Flyingoverseas °æ (¾«»ªÇø)

·¢ÐÅÈË: bartonchen (ÏÐÔÆÒ°º×), ÐÅÇø: Flyingoverseas
±ê  Ìâ: Ò»¸öps£¬¹í×ÓµÄ
·¢ÐÅÕ¾: ¹þ¹¤´ó×϶¡Ïã (2001Äê10ÔÂ10ÈÕ09:11:01 ÐÇÆÚÈý), Õ¾ÄÚÐżþ

·¢ÐÅÈË: lonelyman (×æ¶ù~Ò»Ìõ·×ßµ½ºÚ), ÐÅÇø: AdvancedEdu
±ê  Ìâ: Ò»¸öps£¬¹í×ÓµÄ
·¢ÐÅÕ¾: BBS Ë®Ä¾Ç廪վ (Wed Oct 10 00:18:23 2001)


The true universal human language is not punctuated by accents or vowel into
nations; it does not spring from any particular continent; it rises above in
k on paper, scratches on the earth or daubs of paint on the wall of a cave.
 No, I am a firm believer that the true universal human language is composed
 of numbers.  For while numerical characters may vary across the globe, the
logic they convey transcends borders, localities, and customs. The "language
" of numbers flows from the inherent human capacity to reason.
It is my love for the reach and power of numbers that started my career in M
athematics and Electrical Engineering and has inspired me to pursue graduate
 work in Database Management Systems.  In my native Hungary, I was the winne
r of the national mathematics competition award before going on to study Mat
hematics at MIT.  My academic career at MIT was immensely enriching, and my
hard work landed me at the top of my classes.  I was awarded the ___________
__ Scholarship and was on both the Computer Science National Dean's List and
 the MIT University Dean's List.  But just as important as my awards and hon
ors was the assistance and support I received from my professors, who not on
ly taught but nurtured me.  As an undergraduate  Teaching Assistant under Dr
. __________, I graded papers and worked with the students -- an experience
that encouraged me to think about a future teaching position.  And in my ind
ependent research study project in Complex Systems Theory, completed under t
he direction of Dr._________________, I was able to learn in a creative, exp
loratory fashion.   This project cemented my decision to venture into postgr
aduate studies.
My past projects centered around analyzing, formulating and delivering solut
ions in every stage of providing Microsoft-format software for major Fortune
500 companies.  I have also designed a database system (implemented in SQL S
erver) and developed front end applications in Visual C++ and Visual Basic t
hat used ODBC and DAO to access the server.  This work piqued my interest in
 doing research in the field of database systems, and I started to think mor
e analytically about the limitations of relational databases.  I became inte
rested in object-oriented databases, particularly their flexibility and thei
r ability to meet the requirements of more complex structures.   In my gradu
ate studies, I plan to focus my research on optimizing queries and improving
 the performance of complex systems such as image, engineering, or scientifi
c database systems.  I would like my research to include, but not be limited
 to, developing more powerful query techniques (possibly visual) and finding
 query optimization algorithms.  My strong math background will enhance my a
bility to perform this research, which will in turn provide me with the tool
s I need in a future position as a teacher or as a researcher.
I used my skills of logic to make a successful transition from one language
and culture to another. I am confident that those same skills will allow me
to translate the promise of visual query techniques to a working, practical
reality.  My academic background, my studies and work on database systems, a
nd my firmly established research skills will enable me to succeed in the hi
ghly demanding program I have chosen.   Finally, the excellence of your prog
ram, together with my abilities and motivation, will enable me to achieve my
 goals.
--

       Ò»¶¨ÒªÕñ×÷£¬¾ÍËãΪÁ˸¸Ä¸£¬¾ö²»ÄÜÈÃÇ×ÈËÉËÐÄʧÍû



--
           ¨q©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤¨r  
           ©¦¡ô ¿ÉÒÔ²»È¥ÎʹýÈ¥µÄÔø¾­¡¡¿ÉÒÔ²»È¥ÏëδÀ´µÄ½á¾Ö ¡ô  ©¦  
           ©¦¡î µ«×ÜÊÇÎÞ·¨ ¡¡½«Äã¡¡ ÇáÒ×Íü¼Ç               ¡î  ©¦  
           ©¦¡ô ÔÚÕâ¸ö˼ÄîµÄ¼¾½ÚÀï¡¡ºÜÏë˵һ¾ä¡¡ºÃÏëÄãÄ    ¡ô  ©¦  
           ¨t©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤©¤¨s  

¡ù À´Ô´:¡¤¹þ¹¤´ó×϶¡Ïã bbs.hit.edu.cn¡¤[FROM: 202.118.227.215]
[°Ù±¦Ïä] [·µ»ØÊ×Ò³] [Éϼ¶Ä¿Â¼] [¸ùĿ¼] [·µ»Ø¶¥²¿] [Ë¢ÐÂ] [·µ»Ø]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
Ò³ÃæÖ´ÐÐʱ¼ä£º4.615ºÁÃë