English 版 (精华区)

发信人: Porod (扬之水◎Love in One Day), 信区: English
标  题: A dog's dinner
发信站: 哈工大紫丁香 (Mon Apr  2 10:16:10 2007), 转信

A dog's dinner

Mar 31st 2007
From Economist.com
A recall of contaminated pet-food in North America 

Hamish


THE grief cycle describes a common pattern of emotional responses to death
, starting with denial, changing to anger and then depression, and ending
 with acceptance. Pet-owners in North America are adding another stage to
 the process—litigation. In mid-March Menu Foods, a Canadian contract manufacturer
, pulled 95 brands of dog and cat food from shelves in America, Canada and
 Mexico. The recall came after reports from consumers of contaminated food
 were confirmed by the company’s own “taste” tests, in which nine cats
 died. Further tests by American government officials identified aminopterin
, a type of rat poison, in the food.

Menu Foods has confirmed 16 animal deaths so far but that number will rise
. Michael Dillon, a pet industry consultant, conservatively estimates a final
 death toll in the thousands. Local newspapers issue sombre reports on victims
 such as TJ, a Yorkshire terrier in Missouri who enjoyed the smell of roses
. Enter the lawyers. Distressed owners have filed class-action lawsuits against
 Menu Foods, as well as against a retailer who stocked the items and a manufacturer
 who used the Canadian firm to make its products. 
 

The depth of response may baffle the petless but comes as no surprise to 
industry insiders, who identify “humanisation” as a principal feature of
 the sector. Many owners think of their pets as children—childless consumers
 accounted for 60% of pet-related expenditure in America in 2005—and treat
 them more like people than animals. Trends in human food are quickly replicated
 in pet products, says Bob Vetere, president of the American Pet Products
 Manufacturers Association.

The recalled pet foods were “cuts and gravy”, which are designed to mimic
 the food people eat (wheat gluten, the probable source of the contamination
, is used to thicken the gravy). Health foods are fast spreading from dinner
 tables to doggie bowls: Wal-Mart and Target, America’s two biggest retailers
, both introduced natural pet-food lines last year. The recall is likely 
to reinforce this trend.

Doting owners don’t only spend big money on food. Overall, pet-related sales
 are forecast to hit $40.8 billion in America this year, 6% more than in 
2006. Absurdities such as diamond-studded Cartier dog collars and Goyard 
travelling bowls are out of the reach of most owners but the better-off are
 happy to splash out on branded carriers and clothing. Pet services are booming
 too. Speciality retailers already boost sales by offering grooming and boarding
. Mr Dillon expects to see “human” retailers such as Wal-Mart branching
 into pet services over the next couple of years.

The pet-food recall highlights two risks faced by firms using contract manufacturers
. One is reputational. Many pet owners have expressed surprise that premium
 brands were being made with common ingredients and at the same facility 
as a host of cheaper, own-label brands. Why pay more for branded goods, they
 ask? The criticism may be unfair—differences between products lie largely
 in the varying proportions of ingredients used—but the perception of reduced
 value will be hard to shift.

The second risk relates to extended supply chains. The pet-food industry 
is more lightly policed than the human-food one and testing procedures were
 in the hands of Menu Foods. Aminopterin is banned in America but the wheat
 gluten at the centre of the contamination investigation was imported from
 China, where the poison is used. There are mutterings about how quickly 
Menu Foods reacted to reports of pet deaths. Things can go wrong at companies
’ own facilities too but Mr Vetere predicts that the recall will prompt 
tougher provisions in agreements with contract manufacturers. 

Just as owners come to resemble their dogs so too the human and pet markets
 are converging. Picky customers and growth in premium products are already
 familiar features of many consumer landscapes. But pet owners turning to
 the courts for redress over the loss of a loved one will notice that people
 and animals are still different in law. Pets are treated as property not
 as people, severely crimping the opportunity for bumper payouts to the bereft
 that Americans have become used to.
--
困境有一种特殊的科学价值,有智慧的人是不会放弃这个通过它而进行学习的机会的。   


※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 211.151.90.150]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:2.168毫秒