Flyingoverseas 版 (精华区)

发信人: magic (独行狂人), 信区: Flyingoverseas
标  题: How to be a good TA(9)
发信站: 紫 丁 香 (Sat Jan  9 10:03:06 1999), 转信


     8 Continuing to teach and learn

     In this final section, we consider ways that TAs can continue to
     improve their teaching through the processes of student-evaluation,
     peer-evaluation, and finding new venues in which to teach.

     8.1 TA evaluations

     At the end of the term, TAs (and instructors) are requested by Yale
     College to distribute evaluation forms to their students. Some TAs
     also create and distribute their own mid-semester evaluations. If you
     do so, ask them to focus on the class rather than on yourself, since
     students are unlikely to give personal criticism while a TA is still
     responsible for grading them. The following sorts of questions might
     be helpful at mid-term:
          What has worked especially well in section?
          What could stand improvement?
          How effective are specific strategies, projects, or texts? (Be
          sure to name explicitly the ones that interest you.

     If you solicit mid-term evaluations, take particular care to respond
     to your students' comments. They will be discouraged if they have
     taken the time and effort to fill out an evaluation only to see it
     apparently ignored. At both mid- and end-of-term, you will benefit
     most from your students' evaluations if you discuss them in advance
     with your students rather than simply handing them out. From the
     students' perspective, filling out evaluations often seems like 
     formality from which they will not benefit. Therefore, you should
     think carefully about the evaluation process. What do you want to
     know about your teaching? To what end will you put the
     information? Are you really going to change anything based on the
     information you receive? How will the evaluator benefit? Having
     answered such questions for yourself, you can assure your students
     that you will take their evaluations seriously, and make every
     attempt to respond to both positive and negative criticism (when it is
     constructive). Remind your students that by completing evaluations
     in a serious and responsible manner they are exercising one of the
     most direct and useful controls they can on teaching at Yale.

     It is a good idea to give students ample time to write their
     evaluations, perhaps by setting aside time at the beginning of class
     rather than at the end. It is usually not a good idea to have students
     write evaluations immediately after taking exams.

     According to Yale College guidelines, neither TAs nor lecturers
     should read end-of-semester evaluations until after final grades have
     been calculated and submitted. Most TAs will agree that because
     TA evaluations tend to focus more on their abilities than on the
     course itself, this policy helps them avoid the subtle influence their
     students' evaluations may have-whether positive or negative-on the
     sometimes highly subjective process of grading.

     Evaluations do not replace more informal means of discussion with
     students about how the section is going. You will usually know when
     something has gone wrong in section. Try to approach these
     moments with an eye toward what you might have done differently
     and what was completely beyond your control. If you can
     distinguish these aspects, you may avoid obsessing needlessly about
     the problems. Honesty may be your most important tool here. For
     those who feel comfortable doing so, there is no shame in returning
     to section the week following a class in which problems occurred
     and apologizing for them or soliciting for advice. Also consider
     asking particular students whom you know and trust for feedback.

     8.2 Classroom visits

     Having someone visit your section and give you feedback can be a
     valuable experience. What works for your visitor may not always
     work for you, but visitors are helpful because they can assess the
     dynamics in your classroom from an outside point of view. You
     should request beforehand observations and suggestions about your
     teaching behavior and also information about what the students
     appear to be experiencing in your section (which may not explicitly
     have to do with you). You can arrange visits in a number of ways.

          Ask your lecturer to visit your section. One advantage is that
          she will see first-hand how students respond to the material
          on her syllabus. As an experienced teacher she is also likely
          to be able to offer valuable insights into your teaching style.
          One disadvantage is that the mere presence of the lecturer is
          bound to affect dynamics among you and the students in often
          unpredictable ways.
          Alternatively, ask a fellow TA or your WAT facilitator to visit
          your class, either as a participant or observer. Such visits are
          an integral part of Working At Teaching's program, so don't
          hesitate to ask.

     8.3 Your teaching file

     Many departments keep "teaching files" on their TAs. These consist
     primarily of your official Yale College TA evaluations and any
     references regarding your teaching which your faculty or your
     students have submitted. References from faculty may be useful to
     you in the future when you apply for jobs at Yale or elsewhere.
     References from students are generally of less interest to future
     employers. However, you might want to photocopy your most
     positive student evaluations and keep them in a file of your own.
     Student references do help you get nominated for Prize Teaching
     Fellowships (see below).

     8.4 Teaching on your own

     To apply for a Prize Teaching Fellowship, you must solicit student
     nominations. You must also submit two course proposals to your
     department if you wish to compete for this award. Prize Teaching
     Fellows are awarded higher than normal compensation for their
     teaching in the year of the award, and are usually allowed to teach at
     least one of their proposed courses. Publicity about the fellowship
     varies widely by department. In some departments, faculty are
     encouraged to advertise the prize and encourage nominations. In
     others, this responsibility falls solely to TAs. Feel free to encourage
     your lecturer to solicit nominations on the behalf of all the TAs in
     your course. Also feel free to solicit nominations directly from your
     students.

     If your are looking for some extra income, you can also register as a
     tutor in the Yale College Tutoring Program. To do so, you should
     obtain a letter of recommendation from the DGS or DUS in the area
     you wish to tutor. The pay is $10/hour. For more information,
     contact your department and the Yale College Dean's office.

     8.5 Lecturing

     If you plan to go into teaching at a college or university, the skills
     you learn from your TA experiences and from Working At Teaching
     should serve you well. But they are not the only skills one needs in
     becoming a professor. Lecturing is an activity which is regular
     feature of an academic career, so you may want to take up an
     opportunity to lecture if one is presented to you. When you are
     TAing, your instructor may invite you to give one or more of the
     lectures for the course. Lecturing is an activity that is not an "official"
     TA duty, so you may decline such an invitation. However, it may be
     a good way to practice speaking in front of a group, receive
     feedback on your lecturing style, and consolidate your thinking on a
     topic. If you do not have a chance to lecture for a course, you may
     still find it a good idea to work up sample lectures and practice them
     on friends as you prepare to go on the job market.

     In planning your lecture it is critical to gauge the level of you
     students' understanding of the topic and pitch your presentation to
     that level. In preparation, you might want to read an introductory
     text or piece on your topic as well as literature that goes into more
     depth. It is also important to read whatever the students are
     assigned, so as to keep your lecture consistent with course material
     and its themes.

     One of the most important elements of a good lecture is the order of
     presentation. It may seem obvious, but if understanding y requires
     understanding x , then you must discuss x before y. Reflecting on the
     main points you want your students to take home, and making a
     good outline will assist you.

     Limit the number of main points or sections of your lecture.
     (Experienced lecturers often recommend no more than three.) You
     should probably also decide ahead of time what material you will cut
     if you run out of time. It is best to provide some closure to a lecture
     even if certain material will have to be picked up next time.

     Some lecturers like to build a sense of anticipation and even drama
     in their lectures by leading up to an important point rather than giving
     it away at the outset. Others follow the classic journalists' advice: tell
     'em what you're going to say; say it; and tell 'em what you said.
     Whether you speak from a full text, detailed notes or a more
     skeletal outline is probably a matter of personal style. However, try
     to avoid simply reading what you have written-you will lose your
     listeners' attention. If you are using a text, you may want actually to
     write in notes to yourself: e.g. Repeat this or Say this slowly; or you
     may want to highlight your text with a colored pen. This can help
     cue you, preventing you and your listeners from getting lost. You
     can also use overheads and the board for diagrams, illustrations,
     charts, etc. (see section 4.3.3). In any event, you will feel more
     comfortable with the material if you go over it a few times, and
     possibly even do a dry run in front of some friends.

     The level of "flair" in a good lecture is also a matter of personal style.
     Some lecturers view the lecture as a sort of performance -- after all,
     teaching is in many ways akin to drama -- while others prefer to
     communicate intensity and interest in more subtle ways. Most agree
     that the important thing is to share with your students your own
     enthusiasm and love for the material. Finally, if you're nervous about
     speaking in front of a group, you are not alone. The point of
     lecturing as a TA is to gain experience and to take a step toward
     being more comfortable with lecturing in the future.

     For more infomation about WAT, please send email to
     WATteach@pantheon.yale.edu
     Last modified: Friday, November 07, 1997 
--

--
※ 来源:.紫 丁 香 bbs.hit.edu.cn.[FROM: 202.118.229.45]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:213.179毫秒