English 版 (精华区)

发信人: Christy (绿叶~捣鼓六仙捣毁仙), 信区: English
标  题: One Hand for Rapid Learning Environments(转载)
发信站: 哈工大紫丁香 (2003年02月11日13:51:33 星期二), 站内信件

【 以下文字转载自 Control 讨论区 】
【 原文由 Christy 所发表 】

This is an article publisded on the IEE News (No. 185, December 2002)
by Keith Olive, who is the IEE's Manager of Professional Development
Accreditation. The article is centered on the question what a profes-
sional engineer (Chartered Engineer, CEng for short, from the point of
view of the IEE) is, the analyses on how to achieve this stage as well
as what the IEE can assist. In spite of the organisational stand, I
personally feel the difinition of CEng is of help for us to understand
the needs and requirements that morden industry requires us, as current 
and/or future engineers, esepcially the 'five fingers principle'. I 
therefore type the full article here for your reference, and hope that 
you could get some insight into engineering senses and ideas about 'being 
professional'.



            One Hand for Rapid Learning Environments
                                                    By Keith Olive


We all need to learn and gain skills faster and to a higher standard these d
ays, but factors like the quality, structure, content and delivery of employ
er training or third party courses are still outside our individual control.
 It's still by addressing there factors that the IEE is aiming to help membe
rs create their own 'rapid learning environments'.

You may be a technical specialists and need to have a well rounded competenc
y profile, or perhaps you're part of a team that includes other technical an
d non-technical specialists working on a project by project basis. You may b
e striving to achieve ever more challenging objectives and be expected to do
 so productively while delivering competitive results. If so, don't feel lon
ely because you are part of what is probably the largest group of engineerin
g professional today-specialist teamworkers on projects, or STP.

Sub-groups re 'employed' and 'self-employed', STPE or STPS for short. These 
two groups are slightly different in terms of their competency profiles, but
 both can find support from the IEE when it comes to creating their own rapi
d learning environments.

Rapid or Slow Environments?
Contrasting rapid or not so rapid learning environments is quite straightfor
ward. Imagine getting no help or support with your learning and development 
from your employer, and third party or IEE. You're on your own. Now imagine 
getting co-ordinated help and support from all three. Well, one aim of the I
EE's Professional Development Services is to facilitate co-ordination. It do
es this by accrediting employer-led short course provision and providing dir
ect support for individuals.

The concept is to help you create a tailored learning environment at differe
nt stages in your career by drawing on various sources of quality assured su
pport. Currently, the IEE is well placed to help those aiming to achieve CEn
g registration. Other career paths such as software engineering will soon be
supported, too.

What Employers Want?
STPs, irrespective of their technical discipline, role or industry sector, b
roadly face the same pressures. Number 1, deliver results; Number 2, stay co
mpetent; and Number 3, 'enjoy' 1 and 2. Success depends very much on how com
petent you are in the first place as well as the learning environment you en
joy-or not as the case may be. For new graduates starting their first job, e
mployers usually provide quite a lot of support for the precursory stage of 
'getting competent' and then put pressure on to 'deliver results'. The evide
nce from IEE accreditation of employer schemes suggests that the trend is to
wards putting graduates in at the deep end on real projects from day one wit
h the expectation of getting results sooner rather than later. You really do
 have to earn as well as learn. Scheme support in this context is a learning
 aid rather than a job buoyancy aid.

There are more than 150 IEE accredited employer schemes throughout the UK an
d overseas at any one time. Another evident trend is for employers to broade
n the participation in such schemes to include more experienced employees as
 well as new graduates. However, their general purpose has been to assist in
dividual employees to meet the registration requirements for CEng by develop
ing a full and rounded competence profile. Employers are best placed to put 
in place the processes and procedures to support their employees in this way
and accreditation by IEE ensures that this is done to a recognised standard.

Short Course Standards
The Endorsed Providers Service is aimed at highlighting third parties who pr
ovide short courses and distance learning on topics that contribute to the i
nitial or continuing professional development of members to a recognised sta
ndard. Members and their employers can be assured that the IEE ha vetted the
 processes and procedures used in the delivery and quality assurance of the 
education or training provided by the Endorsed Provider concerned.

As the service develops, it is hoped that all the essential competence eleme
nts required of members across a wide range of disciplines and topics will b
e covered by Endorsed Providers. These are identical in a Learning Resources
 Database on the IEE website at www.iee.org. Given the wide range of members
' needs and circumstances, a wide choice of delivery mechanisms, price range
s and learning styles will have to be provided as well as different levels o
f coverage for a given technical or non-technical topic.

SARTOR 3, a Handy Profile
Most members will acknowledge that the onus is on them as individuals to man
age the development of their own profile of competence while using any suppo
rt offered. It is worth recapping on SARTOR 3, which has five categories to 
describe a rounded profile. It is easy to remember this by using one's hand 
as a visual aid. Just as hands are different shapes and sizes, so are compet
ence profiles, but they all share certain characteristics, namely five finge
rs, which for engineer relate to the five categories of competence and commi
tment. The aim is to use five when tackling any project, task or role in a p
rofessional manner. Achieving and maintaining this profile to a certain stan
dard is the aim of any Chartered Engineer.

The first category is knowledge and understanding. This is largely satisfied
 by attainment of knowledge in a suitable technical domain through academic 
qualifications and is exercised on the job to gain understanding. The next c
ategory is application to practice. This refers to the technical skill set t
hat is defined by the job being carried out and is obviously different for d
ifferent roles and disciplines. These two categories were largely what defin
ed a Chartered Engineer under SARTOR 2.

Today's SARTOR 3 is a more demanding profile and includes three further cate
gories. The next is supervisory, management and leadership skills. This incl
udes developing an awareness of the financial and business implications of a
ny decisions made on the job.

The forth category is interpersonal skills and includes 'soft-skills' such a
s teamworking, presentation and communication skills. These additional two c
ategories are about leveraging one's technical contribution into the busines
s and are vital if any engineer is going to make a contribution to the botto
m line and productivity.

The final category, professional conduct, is not solely about adhering to le
gislation on heath and safety or the environment or ethical matters but bein
g able to build and maintain one's competence profile in an environment of l
ife-long learning and continual change.

Enabling DIY Environments
Back to our STPEs and STPSs, who go from project to project, from role to ro
le, and perhaps employer to employer.

The IEE continues to offer a wide range of professional development support 
services available both direct and through the website to help individuals b
uild and maintain such a profile to a benchmark standard. This standard-the 
CEng qualification-is competitive in the UK and internationally. By addition
ally co-ordinating and assuring support provided by employers and third part
ies we aim to help you build a more rapid learning environment to arrive and
stay at this standard.

--
※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 218.242.144.216]
--
※ 转载:.哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: 218.242.144.216]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:212.378毫秒