English 版 (精华区)

发信人: Systems (Matrix Analysis), 信区: English
标  题: Reading Material 5
发信站: 哈工大紫丁香 (2003年02月24日20:25:52 星期一), 站内信件

Difficult Words:
parish n. the zone controlled by a priest and a church
exhort v. to make a speech by a priest to his followers of religion
          in order to explain ideas about the religion, etc.
sermon n. exhortation
glossy adj. smooth, able to reflect light orderly (e. g., to 
            describe a surface, etc.)
obsession n. bothering
affluent adj. rich
secular adj. worldly, long-term
ire n. anger
tabloid n. small-scale pictorial, newspaper, tablet
scrounger n. beggar
persecution n. maltreatment, abuse, bothering
resurrection n. restoration, becoming alive again

**********************************************************


                    Taking Christ at his word
Bob Holman
Monday February 24, 2003
The Guardian

The new Archbishop of Canterbury, Rowan Williams, is being urged to pronounc
e on such matters as women bishops, homosexual priests and reform of the par
ish system. What if he gave priority to exhorting Christians to take Christ 
at his word?
Jesus did not expect his followers to be poverty-stricken, but rather to liv
e modestly. He told them not to worry about food, drink and clothes. He said
: "Do not store up for yourselves treasures on earth ... You cannot serve Go
d and Money" (Matthew 6:19 and 24). Their attitude towards others was to be 
that of forgiveness and sharing. Jesus stated: "Do not turn away from the on
e who wants to borrow from you ... Love your enemies" (Matthew 5:42 and 44).
 His people were not to lord it over others, but to regard themselves as ser
vants of society.
Today there are examples of Christians who take seriously the words of Chris
t. The wife of murdered policeman Stephen Oake was ready to forgive his kill
er. I know a young couple who have rejected high salaries and live in a depr
ived area where their door is open to others. In the political arena, perhap
s the best example in recent times is George Lansbury, former leader of the 
Labour party, who refused honours and wealth and whom AJP Taylor called "the
 most loveable figure in modern politics". However, far more Christians appe
ar to have developed a comfortable Christianity which is not easily distingu
ished from the crowd.
Just suppose the archbishop did persuade significant numbers of Christians t
o live what might be called the Sermon On The Mount life. What if they didn'
t care about fashion and glossy supplements devoted to food? What if they de
clined to accumulate wealth? What if they did share their goods with and liv
e close to those in greatest need? By so doing, they would challenge the pre
vailing obsession with economic and social success. They would reduce some o
f the divisions between affluent and poor. They would show that Christianity
 is life-changing and different.
Not least, their practical expression of Christ's teachings would be a force
 for change. As Professor John Yoder has pointed out (in The Politics Of Jes
us, 1972), Jesus did not join political or religious establishments in order
 to push through a few reforms, and he did not side with the revolutionary Z
ealots. His method of change depended on the effect of individual lifestyles
 on others. However, this approach was not just about changing individuals. 
The overall outcome was intended to bring about the jubilee vision of the Ol
d Testament, in which people gladly create structures which ensure greater f
reedom and equality for all.
My guess is that the cumulative effect of Sermon On The Mount Christians wou
ld be to attract a considerable following in the way that the early church d
id. They might build bridges with those of other faiths which display simila
r values. They could cooperate with secular neighbourhood groups which also 
put an emphasis on fellowship and equality.
But their very success would stimulate opposition. Christians who took serio
usly Christ's teaching on money would be met with the ire of those whose ric
hes depend upon a free market that fuels ever rising consumption. Powerful i
nterests in the City would soon be attacking "the Sermon On The Mount fanati
cs" as a threat to the economy. The tabloids would condemn them as "softies"
 whose generosity encouraged scroungers and criminals. Not least, some wealt
hy Christians might protest that these Sermon On The Mountites were taking C
hrist's words too literally.
The establishments of Christ's time had him nailed to a cross. The dynamic N
ew Testament church soon met persecution. Today those who took Christ at his
 word would draw fire from those with power. Their comfort would be that the
 cross led to the resurrection, and persecution to expansion.

--

Voici mon secret. Il est très simple:
on ne voit bien qu'avec le coeur.
L'essentiel est invisible pour les yeux.       

※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 218.242.144.216]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:3.460毫秒