Flyingoverseas 版 (精华区)

发信人: magic (独行狂人), 信区: Flyingoverseas
标  题: How to be a good TA(5)
发信站: 紫 丁 香 (Sat Jan  9 09:55:56 1999), 转信

4 The "nuts and bolts" of running a section

     4.1 Time management: Working 9 to 5 (and then some)

     Many TAs find that their biggest time-management problem is the
     sense that they are never "done" with teaching for the week. If you
     are teaching for the first time, you will probably feel like you need
     more time to prepare, or even to over-prepare, in the beginning.
     You can take comfort in the fact that most TAs find a balance
     between teaching and the rest of their lives after the first few weeks
     of the term by setting clear goals and boundaries around the time
     they spend teaching. This section offers some strategies that TAs
     have found useful in managing their time.

     Make weekly schedules
     This may help you organize your responsibilities. Detailing lecture
     and section times, weekly meetings (if you have them) with the
     professor and/or other TAs, time set aside for preparation, and your
     office hours may help you break your teaching duties down into
     manageable blocks of time. It is also useful to chart at the outset of
     the course your responsibilities over the course of the semester,
     noting paper or lab report due dates, dates of exams and/or quizzes,
     spring break, and the final.

     Know your goals
     Simply knowing your responsibilities will not, however, eliminate the
     sense that your work day is never over. There is always one more
     reference to check, one more comment to make on a paper or lab,
     one more student to chase down, etc. There is no sure way to avoid
     this feeling. However, being as clear as possible to yourself and to
     your students about each week's goals, and those for the semester
     as a whole, will help. (See "Setting Pedagogical Goals," above.)
     Clarity about this may make it easier to focus your preparation and
     decide when you are "done."

     Understand the course material
     The largest and most significant demand on your time as a TA may
     be simply understanding the course material well enough to feel
     comfortable teaching it. As much as you may want to be an expert
     on every topic being discussed, this is difficult if you are teaching a
     class you have never taken, or working on material you have never
     studied. It is not realistic to think you can read all of the assigned
     work and the outside material in detail. Instead, it may be useful to
     concentrate on areas in which your knowledge is the weakest, and
     to simply refamiliarize yourself with remaining areas. Also, if any part
     of the lecture is unclear to you, it is useful to study that material in
     particular-if it is unclear to you, it is likely to confuse your students.

     4.1.1 Last resorts

     The above strategies may not sufficiently help you control the time
     you spend on teaching. The following are some of the various
     artificial boundaries TAs often set.

          Limit your time. If you are teaching a section, try limiting the
          time you spus contingencies
          as you make your lesson plans. Be ready to roll with the
          punches-have ready a close reading, a relevant piece of
          current events, be prepared to talk about the lecture, etc. If
          few have done the work, humor is usually the best antidote.
          Acknowledge student comments. Try not to let students'
          comments go without some response-either by you or by
          another student-even if this means an obvious rephrasing of
          what has been said. This will help to make it clear that you
          are listening.
          If you are a language TA, try making it your students'
          responsibility to correct one another.
          Give students time to answer. There will be moments where
          no one speaks at all. Intervening too quickly against silence
          will take away opportunity for reflection, and grimly insisting
          on an answer to one question phrased one way may simply
          aggravate them. If your students are stumped after what you
          think is a reasonable time, you may want to suggest
          alternative ways of thinking about the issue at hand, or a new
          wording of the question. Rephrasing a question, or taking
          another angle on the same question, can often provoke new
          insights and thoughts from students.
          Approach students outside of class. Almost every section will
          have a few students who seldom or never talk. You may
          encourage them to participate if you know why they are
          holding back. Are they bored or shy? Are they intimidated by
          the material? You should talk to them about this outside of
          class, and, based on their explanation, you can choose to talk
          to them regularly in office hours, require other forms of
          written participation (such as weekly response paragraphs),
          or ask them direct questions in section. If you find out what
          they are interested in, you will be able to ask them "safe"
          questions in class-ones you know they will be able to answer.
          Conversely, almost every section will have one or two
          students who dominate discussion. Again, it is wise to talk to
          them about it individually. You can tell them you appreciate
          their participation but that you want to make sure other
          students have a chance. If they consistently interrupt others,
          ask them not to. Alternatively, you can make sure that every
          student speaks by calling on them or going around the room
          and asking each student to address a question. This is
          especially important in language classes, where oral
          participation is essential. While this method can con dynamics of your class, presented
     to you by one of your students from his or her perspective? How
     able are you to identify how you might favor some students as
     opposed to others? Among the preferences you might identify for
     yourself, how likely are you to have enough distance and objectivity
     to point to gender, language, sexual preference, race, nationality, or
     other such causes? Becoming aware of your attitudes, spoken and
     unspoken, toward your students, is an important part of teaching.

     It is important , too, to be aware that your own background,
     gender, and racial identity necessarily delimit your approach to the
     material in any given course. While the limitations of your own
     perspective may not be readily apparent to you, they may be all too
     apparent to certain members of your section, some of whom may
     feel inhibited from contributing to a discussion for this reason. You
     may find yourself occasionally or consistently teaching sections in
     which your own background is significantly different from that of the
     majority of your students. This can be one of the most difficult as
     well as one of the most rewarding aspects of teaching, since you
     may feel challenged by or alienated from your students at the same
     time that your "difference" from them can inform your teaching in
     positive and exciting ways. Discussing problems that arise in your
     section with other TAs who have taught under similar circumstances
     might prove helpful in this situation; remember too that your
     overseeing professor is always an important resource when you face
     problems in teaching. While it is not possible to change one's class
     background or gender for the purposes of class discussion, it is both
     possible and desirable to become more sensitive to the dynamics of
     your classroom and the ways in which you contribute to them. One
     way of achieving this goal is to vary your teaching methods in order
     to elicit participation from the largest possible number of students.
     Section 4.3.5 contains many suggestions for varying the format and
     activities in your section. Another means of becoming more aware
     of the ways in which you unwittingly control the perimeters of
     classroom discussion is, quite simply, to relinquish some of that
     control to the students in your section by having them give
     presentations, formulate questions for discussion, etc.

     You may find, however, that the problems you face cannot be
     solved methodologically. No one teaching method can replace your
     continued open-mindedness to your students' varying perspectives
     and a willingness to learn from your mistakes and from the ideas and
     contributions of your students. Your students may challenge you to
     provide more equal access in a variety of ways. Some may
     challenge you to speak loud enough for those in the back of the
     room to hear. Others may challenge some of your points during the
     first week of class that caused you to marginalize or estrange
     them-consciously or not. Still others may more directly challenge the
     way they feel you relate to them, inside or outside the classroom, as
     women, people of color, etc.

     There is no strict regimen for safeguarding against these problems.
     As with other teaching situations, the better you prepare yourself for
     such challenges the better you can address them. The following are
     some suggestions.

          Reflect ahead of time. How open minded will you be if, for
          example, a student tells you he or she felt excluded by 
          recent classroom dynamic and pinpoints how he or she felt
          your behavior influenced or contributed to the situation? If
          you take the time ahead of time to evaluate how you might
          want to respond to this and related sorts of scenarios, you
          may be better able to do so if and when the time comes.
          Whatever you conclude about your own behavior, however,
          is less important in the end than taking the student's challenge
          seriously and giving her as much credence as you can.
          Thinking ahead will help you to be more receptive to student
          challenges, so that you can address them point for point
          patiently and respectfully. You can also consult with your
          lecturer or fellow TAs in trying to figure out how to address
          your student's concerns (preferably in confidence). Keep in
          mind that for every student who approaches you in this
          manner, there are perhaps ten who never will.
          Issue an invitation. You may want to offer your students an
          open invitation to voice their concerns about the dynamics in
          their class-either in public or in private, as you prefer-thus
          arranging an ongoing mechanism for stimulating self-criticism
          that can regularly remind you that, as their TA, you are not
          infallible. Students may be more likely as a result to bring to
          your attention behavior that might otherwise escape your
          notice. For every overt problem you may be aware of, there
          are probably many more subtle and less detectable ones that
          escape your attention. Enlisting your students' help in this way
          may enable you to address such problems.
          Keep a log. You may also want to keep a "log" during class,
          keeping track of who speaks and how often, and who you
          call on and how often. You can then review it and speculate
          more concretely about your in-class behavior.
          Invite a visitor. Finally, if you think there are problems that
          you are not specifically aware of, and that your students are
          not willing or able to bring to your attention, you may want to
          ask someone to visit one of your classes. (If there is no one
          you can reasonably ask, someone from Working At Teaching
          will be happy to help.) You may want to consult ahead of
          time with your visitor so that she keeps track of the class
          according to criteria that you will readily understand and find
          most useful. This might be done by taking a class list and
          annotating numerically each name according to certain
          behavioral criteria (for example, 1/open-ended question,
          2/closed question, 3/asked question prior to calling on
          student, 4/waited for complete answer, 5/interrupted
          student's answer, 6/did not call student by name, etc.). This
          exercize can be quite useful in understanding your in-class
          behavior. This is not to say that you will not want to "debrief"
          with your visitor more impressionistically as well.

     As a teacher and member of an academic establishment, do you
     allow all your students the same access to you and your talents?
     While your class is but a small portion of the intellectual terrain at
     Yale, it is one of the most vital, and the more you think ahead about
     the above sorts of questions, the more self-conscious, creative, and
     flexible you will be able to be in handling the interpersonal, political
     and academic aspects of your role as a teacher.

--
※ 来源:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: 202.118.229.45]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:209.416毫秒