Flyingoverseas 版 (精华区)

发信人: uwm (waiting...), 信区: Flyingoverseas
标  题: 文书写作教程[三]:把握文章的结构
发信站: 哈工大紫丁香 (Tue Nov  5 13:36:17 2002) , 转信

文书写作教程[三]:把握文章的结构
Lesson Three: Essay Structures 

There are a number of different types of structures your essay can take.  
The most common structures are discussed in this section. Please select a  
link below or to the left for examples and strategies of various essay  
structures. 

1. Standard Structure 
The standard structure is the most common and is recommended for use in  
almost any circumstance. The general application of the standard structure  
is to introduce your themes and main points in the introduction, use the  
body of the text to supply a single supporting point per paragraph, and  
then reiterate your main points or draw a new conclusion in the last. The  
following is an example of a standard structure used by this applicant* who  
writes of her experience as a political activist: 
Paragraph 1 (Introduction) 
Leading Sentence: "I am an activist with a commitment to fighting for  
progressive causes through legislation, policy, and grassroots organizing." 
Introduces Theme: She has been active in many political projects, but her  
main focus has been as an advocate for sexuality education and health care. 
States Intent: "In this statement I will explain how I gained expertise in  
this field through both academic and professional work from 1988 to the  
present." 
Paragraph 2  
Transition/Topic Sentence: "At [Ivy League University] I began my  
commitment to reproductive health." 
Point and Evidence: She was committed to reproductive health issues  
academically, as evidenced by her major in women's studies and legal  
issues, her study on the impact of the abortion pill on the National Health  
Service, and her thesis on the legal treatment of pregnant substance  
abusers. 
Paragraph 3 
Transition/Topic Sentence: "While I was a student, I gained professional  
experience as a birth control counselor at the University health clinic." 
Point and Evidence: She was committed to reproductive health issues in her  
extracurricular activities as well, both as a counselor and as a Planned  
Parenthood educator. 
Paragraph 4 
Transition/Topic Sentence: "When I moved to a small desert town in the  
Western United States, I volunteered for a democratic congressional  
campaign, where I briefed the candidate on abortion rights and sexuality  
issues in health care reform." 
Point and Evidence: Her first job experience involved health care activism,  
as the Director of Public Affairs at Planned Parenthood. 
Paragraph 5  
Transition/Topic Sentence: "I quickly learned that this small town was far  
more conservative than my university's eastern college community." 
Point and Evidence: She dealt with opposition to her efforts by publishing  
articles and op-ed pieces based on her research of local right wing  
activists.  
Paragraph 6 
Transition/Topic Sentence: "When my State Senator asked me to manage his  
reelection campaign, I eagerly accepted since I knew he had worked hard in  
support of health care and civil rights." 
Point and Evidence: She learned valuable lessons by creating effective  
political messages, managing volunteers, and so on. 
Paragraph 7  
Transition/Topic Sentence: "I had hoped to work in the state capitol after  
the campaign, and I am now working for a state level health care advocacy  
organization which employs a lobbyist and coordinates grassroots strategy." 
Point and Evidence: She continues her dedication to health care and  
politics in her current position by researching legislation, helping the  
director, etc. 
Paragraph 8 (Conclusion)  
Transition/Topic Sentence: "While I believe that I have developed both  
academic and professional expertise in reproductive health policy, health  
care reform, and political organizing, I would like to acquire the skills  
and power to make a bigger difference." 
Concluding Summary: The writer reiterates the main points and gives a tie- 
in with her motivation to attend law school and her goals after graduation. 
* Sample Essay: Activist 
Note: This essay appears unedited for instructional purposes. Essays edited  
by 51Edit.com are substantially improved. 
I am an activist with a commitment to fighting for progressive causes  
through legislation, policy, and grassroots organizing. While I have  
participated in many varied projects from editing a sexuality education  
curriculum to campaigning for gay rights as a local boardmember of [the  
statewide gay rights organization], I am most concerned with reproductive  
health issues. In this statement I will explain how I gained expertise in  
this field through both academic and professional work from 1988 to the  
present. Through this work I have acquired the intellectual foundation and  
the concrete experience to be an effective advocate for citizens' right to  
sexuality education and health care. 
At [school] I began my commitment to reproductive health. I earned the  
right to design my own major in women's studies and legal issues, for which  
I took courses in feminism and wrote on the developing legal precedent  
recognizing fetal rights. During my year at [school] I studied the impact  
the abortion pill RU 486 might have on the National Health Service,  
researched the evolving debate about the drug in the European press, and  
presented my findings at a Women's Studies Department seminar upon my  
return to the U.S. In my senior thesis on the legal treatment of pregnant  
substance abusers, I addressed the difficulties associated with prosecuting  
these women and proposed alternative approaches. 
While I was a student, I gained professional experience as a birth control  
counselor at the University health clinic. I also worked as a Planned  
Parenthood educator, for which I edited a sexuality education curriculum  
and designed and taught community programs on contraception, AIDS, puberty,  
and sexual abuse prevention. 
When I moved to a small desert town in the Western United States, I  
volunteered for a democratic congressional campaign, where I briefed the  
candidate on abortion rights and sexuality issues in health care reform. I  
met the executive director of the regional Planned Parenthood, and  
convinced her to hire me as the agency's first Director of Public Affairs.  
I coordinated grassroots lobbying efforts on pending legislation including  
the state's health care reform bill, clinic access bill, and anti-gay  
rights legislation. 
I quickly learned that this small town was far more conservative than my  
university's eastern college community. Many of Planned Parenthood's  
efforts to promote sexuality education were thwarted. I decided to discover  
who opposed the agency and what their tactics were. My research uncovered a  
network of local activists, some of whom had connections to state and  
nation-wide Conservative organizations. I attended many meetings and  
followed public right-wing activity such as the campaign to teach  
creationism in our local schools. I published my findings in an op-ed piece  
for our local paper, and as a front page article for a west-coast human  
rights newsletter. I have enclosed copies of these publications for you. 
When my State Senator asked me to manage his reelection campaign, I eagerly  
accepted since I knew he had worked hard in support of health care and  
civil rights. The position also offered me greater professional  
responsibility. Even though we lost the election, the campaign was an  
invaluable lesson in creating an effective political message, managing  
hundreds of volunteers, working in coalition with other campaigns,  
designing advertising, and fundraising. 
I had hoped to work in the state capitol after the campaign, and I am now  
working for a state level health care advocacy organization which employs a  
lobbyist and coordinates grassroots strategy. In my new position I am  
researching legislation, helping the director design lobbying strategies,  
and keeping affiliated organizations throughout the state informed about  
evolving policy and bills. 
While I believe that I have developed both academic and professional  
expertise in reproductive health policy, health care reform, and political  
organizing, I would like to acquire the skills and power to make a bigger  
difference. Law school would provide me with the technical skills and  
professional influence to be more effective in confronting right-wing  
litigation and initiatives and in designing and advocating for progressive  
social policy. After law school, I envision working for a non-profit  
organization such as the ACLU Reproductive Freedom Project, or working in  
government drafting and analyzing reproductive health policy and  
legislation. 
2. Issue Analysis 
Not everyone chooses the traditional standard structure for a personal  
statement. Some writers choose to focus their essays on the analysis of an  
issue or argument as the writer of this essay** did. She writes about the  
effects of development in Latin America, or more specifically, on women  
factory workers. Notice how her structure highlights the most crucial  
aspects of what she must accomplish: 1) she makes the issue personal, 2)  
she states her argument clearly using specific evidence to back it up, 3)  
she discusses both sides of the issue, 4) she shows how she has been active  
in promoting the issue in the real world, and, most importantly, 5) she  
relates her analysis of the issue to her motivation to attend law school. 
Paragraph 1 (Introduction) 
Leading sentence: "After college I served for two and a half years in  
Honduras with the U.S. Peace Corps." 
Introduces theme: She introduces the theme of development in Latin America  
and makes it personal by relating it to her experience in Honduras. 
States focus: "I found potential for changing some of the larger problems  
of development in a surprising arena, maquilardoras, or textile factories." 
Paragraph 2  
Transition/Topic Sentence: "While in Honduras I talked to many women who  
worked in maquilardoras." 
Point and Evidence: She introduces her point of view that the factories are  
not as negative as is portrayed in academic teaching. She supports this  
with evidence taken from her first-hand experience in Honduras. 
Paragraph 3 
Transition/Topic Sentence: "The factory jobs had other positive side  
effects." 
Point and Evidence: She provides more solid evidence for her argument by  
citing the workers' higher salaries and better education. 
Paragraph 4 
Transition/Topic Sentence: "How to balance these positive factors with the  
often exploitative and abusive methods of the factory managers, or how to  
control the problems of rural-urban migration are questions I am still  
investigating." 
Point and Evidence: She steps back to examine other sides of the argument,  
but ends by restating her position. 
Paragraph 5  
Transition/Topic Sentence: "With the new U.S. policy focus on trade with  
Latin America and with more and more businesses using labor abroad, labor  
conditions in maquiladoras will be a growing human rights issue." 
Point and Evidence: She addresses the relevance of the issue to the future,  
and gives evidence of actions she has taken to promote national discussion  
and exposure of the issue. 
Paragraph 6 (Conclusion)  
Transition/Topic Sentence: "A law degree would give me a tool to continue  
to work effectively and realistically on this and other issues that  
contribute to the well-being of people affected by U.S. policies and  
investments in Latin America." 
Point: She relates her involvement and discussion of this issue to her  
motivation to attend law school. 
* Sample Essay: Activist 
Note: This essay appears unedited for instructional purposes. Essays edited  
by 51Edit.com are substantially improved. 
After college I served for two and a half years in Honduras with the U.S.  
Peace Corps. During my time there I worked on several development projects.  
My experiences left me with mixed feelings about development and what is  
realistically achievable. Projects often proved only thin band-aids against  
larger endemic problems. I found potential for changing some of the larger  
problems of development in a surprising arena, maquiladoras, or textile  
factories. 
While in Honduras, I talked to many women who worked in maquiladoras.  
Unlike what I had read in classes, these women were happy to have their  
jobs and suffered no health problems or abuse. They earned more money  
working in the factories in the cities than picking coffee in the  
mountains. Women could leave their homes and find work without having to  
depend on husbands or families to survive.  
The factory jobs had other positive side effects. I saw wealthy families  
driving to the countryside to find maids because all the city maids quit to  
work in the factories where they earned more. Wages for domestic workers  
had already risen and these families were trying to avoid paying an even  
higher salary. Also, factories required a sixth grade degree. This, if  
nothing else, could motivate an illiterate farmer to keep his daughters in  
school.  
How to balance these positive factors with the often exploitative and  
abusive methods of the factory managers, or how to control the problems of  
rural-urban migration are questions I am still investigating. However,  
economic opportunities outside of the home, such as those in maquiladoras,  
could play a key role in changing traditional attitudes that prevent women  
from developing and using their full potential.  
With the new U.S. policy focus on trade with Latin America and with more  
and more businesses using labor abroad, labor conditions in maquiladoras  
will be a growing human rights issue. At the Washington Office on Latin  
America (WOLA), I have been able to write letters to the USTR pushing for  
the continued review of the Generalized System of Preferences in Guatemala,  
to the President of El Salvador to encourage the enforcement of their labor  
codes, and lobbied for a labor petitioning amendment to the Caribbean Basin  
Trade Security Act.  
A law degree would give me a tool to continue to work effectively and  
realistically on this and other issues that contribute to the well-being of  
people affected by U.S. policies and investments in Latin America. 



--

※ 来源:.哈工大紫丁香 http://bbs.hit.edu.cn [FROM: 202.118.247.116]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:208.900毫秒