ClassicalMusic 版 (精华区)

发信人: lanslot (衰衰网虫─→颓废书生·转型中......), 信区: ClassicMusic
标  题: 音乐家系列  德彪西1(转寄)(转载)
发信站: 哈工大紫丁香 (2001年05月16日10:04:28 星期三), 转信

【 以下文字转载自 Music 讨论区 】
【 原文由 asdf 所发表 】
发信人: mist (sweet), 信区: Music
标  题:  音乐家系列  德彪西1
发信站: 华南木棉站 (Wed Jun 18 13:43:08 1997)





 The music of Claude Debussy had a monumental impact on
Western music, in that it revolutionized how musicians approached
harmony, tonality and rhythm. Composers as diverse as Ravel,
Stravinsky and Satie owe him acknowledgement, and rafts of writers
who were to come after Debussy's all-too-brief career could not help
but be influenced by his unique musical style. In a time when
European music was rife with change - from the earth-shaking music
of Richard Wagner to the harmonic adventures of many late
Romantics - and literary movements vied for intellectual hegemony,
Debussy represented one of the most potent marriages of
programmatic elements and musical innovation. The only true musical
Impressionist, he was as influenced by literary Symbolism and
Impressionist, he was as influenced by literary Symbolism and
Impressionism as much as he was by the greatest Romantic
composers, particularly Chopin, Liszt and Mussorgsky.

           Debussy was born in Paris in 1862, and received his formal
musical education at the Paris Conservatoire, where he was trained in
traditional Romantic techniques and sonorities. A facile and talented
composer, he was early on enough of a traditionalist to win First Prize
at the 1884 Prix de Rome competition - the same contest that
Debussy's brilliant contemporary, Ravel, would enter several times but
never win, in part due to Ravel's revolutionary sense of harmony and
rhythm. Soon after this triumph, however, Debussy started to reject
many of the precepts of his training, including the importance of the
Germanic musical tradition, of which Wagner was the most oft-cited
example.

           As Debussy set off to write his own style of music, he found
himself in the heady cultural hotbed of late-19th century Parisian
society, a climate enriched by Russian music, non-western idioms
demonstrated at the Paris Exposition of 1889, and Symbolist poetry,
as well as a revolution in visual arts. Paris was a remarkable melting
pot of cultural diversity and artistic influence, and the young Debussy
began to make these influences heard in his music, which placed an                   
--
            |~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|
            |  好梦留人睡, 夜夜除非          |
            |            酒入愁肠,化作相思泪 |
             ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
m;33m※ 来源: 华南木棉站 bbs.gznet.edu.cn       .

--
※ 来源:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: quark.hit.edu.cn]
--
※ 转载:.哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: lanslot.hit.edu.cn]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:3.439毫秒