English 版 (精华区)

发信人: Systems (Matrix Analysis), 信区: English
标  题: (7)
发信站: 哈工大紫丁香 (2002年12月31日23:43:07 星期二), 站内信件

Milky Way: first seen to be individual stars by Galileo in 1609 when he used
 a telescope. The full splendor of the Milky Way can be viewed on a clear, m
oonless night. The dim light of a far off city will obliterate much of the g
alaxy. Ancient astronomers were at wits end trying to explain this apparent,
 dim circle that had nothing to do with the positions of the equinoxes or ot
her important celestial guides. Anaxagoras saw it as a collection of stars w
hose light was partially obscured by the shadow of the Earth. Pythagoras sai
d it was thousands of suns that were extremely far from the Earth and not ve
ry bright. Aristotle thought it was a great mass of luminous vapor higher th
an the ether but lower than the planets. Metrodorus claimed it marked the fo
rmer path of the sun and Theophrastus thought it was the seam in the sky whe
re the two hemispheres of the celestial vault didn't quite fit together. The
 light was that of the celestial beyond peaking through the ill fitting seam
. Many peoples saw it as a river, others as heavenly smoke.
Mesopotamia: the most prevalent description of the Milky Way is that of smok
e rising to the gods from sacrificial offerings. The oldest known reference 
is that of the sacrifice of Utnapishtim, the Sumerian Noah, after the ark wa
s stranded on Mount Ararat following the deluge. See the Mesopotamian legend
 of Ara.
Egypt: the River Nile into which the goddess Isis fled to escape the monster
 Typhon. She threw stalks of grain behind her and these became the stars of 
the Milky Way.
Greece: classical Greek mythology describes the Milky Way in a number of col
orful stories. One story described it as a smear of milk left after the infa
nt Hercules suckled milk from Hera to gain her wisdom. When she realized tha
t the child was the bastard son of Zeus and another woman, she pushed the ba
by away and the spurting milk became the Milky Way. An earlier story dates t
o the birth of Zeus whose father Cronus swallowed his children to protect hi
s position as sky god. Rhea, the earth, not wanting to lose yet another chil
d to her husband's jealousy, wrapped a stone in infant's clothes and gave it
 to her husband to swallow. Cronus asked her to nurse the child one more tim
e before he swallowed it. Pressing the hard rock against her nipple, the spu
rting milk became the Milky Way. Another explanation says the Milky Way is t
he burned scar across the sky formed when Pha?thon inexpertly drove the sun 
chariot. See the Greek legend of Eridanus.
India: depending on the part of the country you were traveling, it was known
 as the Bed of the Ganges in the south and in the north as the Path of the S
erpent.
Australian aborigines: the smoke of an ancient people's sacrifices.
China: heavenly river where the mothers of the sun and moon bathe their chil
dren before they enter the sky.
Eskimos: the snowy path of the Great Raven
European Catholics: a guide to the cathedral of Santiago de Compostela in Sp
ain.
Lapland: the path of migrating birds.
Legend: St. James appeared to Charlemagne within the Milky Way and used it t
o show the way to his burial place in Spain.
Muslims: the direction followed by pilgrims to Mecca.
Tartars of Caucasus: the path of a thief who stole straw and dropped it behi
nd him as he tried to escape.
Tribe in Botswana: it is the spine of a great beast whose body makes up the 
sky.
Volga: path of wild geese.
Worldwide belief: it is the path that souls take on their way to the afterli
fe.
Back to the Constellations
----------------------------------------------------------------------------
----
Ophiuchus and the Serpent: this constellation along the southern horizon sho
ws a giant holding a poisonous serpent while standing on the back of the sco
rpion. The star group actually includes two constellations that intersect ea
ch other, Ophiuchus and Serpens. When attempting to locate the constellation
, draw an imaginary line from Antares to Vega and another from Altair to Arc
turus. The intersection of the lines incorporate two stars that represent th
e heads of Ophiuchus and Hercules.
Mesopotamia: at about 3500 BC, Ophiuchus was in opposition to the sun on the
 night of the spring equinox as visible from a position of 35° north latitu
de. This is the position of the Euphrates River. The giant would have been s
ymbolically triumphant over the lords of darkness as represented by Scorpius
 at his foot and Serpens in his hands. In 2700 BC, the serpent within this c
onstellation aligned with the position of the celestial equator, changing di
rection where it intersected the meridian. The head of the serpent was on th
e zenith on the night of the equinox. See the Mesopotamian legends of Draco 
and Hydra.
Greece: Apollo's wife Coronis was unfaithful to him while he was away at Del
phi. She took as her lover Ischys. When he returned and learned of her infid
elity from the crow Corvus, Apollo struck her dead and removed the child in 
her womb. The boy, Asclepius was given to the centaur Chiron to be raised an
d taught the mysteries of medicine. Asclepius became the greatest surgeon an
d healer of his time and learned to mix medicines from the poisons of snakes
 and plants. One of his mixtures caused the recently deceased to rise from t
he realm of Hades infuriating the god of the dead. Hades asked Zeus to stop 
Asclepius and he was struck down with a thunderbolt. In pity Zeus restored h
im to life making him an immortal. He was placed in the sky with a serpent a
s representative of his pharmaceutical talents. See the Greek legends of Cen
taurus, Corvus, Hydra and Sagitta.
Arabia: this constellation was combined with that of Hercules and called al-
Raudah, the Pasture. This area of the sky represented a shepherd, his dog an
d flock of sheep.
Back to the Constellations
----------------------------------------------------------------------------
----
Orion: this important and easily recognizable constellation marked an import
ant position in the skies of 4000 BC. The group coincided with the spring eq
uinox and marked the first day of the year. It is visible from every part of
 the globe.
Mesopotamia: known as An or Anu the true shepherd, the name of the constella
tion is a variation of the Sumerian Uru-anna, Light of the Sky. His wife is 
Antu. According to tradition An took over heaven when it was separated from 
earth, creating the universe as we know it. He is son of Ansar and Kisar, an
d father of all the gods. In the story of the three superimposed heavens, An
u occupies the topmost heaven. The "way of Anu" is the vertical band of the 
eastern horizon, between the "ways" of Enlil and Enki which lie to its north
 and south. Anu is not a well defined god because he encompassed so many con
cepts. No clearly recognizable artistic representation of him has ever been 
identified.
The epic of Gilgamesh is probably the most complete legend connected with th
is constellation. Dating to over 4000 years ago, the epic was discovered ins
cribed on twelve clay tablets found in the library at Nineveh, each recounti
ng some portion of the story of Gilgamesh and his friend Enkidu. Gilgamesh w
as an actual living man, the king of Uruk in the first half of the third mil
lennium BC. He was a descendent of the Sumerian Noah, Utnapishtim. Strong, c
ommanding and a lady killer, he met his rival Enkidu on the field of battle.
 Enkidu was his twin in size and strength, but his polar opposite in tempera
ment. After wrestling for several days, Gilgamesh realized he could not beat
 Enkidu and the two became friends. For their first exploit they attacked an
d killed the giant Humbaba who lived in the Cedar Forest.
After witnessing his amazing strength and admiring his obvious beauty, the g
oddess Istar fell in love with Gilgamesh and wished to become his lover, whi
ch he refused. Istar called down the mighty Bull of heaven to destroy Uruk. 
Gilgamesh and Enkidu slew the animal, cutting it into pieces which Enkidu th
rew at Istar and her priestesses. Istar cursed the beautiful Gilgamesh with 
leprosy and caused Enkidu to lapse into a coma and die. Gilgamesh roamed the
 desert in grief for Enkidu and in fear of dying before finally returning to
 give his friend a proper funeral. His quest for immortality ended with the 
once powerful, virile king an old, broken man. See the Mesopotamian legend o
f Taurus.
Egypt: representation of the solar god Horus. He is shown as riding in a boa
t with the star Sirius as Isis in the form of a cow in another boat behind h
im. The souls of Osiris and Isis are represented by Orion and Sirius.
Greece: the classical representation of the hero Orion shows him kneeling wi
th his raised right arm brandishing a club, a shield or lion skin in his lef
t. Orion was born to the childless widower Irieus, a poor shepherd, who invi
ted the gods Zeus, Poseidon and Mercury to dinner without knowing who they w
ere. Unable to offer them anything to eat, he butchered the only animal he h
ad, an ox, and made them comfortable. For his sacrifice and hospitality the 
gods offered him anything he could want. Irieus asked for a son and Orion wa
s born from the ox skin some months later. As Orion grew he became a great h
unter, a womanizer and friend and lover of the goddess Artemis. Her brother,
 Apollo, became jealous of Artemis' infatuation with Orion and attempted to 
have him killed by a scorpion placed on his hunting path. As Orion approache
d, the scorpion fled. With the hunter in pursuit it jumped into the ocean an
d swam with Orion close behind. Apollo placed a beam of light on the swimmer
 and dared his sister to hit the tiny spot on the water. Never one to pass o
n a chance to showcase her hunting skills, Artemis killed her lover with a s
ingle arrow. His body washed up on the shore the next day. In her sorrow she
 asked that Zeus place him in the sky where he could remain for eternity wit
h his hunting dogs and the hare Lepus. Apollo insisted that the scorpion be 
placed in the sky as well to commemorate the hunter's downfall.
A constellation associated with Orion is Taurus, the ox from which he was bo
rn. Two star clusters, the Pleiades and the Hyades, represent daughters of A
tlas who were the object of his unwanted affections. In an attempt to repel 
his advances the women were placed in the sky out of his reach. When Zeus ag
reed to allow Orion to become a constellation, he kept the hunter far enough
 from the sisters so that he could chase but never catch them. The scorpion 
is positioned so that it faces him. Sagittarius was placed next to the scorp
ion, with drawn bow aimed at the scorpion's heart should he try to advance t
oward Orion. See the Greek legends of Canis Major, Lepus, Pleiades, Sagittar
ius, Scorpius and Taurus.
India: the lord of all creatures, Praiapati, is disguised as a deer. In love
 with his daughter, Rohini, represented by the star Aldebaran in Taurus, he 
pursues her and is stopped by the hunter Lubdhka, the star Sirius. Lubdhka's
 arrow is in the deer's back and is marked by the three stars of Orion's bel
t.

--

We are angles with but one wing each.
To fly we must embrace each other.

※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 218.242.144.216]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:209.031毫秒