Flyingoverseas 版 (精华区)

发信人: magic (独行狂人), 信区: Flyingoverseas
标  题: How to be a good TA(4)
发信站: 紫 丁 香 (Sat Jan  9 09:54:16 1999), 转信

     3 Preparing your first course meeting

     The first section marks the beginning of a semester-long relationship
     between you and your students. A successful first class can set a
     positive tone for the rest of the semester, convincing your students
     right away that your class is interesting and worth actively
     participating in. A poorly-led first section may discourage interest in
     the class and/or lead students to believe that they need not put forth
     their best effort. To make a good first impression, you will want to
     articulate clearly your expectations for yourself and your students,
     and to set your goals for the semester. In addition to setting
     pedagogical goals, you need to consider some basic issues. For
     example, how important and/or necessary will it be for your class
     that students complete assigned reading? Does class participation
     count in your grading? How strict will you be about deadlines?
     While the answer to each of these questions will depend on your
     teaching style, the following suggestions-some of which you may
     adopt, some of which you may disagree with-may help you
     formulate your approach to teaching.

     3.1 Setting pedagogical goals

     It is a good idea to decide what your overall goals are for the
     semester, for you can use them to decide what you want your
     students to do each week. Some TAs solicit student input during the
     first course meeting when setting their course goals. If you ask your
     students what their goals are (verbally or in the form of a
     questionnaire), you can better teach to their needs. If you have
     taken a similar course in the past, reflecting on how you were taught
     the material can give you insights into what are important and
     realistic goals to set.

     In any event, at some point you might want to ask yourself the
     following sorts of questions as you prepare for the semester: What
     are the three most important concepts I want my students to learn
     this semester? What is the main idea I want them to take away each
     week? What skills do I want my students to develop this semester?
     These questions are almost more important, because more
     fundamental, than questions about what readings to read, problems
     to solve, and experiments to run. Presumably your instructor has
     already made these latter decisions, but as a TA you still play an
     important role in charting the day-to-day direction of the course.

     3.2 Establishing policies

     In addition to knowing your goals for the semester, your students
     will appreciate knowing your policies regarding grading, attendance,
     deadlines, special assignments, office hours, and how to contact
     you. Another consideration is whether or not you will give out your
     home phone number. (If you do so, let students know how early or
     late they can call.) Formulating answers to these questions in
     advance will allow you to articulate them clearly in the first class and
     forestall confusion later in the semester.

     Many TAs create their own handout detailing personal expectations,
     listing office hours, setting policies on grading, deadlines, attendance
     and so on. This is one of the best ways of ensuring clarity about
     your expectations of the students, and of conveying this information
     to them. If you don't have clear policies, or don't stick to the policies
     laid out in the first session, the result will be confusion on the part of
     the students, and perhaps some resentment.

     3.3 Exchanging information

     Aside from the mental prepration that teaching requires, material
     preparation is also necessary. Having on hand at the first course
     meeting (and for several weeks thereafter) all of the materials you
     need will make things easier on you, and your students will
     appreciate having this information.

          Extra copies of course handouts. To keep your class moving
          smoothly and avoid the impression of disorganization, it is
          helpful to have on hand extra copies of the course syllabus
          and other materials you and your lecturer have made
          available since some students will invariably ask for them.
          TA handout. See "Establishing Policies," above.
          Student information. It is also helpful to make some record of
          your students' biographical data-name, phone number, e-mail
          address, college, class, and major-so that you can reach them
          or their deans if necessary. Notecards are a time-honored
          method for gathering this information, though a simple list on a
          legal pad works equally well if it has room for all the
          information. Some TAs use notecards during the semester to
          keep track of other student data (attendance, grades,
          participation).

     3.4 Building a group dynamic

     Part of the success of your class will depend on how comfortable
     you feel with yourself and your students, and while you may not feel
     truly at ease until the end of the semester, you can begin building a
     good group dynamic in the first meeting. You will certainly want to
     learn your students' names as quickly as possible, but you should
     also know your students as people and let them know you. Students
     will be curious about you, though their curiosity should not convince
     you to reveal more about yourself than you are comfortable sharing.
     Whatever you decide to say, and however you decide to start, the
     first meeting is the time to begin establishing an environment that
     inspires trust, thought, creativity and collaboration.

     As in any first meeting, the first step is introductions: you will want to
     introduce yourself to your students, discuss your connection to the
     material, and have the students introduce themselves. If you are a
     language TA, you should decide whether to speak the target
     language at all times or begin with an introduction in English.
     Everyone wants to be liked on the first day-we want our students to
     like us, and we want to like them too. Even more important than
     being well liked, however, is being well respected. Teaching is a
     public performance, and you will need to decide what persona and
     attitudes are most comfortable and effective for you in the
     classroom.

     Mood and atmosphere
     Students are sensitive to their teachers' attitudes and easily discern
     enthusiastic TAs from bored, scornful, or preoccupied ones. While
     there is no law that says you must be cheerful when you teach, your
     mood will make all the difference, and generating enthusiasm and
     commitment may be one of your most difficult responsibilities as a
     section leader. The dynamics of your section-who participates and
     how often-will depend in large part on your expectations (whether
     simply stated or put in writing), the methods you choose to remind
     your students of those expectations, and your general body
     language. Where you sit relative to the rest of the class, how much
     eye contact you make, or how often your back is to your students
     (if you are writing a lot on the board) will send clues to your
     students about your attitude towards teaching.

     Another part of your introductions that you should consider is how
     your students will address you (first name, Mr., Ms., etc.). This will
     contribute to a certain degree of formality or informality in the
     classroom.

     Student introductions can take many forms. Some TAs ask students
     to pair up, talk for a minute, and then introduce each other to the
     rest of the group.

     3.5 Beginning to teach the material

     Introducing yourselves will take some time, as will going over the
     syllabus, passing out notecards, etc., but you should still have
     enough time left over to lead a short discussion, present relevant
     examples, etc. You may organize your introductions to leave time
     for a full-fledged class.

     If you foresee having only a short block of time to work with, you
     might want to bring in a special example or topic that illustrates
     some of the course themes. The first assignment on the syllabus
     might actually offer such an example, in which case you will simpl
     want to figure out how to frame your first question, and begin.
     Chances are your students will be eager to start on the right foot.
     Your job will be to frame the issues and phrase questions that spark
     their interest. The following are some of the ways you may initiate
     student involvement.

          Personalize the material. Get your students to make a
          personal connection to a topic studied in the course. For
          example, if you are teaching a history course, ask them to talk
          about the first historical event they remember and offer the
          first one you remember.
          Use an object. Bring a "visual aid" that in some way
          embodies the themes of the course-an exemplary object,
          reproduction of a work of art, an example of an economic
          phenomenon from that day's newspaper, etc.
          Work with an example. Bring a short literary passage,
          historical example, or problem that students can read and
          analyze in a short period of time.

     Over the course of the semester, your ability to convey information,
     elicit responses, and foster discussions will improve. Your ability to
     give your students a feel for and excitement about the subject you
     are teaching, rather than just a mastery of its rules and theories, may
     be your greatest challenge.

--

--
※ 来源:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: 202.118.229.45]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:203.371毫秒