Rockroll 版 (精华区)

发信人: bonjovi (bonjovi), 信区: Rockroll
标  题: 60-90年代最佳唱片100张
发信站: 哈工大紫丁香 (2001年06月13日18:41:32 星期三), 站内信件

::首页::音乐点滴 ::返回::
60-90年代最佳唱片100张
顺序为自后向上
100. Pretenders
Pretenders
Although the Pretenders were a quartet of accomplished musicians—thre
e Englishmen and an American—it was the Ohio-born vocalist Chrissie H
ynde who was the focal point. Her tough and ingenuous persona coupled
with similarly forthright songs (the majority of which she wrote) sung
in her husky voice catapulted the new wave rock band to commercial su
ccess—first in the U.K. and then in the U.S. The Pretenders' self-tit
led debut, produced by Chris Thomas except "Stop Your Sobbing," by Nic
k Lowe, plays almost like a collection of singles—hit after hit with
B-sides interspersed. That's not far from the truth, actually; before
the 1980 release of The Pretenders, several tracks were already U.K. h
it singles: "Precious," "The Wait," "The Kid," and the Ray Davies-penn
ed "Stop Your Sobbing." "Brass in Pocket" was the first U.S. single, r
eaching No. 14, and also climbed to the No. 1 spot in the U.K. and Aus
tralia.
Precious
99. The Rolling Stones
Tattoo You
One of the Stones' most cohesive albums, Tattoo You was also perhaps M
ick Jagger's last gasp before sinking into self-parody. Ironically, th
e album consisted almost entirely of songs left over from previous ses
sions, which Jagger and Keith Richards subsequently compiled and flesh
ed out for this 1981 release. Still, bluesy ballads like "Waiting on a
Friend" and "No Use in Crying" meshed seamlessly with punkish rave-up
s like "Hang Fire." And, of course, despite its exploitation by TV ad
execs (thank businessman Jagger for that), "Start Me Up" remains a per
fect fusion of Mick's liver-lipped blooze and Richards' muddy riff-mon
gering.
Start Me Up
98. Tracy Chapman
Tracy Chapman
Predating the Year of the Female by nearly a decade, the unobtrusive n
eo-folkie singer-songwriter with the catch in her voice brought the cr
uel world into comfortable living rooms around the nation, pushing mor
e than a few to tears with her tales of isolation, desperation, and lo
st dreams. "Fast Car"'s aching melody is still one of the most eloquen
t and moving collection of notes ever assembled.
Fast Car

97.    Prince
1999
With passion and purpose, Prince pranced, pouted, and provoked in his
proverbial purple, perfectly positioning himself for platinum success
with his fifth release, 1999. The double album crossed over from R&B t
o pop rock thanks to the hit "Little Red Corvette," which was among th
e first videos by a black artist to be shown on MTV. Very much a solo
artist and workaholic, Prince produced, arranged, composed, and perfor
med the album alone (the only contributions were backing vocals, guita
r solos on "Little Red Corvette," and the Jesse Johnson song "Lady Cab
 Driver"). His attempt to marry funk and rock worked with danceable me
lodies and blatant sexual lyrics like "I've got a lion in my pocket/ A
nd baby he's ready to roar" ("1999") and "Girl you gotta take me for a
 ride/ Up and down, in and out and around your lake" ("Delirious") as
well as sparse and left field songs like "Something in the Water" and
"Automatic." 1999 and Prince opened the door for black pop artists alo
ng with a slew of lingerie-garbed girls.
 Little Red Corvette

96.    Simon and Garfunkel
Bookends
A massive step forward for folk music's most popular duo, Bookends sho
wed Simon the songwriter to be far more mature ("Old Friends"), wittie
r ("Mrs. Robinson"), and edgier ("Hazy Shade of Winter") than their ea
rlier work had ever hinted. "America," meanwhile, disproved the critic
s who found his literary ambitions merely pretentious: It's a first-ra
te short story put to music. Through it all, Garfunkel provides gracef
ul harmonies—though even he must've begun to realize that Simon didn'
t really need him.
 Mrs. Robinson

95.    Guns N' Roses
Use Your Illusion I
For a band that made its name with a record that verged on punk rock (
Appetite for Destruction), the pomposity that pervaded many of the son
gs on both Use Your Illusion albums was cause for some bemusement. Whi
le Axl Rose revealed his fondness for Elton John in power ballads like
 "November Rain" and "Don't Cry," many of the highlights came from the
 contributions of rhythm guitarist Izzy Stradlin, whose raw songs ("Du
st N' Bones," "You Ain't the First") carried on the spirit of Appetite
. Ignoring the truly dreadful rendition of Paul McCartney's "Live and
Let Die," Use Your Illusion 1 is a tighter, leaner affair than its par
tner and shows the Gunners on form for one last time.
 Live and Let Die

94.    The Wallflowers
Bringing Down the Horse
Despite Jakob Dylan's lyrical shortcomings ("Sometimes it's hard to te
ll/ The wishing from the well," he sings brightly on "Bleeders"), his
band's second CD is a solid and rather entertaining homage to lyric-dr
iven '60s and '70s rock. Jakob emulates his father's work, but, depend
ing on the song, he has filtered it through the vocal styles of more r
ecent bards: Bruce Springsteen ("Three Marlenas," with its Lou Reed-li
ke guitar part), Bruce Cockburn (the pretty "Invisible City," which so
unds a lot like a Dire Straits ballad), and Elvis Costello (several tr
acks). No new ground is broken, but "6th Avenue Heartache" was a break
through hit, and the rest makes for good overall listening.
 One Headlight

93.    The Mamas & the Papas
If You Can Believe Your Eyes and Ears
Released in early 1966, this album foreshadowed the flowers-in-your-ha
ir vibe that would sweep California a couple of years later. Boasting
gorgeous harmonies (especially on "Monday, Monday" and "California Dre
amin'") and a breezy sense of folk songcraft, the group was precisely
right for its time. Nearly as impressive as head Papa John Phillips' o
riginal songs was the group's choice of covers, which included a vaude
ville take on Lennon-McCartney's "I Call Your Name," and a swaggering
rendition of the classic, "The In Crowd." Though by decade's end the M
amas & The Papas' musical style would be passe, this debut constitutes
 a fine still-portrait of mid '60s optimism.
 California Dreamin'

92.    Tori Amos
Little Earthquakes
Little Earthquakes boasts the brutal honesty, delicate vocal delivery,
 and accomplished piano-playing that let Tori Amos quickly dodge every
 Suzanne Vega/Kate Bush label that was hurled at her with the release
of her first solo album. While the sparse piano playing and wide-rangi
ng voice were impressive, it was the force behind the words that reall
y got listeners to sit up and listen. In "Crucify" Amos declares she's
 "Looking for a savior beneath these dirty sheets," summing up the con
tradiction and quiet chaos that runs through so many of the songs here
. In every instance the subject matter is intensely personal: "Winter"
 is a angst-ridden song to her father; "Leather" combines a catchy arr
angement with some of that trademark honesty ("Look, I'm standing nake
d before you, don't you want more than my sex?"); and the story of a h
orrific rape in "Me and a Gun" is told unaccompanied and covered with
enough haunting imagery to keep you awake for a week.
 Silent All These Years

91.    Sheryl Crow
Tuesday Night Music Club
After cutting her teeth as a backup singer for the likes of Michael Ja
ckson, Eric Clapton, and Rod Stewart, Crow's Tuesday Night Music Club
carries the same torch as Janis Joplin, Bonnie Raitt, and Chrissie Hyn
de. Blues-rock was never as heartbreaking as the album's first hit sin
gle, "Leaving Las Vegas," and the laid-back "All I Wanna Do" became th
e summer anthem of 1994. Other great songs, such as "Run Baby Run" and
 "Strong Enough" were gravy on top of that, and the multiplatinum sale
s helped women like Meredith Brooks get past the receptionist at recor
d labels.
 Leaving Las Vegas
90.    Nine Inch Nails
Pretty Hate Machine
Angry young man Trent Reznor unleashed his demons with a barrage of ca
tchy, sinister, industrial songs that became crossover alternative cla
ssics. Hearing "Head Like a Hole" was a vicarious form of angst releas
e for listeners with its driving, pounding rhythms and screeching voca
ls—"I'd rather die/ Than give you control." With Pretty Hate Machine,
 Reznor spawned a generation of alienated teens, musical imitators, an
d, of course, Marilyn Manson.
 Head Like a Hole

89.    Soundgarden
Superunknown
A major local force for years and the first "grunge" band to sign a ma
jor-label deal, Seattle's Soundgarden finally broke into the mainstrea
m with the release of Superunknown, thanks in no small part to the loc
al street musician for whom "Artis the Spoonman" is named. "Black Hole
 Sun" and "Fell on Black Days" have shades of the band's metal past, b
ut this softer side of Soundgarden fared much better commercially, eve
ntually earning the album multiplatinum status.
 Superunknown

88.    Creedence Clearwater Revival
Willy and the Poor Boys
Following fast on the heels of its sister classic, Green River, this a
lbum found CCR frontman John Fogerty further sharpening his social and
 political commentary. Almost from start to finish, Willy and the Poor
 Boys delivers reasoned but scathing attacks on everything from milita
rism to Walter Cronkite. As always, Fogerty抯 songs were imbued with a
 ramshackle Delta spirit. In fact, on the basis of its music alone, no
 one could have guessed that CCR hailed from the hippie capital of the
 world, San Francisco.
 Down on the Corner

87.    Nine Inch Nails
The Downward Spiral
In many ways the aural equivalent of a William Burroughs novel, The Do
wnward Spiral was brutal, putrid, intensely disturbing, and utterly co
mpelling. Recorded in part at the house where followers of Charles Man
son murdered actress Sharon Tate, this album found Trent Reznor lancin
g his psyche through a sonic montage seemingly hatched in hell抯 darke
st chamber. Rising from the maelstrom were occasional atmospheric nods
 to Bowie and Eno抯 ?0s Berlin trilogy, but for the most part the albu
m was relentless in its bare-toothed industrial fury.
 Closer

86.    BlackSabbath
Paranoid
Pitting Tony Iommi抯 tombstone riffage against Ozzy Osbourne抯 caverno
us wail, Paranoid was a granite slab of goth-rock that hit like a forc
e of nature. Though the thunder and clatter of songs like "War Pigs" a
nd the title track were tempered by driving beats, others (especially
"Iron Man") slogged away at Frankenstein抯 pace, and highlighted Iommi
抯 slow-motion sledgehammer guitar work. For better or worse, essentia
lly every Spinal Tap-ish metalmonger to emerge since 1971 can trace it
s lineage back to Sabbath抯 pioneering second album.
 Iron Man

85.    The Rolling Stones
Sticky Fingers
Long before Mick Jagger turned into a preening, prancing caricature of
 himself and Keith Richards kicked heroin by getting a blood transfusi
on, the Rolling Stones had a run as the toughest blues-rock band on th
e face of the earth. Sticky Fingers was recorded at the height of that
 brilliant period, right in between Let It Bleed and Exile on Main Str
eet, and it's every bit the equal of those masterpieces. The playful i
nterracial hedonism of "Brown Sugar"; the rough-and-tumble, drug-weary
 blues of "Sway"; and the tortured romantic anguish of "Wild Horses" a
re just a few of an album's worth of highlights. Jagger's vocals are r
agged and ballsy, and the guitar exchanges between Richards and Mick T
aylor are as hard-fought and thrilling as any of the Ali-Frazier heavy
weight championship bouts. The cover—a close-up on the crotch of a pa
ir of blue jeans, complete with working zipper—was by Andy Warhol.
 Wild Horses

84.    Cream
Disraeli Gears
The second album by rock抯 first superstar power trio combined blues,
pop, and psychedelia in a way seemingly designed to indulge the egos o
f its players. Fortunately, the band抯 collective self-importance was
matched by its immense talent. Disraeli Gears found Eric Clapton, Jack
 Bruce, and Ginger Baker pushing one another to some of their finest m
oments on record. Thunderous drumming, melodic bass lines, and molten
guitar riffs combined to create a synchronous virtuosity that pushed s
ongs like "Sunshine of Your Love" to grandiose heights.
 Sunshine of Your Love

83.    Jefferson Airplane
Surrealistic Pillow
Pillow made acid rock palatable enough for the mainstream to accept. H
oisted on the twin pillars of two massive hits—"Somebody to Love" and
 "White Rabbit"—the Jefferson Airplane抯 sophomore effort also served
 as a clarion call for flower children to drop their worldly responsib
ilities and go west. Of all the albums released by the San Francisco b
ands during the late '60s, none approached Surrealistic Pillow in shee
r songwriting strength. Of course, the regal and commanding beauty of
Grace Slick didn抰 hurt sales, either.
 Somebody To Love

82.    Santana
Santana
Having already created a sensation at the Woodstock Festival in 1969,
Santana further proved its artistic and commercial viability with this
 self-titled debut released later that same year. Led by a guitarist w
hose finely honed, minimalist style made him instantly recognizable, t
he band achieved an ethnic and regional crossover status rivaled at th
e time only by Sly & the Family Stone. Fusing elements of Latin-tinged
 jazz, African percussion, and American blues, Santana laid the ground
work for a string of hits that crowded the airwaves throughout the ear
ly '70s.
 Evil Ways

81.    Eric Clapton
Layla
In August of 1970, Eric Clapton was hurting. Blind Faith had failed. H
is love for Patti Harrison remained unrequited—complicated by the fac
t she was married to his good friend George Harrison. He was beginning
 to dip into heroin. If you believe that extreme circumstances can res
ult in great art, Layla is your proof, a double-album collection on wh
ich the guitar god bares his soul and reveals a level of angst that wo
uld scare the hell out of Kurt Cobain and Eddie Vedder. The intensity
is in the performances, too, with Clapton and guest Duane Allman engag
ing in an ax hero summit on which the participants push each other to
new heights—particularly in the title track. He's had his moments sin
ce, but Layla was a scintillating swan song for Clapton's musical divi
nity.

80.    Hootie & the Blowfish
Cracked Rear View
Springing, as it did, from a rather pedestrian bar band based in Colum
bia, S.C., Cracked Rear View couldn't have been more startling in the
way it resonated with mainstream record buyers. With Darius Rucker's m
ud-mouthed, gospel-tinged baritone leading the charge, Hootie & the Bl
owfish proffered a feel-good, folk-rock vibe redolent of campfire toge
therness. Cynics winced, but as time passes the band's spirit and opti
mism seem hard to dismiss. Fittingly, as Cracked Rear View scaled the
charts, the television show Friends constructed an entire episode cent
ered around the cast's efforts to attend a Blowfish concert.
 Only Wanna Be With You

79.    Tears for Fears
Songs From the Big Chair
In the two years between their debut album The Hurting and this follow
-up, Tears for Fears lost some of its synthy intellectualism, submergi
ng it in a Big Pop Sound. And with the simplified formula, they achiev
ed great success. "Everybody Wants to Rule the World" and "Shout" coul
d be heard blaring on radios nationwide.
 Everybody Wants To Rule the World

78.    Red Hot Chili Peppers
Blood Sugar Sex Magik
After the Chili Peppers stumbled a bit with Mother's Milk in 1989, man
y fans thought that perhaps the band had run its course. What a pleasa
nt surprise it was, then, when this white-boy funk band successfully r
einvented itself and its own brand of Southern California-fried rock w
ith a great deal of help from producer Rick Rubin. Blood Sugar Sex Mag
ik provided the Chili Peppers with their first two bona-fide radio hit
s: "Give It Away" and "Under the Bridge," the latter proving that the
hardcore funksters could even come up with a vaguely touching ballad.
 Suck My Kiss

77.    R.E.M
Murmur
When Murmur crawled out of the college-town environs of Athens, Ga., w
e had never heard anything like it—and, yet, we had heard everything
it had. Peter Buck's Rickenbacker guitar rang like the Byrds. The song
s were tightly constructed pop gems but with arrangements that sounded
 like any number of garage rockers from the Nuggets collection, with a
 bit of neo-psychedelic sensibility to boot. And then there were Micha
el Stipe's vocals, buried under that gauzy wall of sound as if they we
re one more instrument in the mix rather than the focal point of the s
ongs. Murmur was the album that launched a thousand (or more) indie gu
itar bands, and while R.E.M. has certainly pursued its own array of mu
sical directions since, its debut has a warm and innocent vibe that it
's never really recaptured.
 Radio Free Europe

76.    Green Day
Dookie
A true anomaly at the time of its release, Dookie was perhaps the firs
t instance of punk anger being presented in a wholly nonthreatening ma
nner. Like the bratty neighborhood kid who feigns toughness but goes r
unning off at the word "Boo," Green Day frontman Billie Joe Armstrong
boasted a biteless bark that was, in the end, ingratiating. For its th
ird album, the band mixed walls of guitar noise, machine-gun rhythms,
and infectious melodies, then Osterized the lot into a tasty punk rock
 daiquiri.
 Welcome to Paradise

75.    The Cars
The Cars
While often referred to as an early new-wave album, The Cars was reall
y a full on rock and roller, albeit one with slinky keyboards and cann
y pop sensibilities. Two decades after its release, songs like "My Bes
t Friend's Girl," "Good Times Roll," and "Just What I Needed" still ha
ve quietly become timeless rock classics, not kitschy "resurrection fl
ashback" tunes.
 Good Times Roll

74.    Pink Floyd
Wish You Were Here
If the mega-selling Dark Side of the Moon was a coolly detached contem
plation of former Floyd frontman Syd Barrett's descent into madness, t
hen this follow-up was, in many ways, a love letter to the genius-turn
ed-schizophrenic. With "Shine On You Crazy Diamond" as its centerpiece
, the album boasts some of the Floyd's richest melodies (the title tra
ck being the best example). Sadly and ironically, a fat and balding Ba
rrett showed up unexpectedly one day at the recording sessions, with t
he band at first failing to recognize him. Reportedly, none of the mem
bers have seen him since.
 Wish You Were Here

73.    Jewel
Pieces of You
The Alaskan's debut was a combination of earnest folkiness and high-pr
oduction pop that was perfectly characterized by the song that started
 it all, "Who Will Save Your Soul?," a showcase for Jewel's impressive
 vocal range, heartfelt lyrics, and knack for catchy hooks. That voice
 got a real workout in songs like "These Foolish Games" and the impres
sive final track, "Amen." The young singer-songwriter's photogenic app
eal didn't hurt either, as MTV and VH1 turned "You Were Meant for Me"
into the video that always seemed to be on your TV. On top of the tidy
 arrangements was a range of lyrical subject matter that wandered from
 lovelorn and lonely to overtly political.
 Who Will Save Your Soul?

72.    Meat Loaf
Bat out of Hell
Meat Loaf (born Marvin Lee Aday) did what many others only dream of—p
ut his theater background to good use. After appearing in musicals, in
cluding Hair, as well as the cult film The Rocky Horror Picture Show,
Meat Loaf teamed up with musical writer and pianist Jim Steinman and p
roducer Todd Rundgren to record his debut, one of the most operatic (a
nd histrionic) albums of the '70s. Songs like the overwrought "Two Out
 of Three Ain't Bad" and "You Took the Words Right Out of My Mouth" we
re big hits, and Bat Out of Hell became one of the most successful alb
ums of the decade.

71.    Smashing Pumpkins
Siamese Dream
The "Next Nirvana" comparisons hounded the Smashing Pumpkins, in part
because both its debut, Gish, and Siamese Dream were produced by Butch
 Vig (of Nevermind fame). But the difference between the bands came do
wn to idols—Billy Corgan抯 record collection surely contained a lot m
ore Pink Floyd and Mott the Hoople, whose influence inspired a collisi
on of pre-punk and post-punk--mid-tempo songs layered with psychedelic
 guitar sounds and luscious production. The single 揟oday?took up resi
dence in MTV's heavy rotation, as Corgan sang, 揟oday is the greatest
day I抳e ever known.?In a single line, he summed up the ambition of th
e Pumpkins to make a big, memorable record, and to not be afraid to la
bel themselves rock stars.
 Today
70.    Counting Crows
August and Everything After
One of the best (and best-selling) debut albums of all time, August an
d Everything After introduced a new band that had clearly learned the
lessons of rock and roll's masters. The radio hit "Mr. Jones" pays exp
licit tribute to the Bard ("I want to be Bob Dylan," confesses singer
Adam Duritz), lifts a few sha-la-las from Van Morrison's "Brown Eyed G
irl," and wraps it all up in one of the most seductive hook-and-groove
 packages this side of Motown. Duritz came off like a rock and roll Br
ando, a Method-acting vocalist who could dig deep into his lyrics and
deliver heartfelt performances, wringing every last drop of emotion fr
om insightful, introspective monologues like "Round Here" and "Sulliva
n Street." The rest of the band, as captured by producer T Bone Burnet
t, provided understated folk-rock backing that was less emphatic than
the E Street Band, but less cloying than the Eagles, making this the p
erfect album for a modern-day Rip Van Winkle waking to the dissonance
of mainstream '90s music.
 Mr. Jones

69.    David Bowie
The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars
As the only truly important record of the '70s glam-rock movement and
David Bowie's (arguably) best record, The Rise and Fall of Ziggy Stard
ust and the Spiders From Mars was Bowie's defining moment: a rock oper
a with enough beef (courtesy of Mick Ronson's chunky guitar) to appeal
 to both art-rock enthusiasts and mainstream rock fans. As the peculia
r, title character (or should that read "caricature"?), Bowie tiptoed
along an androgynous tightrope, creating one of the most memorable roc
k personae in history, and indelible tunes like "Starman" and "Suffrag
ette City" served to cement that persona onto our collective, radio-de
voted consciences.
 Suffragette City

68.    The Beach Boys
Surfin' USA
In addition to making surf music a national phenomenon, Surfin' USA ca
tapulted the Beach Boys into stratospheric stardom. As exemplified by
the title track, chief composer Brian Wilson抯 early genius lay in his
 ability to weld Chuck Berry-style guitar riffs to layered vocal harmo
nies inspired by groups like the Four Freshmen. Though little on Surfi
n' USA hinted at the magisterial songwriting that would come to fruiti
on on Pet Sounds, discerning listeners could already detect evidence o
f Wilson抯 burgeoning talents as an arranger.
 Surfin' U.S.A.

67.    Led Zeppelin
Physical Graffiti
Zeppelin's only double studio album was also the first for its newly l
aunched label imprint Swan Song. To critics, Physical Graffiti epitomi
zed the group's penchant for excess; for many fans, its combination of
 epic offerings ("In My Time of Dying," "Ten Years Gone," "In the Ligh
t") and simpler affairs ("Down by the Seaside," "Wanton Song," "Boogie
 With Stu") showcased the band's musical breadth like no other album i
n its catalog. With its mesmerizing orchestral riff and striking Easte
rn overtones, "Kashmir" remains the most distinctive and enduring of Z
ep's many anthems.
 Kashmir

66.    Oasis
(What's the Story) Morning Glory?
The British quintet's sophomore effort is hard hitting, assured, and u
n-self-conscious about flaunting its obvious influences. The Beatles a
re one such touchstone, evident in "Wonderwall," "Cast No Shadow," and
 "She's Electric." Oasis isn't limited to the Fab Four, though: Traffi
c's "Dear Mr. Fantasy" is the root of the epic, seven-and-a-half-minut
e album closer, "Champagne Supernova," while the title track draws its
 rhythmic structure from R.E.M.'s "The One I Love." Not to dismiss Oas
is as mere riff thieves. Songwriter and guitarist Noel Gallagher makes
 those influences the base of Oasis' sound, using them to give some me
lodic shape to the band's dense, almost grungy guitar attack. When the
 group is tearing through "Morning Glory" or pounding through the sing
-along choruses of "Roll With It," it merits considerably closer atten
tion than a simple game of Name That Influence.
 Don't Look Back in Anger

65.    Creedence Clearwater Revival
Green River
One of five brilliant albums Creedence Clearwater Revival released in
the span of but two years, Green River provided further evidence of fr
ontman John Fogerty's seemingly effortless knack for penning lyrically
 trenchant radio fare. Songs like "Commotion" and the title track deli
vered the expected swamp boogie, but "Bad Moon Rising" presented CCR a
t its most potent. Like its sister song "Fortunate Son" (from Willy an
d the Poor Boys), "Bad Moon Rising" offered a succinct and disturbing
flip-side to the flower-power euphoria prevalent in those times.
 Bad Moon Rising

64.    The Rolling Stones
Beggars Banquet
Beggars Banquet was the album on which the Stones cast off the psyched
elic '60s. Coming into their own as songwriters, Mick Jagger and Keith
 Richards penned their strongest material to date, including such clas
sics as "Street Fighting Man," "Stray Cat Blues," and (most notoriousl
y) "Sympathy for the Devil." Richards was much under the sway of Gram
Parsons at the time, a fact particularly evidenced on country-blues ex
cursions like "Factory Girl" and "No Expectations." A precursor of wha
t was to come, this album marked the start of the most authentic and c
reative period of the Stones' career.
 Sympathy for the Devil

63.    George Michael
Faith
Nobody knew what to expect when the Wham! singer went solo, but any do
ubt quickly subsided with the release of Faith. Michael discarded the
"Wham Rap" of his youth for a polished pop sensibility that sent two-t
hirds of the songs on Faith to the top of the charts, including "Faith
," "Father Figure," and "I Want Your Sex." And as writer, arranger, an
d producer for the many times platinum album, Michael proved he was mo
re than just a talented and pretty mouthpiece.
 Faith

62.    Aerosmith
Toys in the Attic
Bingo! Fueled by its two finest singles ever and produced by creative
catalyst Jack Douglas, Aerosmith's third album turned them into full-f
ledged rock stars. "Sweet Emotion" and "Walk This Way" serve as models
 for R&B-tinged hard rock—the first for its seamless integration of a
n open-sounding chorus filled with pop harmonies and a blustery, brist
ling verse; the second for its incredible mix of amped-up rock guitars
 and a low-down, New Orleans funk groove. While there are certainly ot
her strong cuts here—a goofball cover of the sleazy novelty tune "Big
 Ten-Inch Record," the Stonesy ballad "You See Me Crying," the pile-dr
iving title track—the album does have something of an uneven feel. Th
at said, it would be splitting hairs to try and rate whether this or R
ocks was Aerosmith's best.
 Walk This Way

61.    Simon and Garfunkel
Parsley, Sage, Rosemary, and Thyme
Simon and Garfunkel's first release following the massive success of "
The Sounds of Silence" is an intricately arranged showcase for their o
therworldly harmonies. "Scarborough Fair/Canticle" and "Homeward Bound
" were the big hits, but "The 59th Street Bridge Song (Feelin' Groovy)
" and "Cloudy" were breezy fun, while "The Dangling Conversation" and
"7 O'Clock News/Silent Night" were ammunition for those already cursin
g Simon's overt literary pretensions.
Scarborough Fair/Canticle
60.    Dave Matthews Band
Under the Table and Dreaming
Essentially an acoustic-flavored pop album sprinkled with world beat s
pices, Under the Table and Dreaming struck a chord with fans of litera
te, richly melodic jam music. A formidable presence on the live scene
for years, DMB sought the services of noted producer Steve Lillywhite
for this second full-length album, and the veteran soundman helped pol
ish the band抯 rough-hewn compositions to a lustrous sheen. True, "Jim
i Thing" evoked the Doobie Brothers more than Hendrix, but the band抯
goals seemed directed more at good times than grand ambition, anyway.
 What Would You Say

59.    Soundtrack
Saturday Night Fever Soundtrack
Released at the height of dance fever, this soundtrack to the John Tra
volta star-vehicle film of the same name perfectly captured the essenc
e of disco's brief reign. Quaint as it seems today, the album sported 

--
※ 来源:·哈工大紫丁香 bbs.hit.edu.cn·[FROM: 202.118.170.248]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:423.731毫秒