POPMusic 版 (精华区)

发信人: ignorance (孤独一剑), 信区: Music
标  题: audio-FAQ 
发信站: 紫 丁 香 (Fri May 15 09:04:04 1998), 转信

发信人: pico (皮扣), 信区: HiFi 
标  题: audio-FAQ 
发信站: BBS 水木清华站 (Thu Nov  6 07:01:57 1997) 
 
Archive-name: AudioFAQ/part1 
Last-modified: 1997/7/31 
Version: 2.12 
 
1.0 Contents: 
 
    Part 1 Intro 
        1.0     Contents 
        2.0     Organization 
        3.0     Purpose 
        4.0     Omissions 
        5.0     Credits 
        6.0     Errors and Corrections 
        7.0     Disclaimer 
        8.0     Copyright Notice 
    Part 2 Systems 
        9.0     High Fidelity Systems 
    Part 3 Sources 
        10.0    CD Players, CDs, Turntables, and LPs 
    Part 4 Amplifiers 
        11.0    Amplifiers 
    Part 5 Speakers 
        12.0    Speakers 
    Part 6 Rooms 
        13.0    Listening Rooms and Houses 
    Part 7 Recording 
        14.0    Recording 
    Part 8 Wire 
        15.0    Wire 
    Part 9 Retail 
        16.0    Retail 
    Part 10 Mail Order 
        17.0    Mail Order 
    Part 11 Networking 
        18.0    Net Protocol 
    Part 12 The Press 
        19.0    The Press 
    Part 13 Misc 
        20.0    Miscellaneous 
 
2.0 Organization: 
 
This FAQ is divided into a preamble and a list of subjects. Each 
subject is described by a list of questions and answers. Some 
questions have no answers yet. That's life. 
 
This FAQ is split into 13 individual postings. This FAQ also references 
a frequent posting of sources for audio via Mail Order. That list is 
maintained by nau@SSESCO.com (William R. Nau). Contact Mr. Nau directly 
for information or corrections to that posting. The list is also 
available via FTP in the /pub/Rec.Audio directory of ssesco.com 
as file Mailorder.txt 
 
Lines beginning with "|" are new since the last version of the FAQ. 
 
3.0 Purpose: 
 
The purpose of this FAQ is to address frequently-asked questions as a 
whole, so that rec.audio.* volume can be reduced. Towards this end, we 
assembled a list of common questions, and some general answers to these 
questions. Audio is part science and part art, so some of the answers 
are objectively correct, while others try to open-mindedly present both 
sides of a subject. 
 
4.0 Omissions: 
 
Many valuable things have been left out of the FAQ. In part this is 
because there is just too much to say about audio. In part, this is 
because the general reader doesn't need that much detail. Also, some 
things were omitted because they are too controversial or inflammatory. 
 
5.0 Credits: 
 
This FAQ is the work of many people. Allow me to thank everyone who 
helped now. Some of the contributors to this FAQ are listed below. 
Others have made great contributions, and are no less appreciated. 
 
        andrew@research.att.com (Andrew Hume) 
        jj@research.att.com (jj) 
        Ken Kantor of NHT 
        neidorff@unixyztrode.com (Bob Neidorff) 
        Rick Oakley (no internet access) 
        DPierce@world.std.com (Richard d Pierce) 
        P.Smee@bristol.ac.uk (Paul Smee) 
        gabe@panix.com (Gabe M. Wiener) 
 
6.0 Errors and Corrections: 
 
If you have a correction to the FAQ, additional information, or a new 
topic for the FAQ, please send e-mail to neidorff@unixyztrode.com describing 
your thoughts in detail. Please include your e-mail address in your 
submission, so that we can stay in touch. Every submission will be 
considered for inclusion in the next release of the FAQ. This FAQ will 
be reposted every month. 
 
7.0 Disclaimer: 
 
Everyone's human. Nothing is perfect. The people who wrote the 
information here put varying amounts of research into their work. 
To the best of my knowledge, no one made any contribution or comment 
because of a vested interest. 
 
Audio is a very lucrative and competitive industry, filled with honest 
companies, aggressive marketing people, people who stretch the truth 
very thin, excellent products, and lousy products. We tried hard to 
screen the hype from valuable data. If we insulted, omitted, or 
otherwise disturbed you, your company, your product, or something 
you feel strongly about, please let me know. 
 
The information here attempts to paraphrase a large portion of the 
information exchanged in rec.audio newsgroup discussions. At times, 
people will make recommendations or suggestions to others on some of 
these newsgroups. Some of these statements are included here because 
we have been asked to include statements of that sort. These 
statements, and everything in this document are the opinions of various 
people. Nothing here is intended as recommendation or suggestion. 
 
Further, no matter how it is worded, nothing here should be taken as 
fact. The authors take no responsibility for any use of this 
information. 
 
8.0 Copyright Notice: 
 
The information contained here is collectively copyrighted by the 
authors. The right to reproduce this is hereby given, provided it is 
copied intact, with the text of sections 1 through 8, inclusive. 
However, the authors explicitly prohibit selling this document, any 
of its parts, or any document which contains parts of this document. 
 
Note: My e-mail address in this FAQ is "Spam-Blocked".  Remove "xyz" to use. 
-- 
Bob Neidorff; Unitrode Corporation  |  Internet: neidorff@unixyztrode.com 
7 Continental Blvd.                 |  Voice   : (US) 603-429-8541 
Merrimack, NH  03054-0399 USA       |  FAX     : (US) 603-429-8564 
 
Note: Unitrode Corporation has openings for Analog and Mixed 
Signal Design Engineers in Merrimack, New Hampshire.  If 
interested, please send resume in confidence to address above. 
 
 
-- 
※ 来源:·BBS 水木清华站 bbs.net.tsinghua.edu.cn·[FROM: stauffer.cs.ual] 


--

              Yesterday, all my trouble seemed so far away             
                    Now, it looks as though they are here to stay      
                         Oh, I believe in yesterday !                  

※ 来源:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: 202.118.228.137]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:2.417毫秒