom all bounty proceeds. 

And so once again, my son, if I have eschewed the word prophet, I do not wish 
to attribute to myself such lofty title at the present time, for whoever is 
calles a prophet now was once called a seer; since a prophet, my son, is 
properly speaking one who sees distant things through a natural knowledge of 
all creatures. And it can happen that the prophet bringing about the perfect 
light of prophecy may make manifest things both human and divine, because 
this cannot be done otherwise, given that the effects of predicting the 
future extend far off into time. 

God's mysteries are incomprehensible and the power to influence events is 
bound up with the great expanse of natural knowledge, having its nearest most 
immediate origin in free will and describing future events which cannot be 
understood simply through being revealed. Neither can they be grasped through 
men's interpretations nor through another mode of cognizance or occult power 
under the firmament, neither in the present nor in the total eternity to 
come. But bringing about such an indivisible eternity through Herculean 
efforts (2), things are revealed by the planetary movements. 

I am not saying, my son - mark me well, here - that knowledge of such things 
cannot be implanted in your deficient mind, or that events in the distant 
future may not be within the understanding of any reasoning being. 
Nevertheless, if these things current or distant are brought to the awareness 
of this reasoning and intelligent being they will be neither too obscure nor 
too clearly revealed. 

Perfect knowledge of such things cannot be acquired without divine 
inspiration, given that all prophetic inspiration derives its initial origin 
from God Almighty, then from chance and nature. Since all these portents are 
produced impartially, prophecy comes to pass partly as predicted. For 
understanding created by the intellect cannot be acquired by means of the 
occult, only by the aid of the zodiac, bringing forth that small flame by 
whose light part of the future may be discerned. 

Also, my son, I beseech you not to exercise your mind upon such reveries and 
vanities as drain the body and incur the soul's perdition, and which trouble 
our feeble frames. Above all avoid the vanity of that most execrable magic 
formerly reproved by the Holy Scriptures - only excepting the use of official 
astrology. 

For by the latter, with the help of inspiration and divine revelation, and 
continual calculations, I have set down my prophecies in writing. Fearing 
lest this occult philosophy be condemned, I did not therefore wish to make 
known its dire import; also fearful that several books which had lain hidden 
for long centuries might be discovered, and of what might become of them, 
after reading them I presented them to Vulcan. [i.e. burned them]. And while 
he devoured them, the flame licking the air gave out such an unexpected 
light, clearer than that of an ordinary flame and resembling fire from some 
flashing cataclysm, and suddenly illumined the house as if it were caught in 
a furnace. Which is why I reduced them to ashes then, so that none might be 
tempted to use occult labours in searching for the perfect transmutation, 
whether lunar or solar, of incorruptible metals (3). 

But as to that discernment which can be achieved by the aid of planetary 
scrutiny, I should like to tell you this. Eschewing any fantastic imaginings, 
you may through good judgement have insight into the future if you keep to 
the specific names of places that accord with planetary configurations, and 
with inspiration places and aspects yield up hidden properties, namely that 
power in whose presence the three times [past, present, and future] are 
understood as Eternity whose unfolding contains them all: for all whings nare 
naked and open. 

That is why, my son, you can easily, despite your young brain, understand 
that events can be foretold naturally by the heavenly bodies and by the 
spirit of prophecy: I do not wish to ascribe to myself the title and role of 
prophet, but emphasize inspiration revealed to a mortal man whose perception 
is no further from heaven than the feet are from the earth. I cannot fail, 
err or be deceived, although I may be as great a sinner as anyone else upon 
this earth and subject to all human afflictions. 

But after being surprised sometimes by day while in a trance, and having long 
fallen into the habit of agreeable nocturnal studies, I have composed books 
of prophecies, each containing one hundred astronomical quatrains, which I 
want to condense somewhat obscurely. The work comprises prophecies from today 
to the year 3797. 

This may perturb some, when they see such a long timespan, and this will 
occur and be understood in all the fullness of the Republic (4); these things 
will be universally understood upon earth, my son. If you live the normal 
lifetime of man you will know upon your own soil, under your native sky, how 
future events are to turn out. 

For only Eternal God knows the eternity of His light which proceeds from Him, 
and I speak frankly to those to whom His immeasurable, immense and 
incomprehensible greatness has been disposed to grant revelations through 
long, melancholy inspiration, that with the aid of this hidden element 
manifested by God, there are two principal factors which make up the 
prophet's intelligence. 

The first is when the supernatural light fills and illuminates the person who 
predicts by astral science, while the second allows him to prophesy through 
inspired revelation, which is only a part of the divine eternity, whereby the 
prophet comes to assess what his divinatory power has given him through the 
grace of God and by a natural gift, namely, that what is foretold is true and 
ethereal in origin (5). 

And such a light and small flame is of great efficacy and scope, and nothing 
less than the clarity of nature itself. The light of human nature makes the 
philosophers so sure of themselves that with the principles of the first 
cause they reach the loftiest doctrines and the deepest abysses. But my son, 
lest I venture too far for your future perception, 

be aware that men of letters shall make grand and usually boastful claims 
about the way I interpreted the world, before the worldwide conflagration 
which is to bring so many catastrophes and such revolutions that scarcely any 
lands will not be covered by water (6), and this will last until all has 
perished save history and geography themselves. This is why, before and after 
these revolutions in various countries, the rains will be so diminished and 
such abundance of fire and fiery missiles shall fall from the heavens that 
nothing shall escape the holocaust. And this will occur before the last 
conflagration [1999]. 

For before war ends the [twentieth] century and in its final stages [1975-99] 
it will hold the century under its sway. Some countries will be in the grip 
of revolution (7) for several years, and others ruined for a still longer 
period. And now that we are in a republican era, with Almighty God's aid, and 
before completing its full cycle, the monarchy will return, then the Golden 
Age (8). For according to the celestial signs, the Golden Age shall return, 
and after all calculations, with the world near to an all-encompassing 
revolution 

- from the time of writing 177 years 3 months 11 days (9) - plague, long 
famine and wars, and still more floods from now until the stated time. Before 
and after these, humanity shall several times be so severely diminished that 
scarcely anyone shall be found who wishes to take over the fields, which 
shall become free where they had previously been tied. 

This will be after the visible judgement of heaven, before we reach the 
millennium which shall complete all. In the firmament of the eighth sphere, a 
dimension whereon Almighty God will complete the revolution, and where the 
constellations will resume their motion which will render the earth stable 
and firm, but only if He will remain unchanged for ever until His will be 
done. 

This is in spite of all the ambiguous opinions surpassing all natural reason, 
expressed by Mahomet; which is why God the Creator, through the ministry of 
his fiery agents with their flames, will come to propose to our perceptions 
as well as our eyes the reasons for future predictions. 

Signs of events to come must be manifested to whomever prophesies. For 
prophecy which stems from exterior illumination is part of that light and 
seeks to ally with it and bring it into being so that the part which seems to 
possess the faculty of understanding is not subject to a sickness of the 
mind. 

Reason is only too evident. Everything is predicted by divine afflatus (10) 
and thanks to an angelic spirit inspiring the one prophesying, consecrating 
his predictions through divine unction. It also divests him of all fantasies 
by means of various nocturnal apparitions, while with daily certainty he 
prophesies through the science of astronomy, with the aid of sacred prophecy, 
his only consideration being his courage in freedom. 

So come, my son, strive to understand what I have found out through my 
calculations which accord with revealed inspiration, because now the sword of 
death approaches us, with pestilence and war more horrible than there has 
ever been - because of three men's work - and famine. And this sword shall 
smite the earth and return to it often, for the stars confirm this upheaval 
and it is also written: I shall punish their injustices with iron rods, and 
shall strike them with blows. 

For God's mercy will be poured forth only for a certain time, my son, until 
the majority of my prophecies are fulfilled and this fulfilment (sic) is 
complete. Then several times in the course of the doleful tempests the Lord 
shall say: Therefore I shall crush and destroy and show no mercy; 

and many other circumstances shall result from floods and continual rain (11) 
of which I have written more fully in my other prophecies, composed at some 
length, not in a chronological sequence, in prose, limiting the places and 
times and exact dates so that future generations will see, while experiencing 
these inevitable events, how I have listed others in clearer language, so 
that despite their obscurities these things shall be understood: When the 
time comes for the removal of ignorance, the matter will be clearer still. 

So in conclusion, my son, take this gift from your father M. Nostradamus, who 
hopes you will understand each prophecy in every quatrain herein. May 
Immortal God grant you a long life of good and prosperous happiness. 

Salon, 1 March 1555 


------------------------------------------------------------------------


Notes: 



1.Le commun advènement, the Vulgar Advent, or the accession of the people to 
power, is generally taken by commentators to refer first to republicanism 
(via the French Revolution), then to its development towards and change into 
communism. (Tr.) 2.Nostradamus here compares his work, the twelve Centuries, 
to the Twelve Labours of Hercules, in order to stress their difficulty and 
importance. 3.Moon and Sun are constant symbols in Nostradamus of the 
republic and the monarchy respectively, hence the alchemic imagery also has a 
political aspect here. 4.Reference to toute la concavité de la lune. Cf. note 
3 above. 5.Ether: originally personified as a deity of the upper atmosphere, 
and later confused with Zeus. (DL7V). 6.Water and flooding are often as a 
symbol of revolution in Nostradamus. 7.The French text refers to Aquarius, 
i.e. the water-bearer. Cf. note 6 above. 8.Golden Age: rule of Saturn, the 
happy, peaceful time, to commemorate which the Romans celebrated with 
Saturnalia. 9.1555 + 177 = 1732, the exact date when Rousseau arrived in Paris, Nostradamus considered Rousseau the father 
of revolutionary and atheistic ideas. 10.Breath or inspiration, oracular 
possession. 11.Upheavals and revolution. Cf. notes 6 and 7 above. 





--
·¹ÊèʳÒûË®£¬ÇúëŶøÕíÖ®,²»ÒàÀÖºõ¡£²»Òå¶ø¸»ÇÒ¹ó£¬ÓÚÎÒÈ縡ÔÆ

m¡ù À´Ô´:¡¤BBS Ë®Ä¾Ç廪վ bbs.net.tsinghua.edu.cn¡¤[FROM: 162.105.181.211] m


--

   o   \ o /  _ o         __|    \ /     |__        o _  \ o /   o
  /|\    |     /\   __\o    \o    |    o/    o/__   /\     |    /|\
  / \   / \   | \  /)  |    ( \  /o\  / )    |  (\  / |   / \   / \ 
  

¡ù À´Ô´:£®×Ï ¶¡ Ïã bbs.hit.edu.cn£®[FROM: ftcl.hit.edu.cn]
[°Ù±¦Ïä] [·µ»ØÊ×Ò³] [Éϼ¶Ä¿Â¼] [¸ùĿ¼] [·µ»Ø¶¥²¿] [Ë¢ÐÂ] [·µ»Ø]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
Ò³ÃæÖ´ÐÐʱ¼ä£º215.460ºÁÃë