English 版 (精华区)

发信人: Systems (Matrix Analysis), 信区: English
标  题: (8)
发信站: 哈工大紫丁香 (2002年12月31日23:44:17 星期二), 站内信件

Pegasus: this constellation is visible from July through January as a much l
arger version of Ursa Major on the opposite side of the pole star. Like many
 other star groups, its history maps a changing importance as the precession
 of the equinoxes has shifted the sky. In 5000 BC, the Great Square of Pegas
us was positioned above the arch of the Milky Way exactly on the meridian on
 the evening of the equinox. This placement earned it the position of Paradi
se, where souls congregated after following the arch of the galaxy into the 
sky. By the third century BC, the constellation was no longer associated wit
h Paradise and was already described as a winged horse. It is depicted upsid
e down in relation to the surrounding constellations.
Greece: Pegasus was born with the warrior Chrysaor from the neck of Medusa a
fter Perseus decapitated her. Medusa was a beautiful priestess who caught th
e eye of Poseidon. He seduced her, disguised as a stallion, in a temple cons
ecrated to Athena. The irritated goddess changed the woman into a horrific m
onster who could turn men to stone if they looked at her face. Pegasus was e
ventually tamed by Bellerophone. One explanation for the inverted position o
f the horse in relation to surrounding constellations was made following Bel
lerophone's attempt to reach Mount Olympus on the back of the horse. Trying 
to stop him, Zeus sent a horsefly to sting Pegasus. Startled, Pegasus bucked
 and threw Bellerophone from his back. The constellation depicts the horse i
n the act of bucking. If, however, the horse is drawn upright in relation to
 the other constellations, the front legs of the animal rest on the pale in 
Aquarius' hands from which flows the Fluvius Aquarii in which Piscis Austrin
us is swimming. This representation makes sense since legend names Pegasus a
s having brought forth the fountain of Hippocrene on Mount Helicon with the 
kick of his hooves. Could some ancient astronomer have inadvertently inverte
d the animal? See Greek legend of Perseus.
India: in the Rig-Veda of 3000 BC several references are made to the Aswin, 
the twin sons of the sky Dyaus, and brothers of Usha the Dawn. The Aswin wer
e gods with horse heads. The importance of the depiction of the celestial ho
rse is realized when the position of the constellation on the night of the e
quinox is reconstructed. The feet of the horse appear to hit the moon on thi
s evening, spilling soma, the drink of the gods into the vessel held by Aqua
rius. Horses were sacred animals whose sacrifice was considered the ultimate
 complement to the gods. See the Indian legends of Aquarius, Aquila, Crater 
and Hydra.
Back to the Constellations
----------------------------------------------------------------------------
----
Perseus: this constellation is the cornerstone of probably the most intrigui
ng and involved legends within classical Greek mythology. The bright, variab
le star Algol has often been identified as an evil star owing in part to its
 obvious changes in brightness every three days. Its name is derived from th
e Arabic Ras al-Ghul, the root of our word ghoul and translated as Head of t
he Devil. Strangely enough, later Christian representations of the constella
tion identified the star as the Bible as held by the apostle Paul.
Mesopotamia: associated with the violent, uncouth god Amurru or Martu. He is
 often described as a storm, one who digs up truffles in the foothills, eats
 raw flesh and has no permanent home. The nomadic people with which this god
 can be associated before he was absorbed into the mythologies of the ancien
t Mesopotamians are the Amorites described in the Bible. See the Mesopotamia
n legends of Auriga.
A later representation marks this constellation as Marduk, who battled chaos
 in the creation of the universe and chained the goddess Istar (Andromeda) t
o a stone while preparing to fight her companion Tiamat (Hydra). See the Mes
opotamian legends of Andromeda, Cetus, Draco, Hercules and Hydra.
Greece: the legend of Perseus encompasses seven separate star groups includi
ng Cepheus, Andromeda, Cassiopeia, Pegasus, Cetus, Medusa (at one time consi
dered a separate constellation) and of course, Perseus himself.
Abas the Invincible, king of Argolis, had two sons, Acrisius and Proetus, wh
o quarreled continuously. Following their father's death, Proetus became inf
atuated with Acrisius' daughter, Dana?, which of course irritated his brothe
r no end. They divided the kingdom and Acrisius locked his daughter in a tow
er after learning that she would bear a son who would cause his death. Zeus,
 naturally, fell in love with Dana? and she bore him a son, Perseus. Thinkin
g the boy to be his brother's child, Acrisius locked mother and child in a w
ooden ark and put them to sea. The tiny boat drifted across the water to the
 island of Seriphos, the realm of Polydectes, where they were saved by his b
rother, Dictys, a fisherman. Polydectes fell in love with Dana? and Perseus 
grew to become a strong and athletic young man. The king told Dana? that he 
wanted her to become his wife. She refused and Perseus came to his mother's 
aid. Pretending to seek another princess' hand in marriage, Polydectes shame
d Perseus into giving him as a wedding gift the head of the Medusa, believin
g this would be the end of Perseus' interference in his quest to make Dana? 
his wife
With the help of Athena, Mercury and Hermes, Perseus set out on his quest. A
thena gave him a mirror-shield. He would be able to look at the reflection o
f the Gorgon without turning to stone. Mercury allowed Perseus the use of hi
s winged sandals so he would be able to fly to the island where Medusa lived
 with her sisters, the helmet of Hades that would render him invisible and t
he kibisis, a bag into which he could place the head of the monster. Hermes 
crafted a magic sickle that would cut through the Gorgon's neck with one blo
w. Equipped for battle, Perseus flew to the land of the Hyperboreans where M
edusa and her sisters lived. There surrounded by frightening statues of prev
ious victims, Perseus put the helmet on his head, slipped past Medusa's sist
ers, and approached the sleeping Gorgon backwards, watching her reflection i
n Athena's shield. When he could hear her breath and the hissing of the serp
ents in her hair, Perseus cut off her head with one swipe and placed it in t
he kibisis. Pegasus and his brother Chrysaor, children of Poseidon's conceiv
ed during an ill-fated liaison, flew from the neck of the monster.
Flying back home by way of northern Africa, Perseus stopped near the Hesperi
des and visited with Atlas. Wishing to stay for a few days and asking the Ti
tan for permission, Perseus was insulted when Atlas refused. Removing Medusa
's head from the kibisis, Perseus changed the giant to stone known today as 
the Atlas Mountains.
Continuing across Africa, he flew over Philistia, where he encountered the s
ight of the beautiful Andromeda chained to a rock. A sacrifice to appease th
e Nereids, nymphs who served Poseidon. Andromeda's mother, Cassiopeia, was a
 beautiful woman who claimed her beauty was greater than that of the Nereids
. To punish Cassiopeia, the sea god sent the monstrous Cetus to destroy Phil
istia, its ships, coasts and people. Cepheus the king and Cassiopeia went to
 the oracle to learn what needed to be done to stop the destruction. After b
eing told that the sacrifice of their daughter would be the only protection 
against the horrific monster, the tearful parents chained Andromeda to a roc
k on the beach and awaited her fate. Perseus offered to kill Cetus on the co
ndition that they give him Andromeda's hand in marriage. Meaning to turn the
 monster to stone with the head of the Gorgon, Perseus flew into the sky abo
ve Cetus. Instead, the sea monster attacked the man's shadow on the surface 
of the water. Perseus flew down and cut off its head with his sickle. Perseu
s married Andromeda and flew back to Seriphos with her.
Polydectes believed that Perseus was dead when he didn't return from his que
st. The king decided he didn't need to pretend that he planned to marry anot
her princess and set his mind to taking Dana? by force. She fled to the temp
le of Athena where Polydectes couldn't follow. The king had the temple surro
unded and refused her food and water until she married him. Pulling the head
 of Medusa from his bag, Perseus turned Polydectes and his generals to stone
. The king's brother Dictys, who had pulled the infant Perseus and Dana? fro
m the sea, became a wise and benevolent king. Perseus, Andromeda and Dana? r
eturned to their original home in Argolis where he became king when his gran
dfather Acrisius fled. Perseus reunited the two halves of his great grandfat
her's land. Some years later, at the funeral games of a neighboring king, Pe
rseus threw a discus. It landed wide of its mark and fell into a crowd of sp
ectators. The discus hit Acrisius, killing him and fulfilling his prophesied
 death at the hand of Dana?'s son.
Egypt: a linkage of the legend of Proetus, Dana?, Perseus, Acrisius and the 
floating ark may occur with the story of Isis, Osiris, Set and the infant Ho
rus. In this interpretation, Osiris (Proetus) is united with his sister-wife
 Isis (Dana?) producing their son Horus (Perseus). The jealous Set (Acrisius
) kills his twin Osiris, cutting the body into many pieces and throwing them
 into the Nile. He was punished by Horus as revenge. The ark represents the 
boat of acacia wood used by Horus and Isis to search for the pieces of Osiri
s' body.
Christian mythology: the constellations of Perseus and Cetus became St. Geor
ge and the Dragon and occasionally David and Goliath. Later still, Perseus r
epresented the Apostle Paul with the head of the Gorgon described as being t
he Holy Bible.

--

We are angles with but one wing each.
To fly we must embrace each other.

※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 218.242.144.216]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:4.290毫秒